Philip Morris Polska liderem dobrych praktyk biznesowych w branży

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Philip Morris Polska liderem dobrych praktyk biznesowych w branży

Philip Morris Polska został wyróżniony w raporcie Forum Odpowiedzialnego Biznesu za najwięcej dobrych praktyk biznesowych w swojej branży. W raporcie firmę doceniono za budowanie równego, uczciwego i atrakcyjnego środowiska pracy, w tym m.in. za działania pro-pracownicze i pro-ekologiczne.

Raport Forum Odpowiedzialnego Biznesu to największy w Polsce przegląd aktywności firm z zakresu ich społecznej odpowiedzialności (CSR) oraz zrównoważonego rozwoju. W jego tegorocznej edycji wyróżniono 8 inicjatyw Philip Morris Polska.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W kategorii „Praktyk długoletnich” uwzględniono 3 działania firmy. Pierwszym z nich jest program „Happy Parents”, który pozwala rodzicom wracającym do pracy z urlopów rodzicielskich na skorzystanie z 50 proc. wymiaru godzin pracy, przy zachowaniu pełnego wynagrodzenia przez pierwszy miesiąc po powrocie. Drugą wyróżnioną praktyką jest „stałe zwiększanie liczby kobiet na stanowiskach zarządczych”, które wpisuje się w cel firmy, aby w 2022 r. kobiety stanowiły 40 proc. wszystkich pracowników na takich stanowiskach. Trzecią praktyką jest Certyfikat Równych Płac. Philip Morris Polska jest jedyną firmą z takim certyfikatem w naszym kraju.

To niezależne potwierdzenie, że we wszystkich spółkach firmy kobiety i mężczyźni wykonujący tę samą pracę otrzymują równe wynagrodzenie.

Kolejną praktyką wyróżnioną w raporcie jest Certyfikat Alliance for Water Stewardship (AWS), potwierdzający zobowiązanie PMI do odpowiedzialnego zarządzania zasobami wodnymi, utrzymania zrównoważonego bilansu wodnego i ochrony zasobów wody w terenie, zapewnienia dobrej jakości wody, warunków sanitarnych i higieny dla wszystkich. W grudniu 2020 krakowska fabryka PMI, jako druga firma w Polsce, uzyskała certyfikat AWS po pełnym audycie organizacji certyfikującej. Proces certyfikacji opiera się na międzynarodowym standardzie zarządzania zasobami wody w sposób przejrzysty i we współpracy z lokalnymi interesariuszami. Optymalizacja gospodarki wodnej oraz związane z nią: identyfikacja wycieków oraz działania monitorujące, doprowadziły do znaczącego ograniczenia zużycia wody na terenie zakładu. Od 2019 roku tylko w jednym z działów Philip Morris Polska zmniejszono zużycie wody aż o 22%. Dodatkowo, dzięki wprowadzonym działaniom, udało się już zaoszczędzić ponad 17 tys. m3 wody dostarczanej przez lokalnego dostawcę. To ekwiwalent blisko 7 basenów olimpijskich. Do 2022 roku Philip Morris Polska chce zredukować całkowite zużycie wody w krakowskiej fabryce o 20 proc.

W kategorii „Prawa człowieka” wyróżniono zasadę równości płci w procesach rekrutacyjnych, która charakteryzuje się między innymi dbałością o atrakcyjność ofert pracy oraz jednolitą strukturą dla wszystkich aplikujących. Jej celem jest zatrudnianie różnorodnych kandydatek i kandydatów na tych samych zasadach. Firma dąży do tego, aby na każdym etapie rekrutacji zachować parytet w zatrudnieniu kobiet i mężczyzn, a w szczególności, by tzw. short-listy rekrutacyjne spełniały proporcję 50/50.

W kategorii „Praktyki z zakresu pracy” wyróżnione zostały trzy działania firmy.

Pierwsze to program mentoringowy „Siła Mentoringu”, dzięki któremu utalentowane liderki i liderzy są mentorami dla pracowników firmy. Oprócz regularnych sesji mentoringowych program obejmuje także szkolenia dla mentorów i mentee, sesje wymiany wiedzy, bieżące wsparcie ekspertów oraz wiele innych elementów wspierających efektywny udział w programie. Drugi to zasiłek opiekuńczy wprowadzony w odpowiedzi na pandemię COVID-19 – w okresie od marca do maja 2020 r. w przypadku osób, które pobierały zasiłek opiekuńczy, a wraz z nim 80 proc. swojego podstawowego wynagrodzenia, firma dopłacała pozostałe 20 proc. Przez blisko 4 miesiące (od II połowy marca do II połowy czerwca 2020 r.) skorzystało z niego 378 osób zatrudnionych we wszystkich spółkach PMI w Polsce, w tym 170 mężczyzn. Trzecim docenionym działaniem firmy jest wdrożenie systemu kafeterii benefitów oraz kampania „Benefity w Moich Rękach”, dzięki którym to sami pracownicy mają możliwość swobodnego i elastycznego wyboru korzyści dla siebie i bliskich. Program powstał w oparciu o opinie i preferencje pracowników, aby w jak największym stopniu odzwierciedlać ich aktualne potrzeby i upodobania.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij