Galeria Młociny wprowadza „godziny ciszy” z myślą o osobach wrażliwych na dużą ilość bodźców

Galeria Młociny wprowadza „godziny ciszy” z myślą o osobach wrażliwych na dużą ilość bodźców
Od 11 maja br. w Galerii Młociny obowiązują tzw. „godziny ciszy”, uruchomione z myślą o osobach posiadających wysoką wrażliwość na bodźce, takie jak światło czy dźwięki. Będą obowiązywały w każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00.
O autorze
1 min czytania 2021-05-12

Jak pokazują badania, u znaczącej części populacji duża ilość doświadczeń dźwiękowych i wizualnych powoduje tak duży dyskomfort, że nie mogą zaspokajać swoich codziennych potrzeb, do których należą m.in. zakupy. Zaburzenia integracji sensorycznej występują bardzo często u osób w spektrum autyzmu, choć nie tylko – nadwrażliwość na bodźce może dotyczyć również osób np. cierpiących na migrenę lub wysoko wrażliwych. W efekcie zbyt ostre światło, głośne dźwięki, zatłoczone pomieszczenia czy intensywne zapachy mogą dezorganizować, rozpraszać uwagę, wywołać niepokój, a nawet powodować ból. 

W związku z tym Galeria Młociny zdecydowała się wprowadzić „godziny ciszy” z myślą o osobach wrażliwych na dużą ilość bodźców. W ich ramach wszędzie tam, gdzie jest to możliwe, na terenie centrum handlowego zostanie wyłączona muzyka, wygaszone światła, a ogłoszenia głosowe zostaną ograniczone do minimum. Inicjatywa odbywać się będzie w każdy wtorek w godzinach 15:00-18:00. 

Na terenie Galerii Młociny zostaną umieszczone plakaty informacyjne na temat inicjatywy. Emitowane będą również spoty głosowe informujące o wprowadzeniu nowych zasad oraz rozpoczęciu „Godzin ciszy”.

PS

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Sieć Lidl z myślą o komforcie osób ze spektrum autyzmu, jak i ich rodzin oraz opiekunów, wprowadziła ciche godziny we wszystkich swoich sklepach w Polsce. Inicjatywa została opracowana we współpracy z Fundacją JiM, a jej głównym celem jest ułatwienie w dokonywaniu zakupów przez klientów z ASD.

PS2

Słuchaj podcastu NowyMarketing

11 lutego br. IKEA Kraków na cały dzień wyłączyła muzykę i reklamy, przyciemniła oświetlenie, udostępniła specjalną strefę wyciszenia oraz kasy z pierwszeństwem dla klientów ze spektrum autyzmu. Tak jest teraz w każdy wtorek w krakowskim markecie sieci.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS3

„Godziny ciszy” w ubiegłym roku wprowadziło już wiele sieci, takich jak np. DecathlonAuchan oraz Carrefour.