Auchan zapowiada całkowite wycofanie ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Auchan zapowiada całkowite wycofanie  ze sprzedaży jaj z chowu klatkowego

Firma Auchan podjęła decyzję o całkowitym wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego oraz wyeliminowaniu ich ze wszystkich produktów marki własnej zawierających w swoim składzie jaja świeże i przetworzone do roku 2025.

Decyzja o wycofaniu ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego innych marek stanowi kolejny krok w stronę oferty zrównoważonej, opartej o poszanowanie dobrostanu zwierząt. Jest to również odpowiedź na oczekiwania klientów, którzy coraz bardziej zwracają uwagę na pochodzenie produktów, biorąc pod uwagę właśnie aspekt dobrostanu zwierząt. Pierwsze działania w tym zakresie firma zainicjowała już w 2017 roku – zobowiązując się do wycofania ze sprzedaży jaj świeżych z chowu klatkowego pod marką własną do końca 2020 roku. Obecnie firma deklaruje również wycofanie jaj pochodzenia klatkowego z gotowych produktów marki własnej do roku 2025.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Działania Auchan w tym zakresie zostały docenione przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Firma zajęła drugie miejsce w rankingu odpowiedzialnego biznesu (2020) sporządzonego przez organizację. Na przyznanie sieci Auchan miejsca na podium złożyły się : znaczny postęp w wycofywaniu jaj z chowu klatkowego, promocja kupna jajek z hodowli alternatywnych oraz zaprzestanie promocji jajek „trójek”.

– Działanie na rzecz poprawy dobrostanu kur niosek, a także innych zwierząt hodowlanych, stanowi ważny, wpisany w strategię Auchan 2022 element polityki zrównoważonego rozwoju. Pracujemy nad tym z naszymi partnerami i hodowcami. Dialog jest na zaawansowanym etapie i wierzymy, że uda nam się dopełnić naszego zobowiązania w zadeklarowanym terminie. Dotychczasowe działania zostały już docenione m.in. przez Stowarzyszenie Otwarte Klatki. Cieszy nas to bardzo. Jest to również ukłon w kierunku naszych klientów, dla których obok jakości i ceny żywności, ważny jest także sposób jej produkcji. Mamy nadzieję, że klienci doceniają nasze wysiłki zmierzające do poprawy losu zwierząt hodowlanych – mówi Dorota Patejko, dyrektorka ds. komunikacji i zrównoważonego rozwoju w Auchan Retail Polska

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij