TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Matchbox powraca i prezentuje samochodzik Tesla Roadster – pierwszy model wykonany w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu

Matchbox wraca na europejski rynek i ogłasza nowe zobowiązanie. Celem marki jest produkcja zabawek i ich opakowań w 100% z materiałów pochodzących z recyklingu, nadających się do recyklingu lub biopochodnych.
O autorze
1 min czytania 2021-04-16

15 kwietnia 2021 r. firma Mattel ogłosiła program „W drodze ku lepszej przyszłości” (ang. „Drive Toward a Better Future”), który promuje bardziej zrównoważone podejście do produkcji zabawek i opakowań Matchbox. Celem marki jest produkowanie wszystkich modeli samochodzików, zestawów do zabawy i opakowań z materiałów pochodzących w 100% z recyklingu, nadających się do recyklingu lub biopochodnych.

Aby zobrazować zapowiadane zmiany, marka już teraz prezentuje samochodzik Tesla Roadster, jako przykład na to, jak mogą w przyszłości wyglądać wszystkie produkty Matchbox. Jest to pierwszy w swoim rodzaju model wykonany w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu, posiadający certyfikat neutralności węglowej. Pojazd składa się w 62,1% z przetworzonego cynku, w 1% ze stali nierdzewnej i w 36,9% z przetworzonego tworzywa sztucznego, i trafi do sprzedaży w 2022 roku.

Deklaracja marki jest realizowana już dziś poprzez sprzedaż produktów w opakowaniach, które nie zawierają plastiku (kolekcja Matchbox Power Grabs®) oraz poszerzenie oferty samochodzików elektrycznych i hybrydowych – aby inspirować i wspierać proekologiczne wybory przyszłych kierowców. Oprócz zapowiadanych zmian dotyczących produkcji zabawek i opakowań, marka promuje także prawidłowy recykling swoich produktów. Zestawy wyposażone w funkcje napędzane bateriami elektrycznymi zostały zaprojektowane tak, by można było w łatwy sposób usunąć poszczególne moduły i poddać je recyklingowi, mając na uwadze specjalny proces, któremu podlegają e-odpady. Na opakowaniach umieszczono natomiast etykiety „How 2 Recycle”, pomocne w prawidłowej utylizacji opakowań.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Więcej informacji na temat zobowiązania Matchbox znajduje się na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing