TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

LVMH przedstawia nową proekologiczną strategię i rezygnuje z wykorzystywania plastiku w swoich opakowaniach

LVMH przedstawia nową proekologiczną strategię i rezygnuje z wykorzystywania plastiku w swoich opakowaniach
LVMH wypowiada walkę wszechobecnemu plastikowi – koncern przedstawił niedawno swoją nową, proekologiczną strategię, w ramach której zapowiedział wycofanie do 2026 roku opakowań wykonanych z tworzyw sztucznych zanieczyszczających naszą planetę.
O autorze
1 min czytania 2021-05-12

Z okazji tegorocznego Dnia Ziemi koncern LVMH przedstawił swoją nową strategię pod hasłem „LIFE 360”, która została oparta na sojuszu natury i kreatywności. Pierwszym etapem inicjatywy była dogłębna analiza i precyzyjny pomiar wpływu działalności koncernu na bioróżnorodność, wodę i klimat. Prace te zostały przeprowadzone przy udziale konsultantów naukowych, badaczy i studentów, ustanawiając ramy dla priorytetów programu LIFE 360 na nadchodzące lata.

Jednym z głównych celów LVMH jest całkowite wycofanie plastiku i tworzenie opakowań z myślą o naszym środowisku. W związku z tym do 2026 roku pudełka, w których dostarczane będą produkty, nie będą zawierały plastiku pochodzącego z przetwórstwa ropy naftowej. Oznacza to, że koncern będzie korzystać wyłącznie z surowców biologicznych lub innych materiałów biologicznych. 

W ramach nowej strategii koncern LVMH chce również położyć nacisk na upcykling, a także ponowne wykorzystanie cennych materiałów, zgodnie z myślą, że że produkty luksusowe „powinny trwać wiecznie”. Efektem tego jest niedawno zainicjowany przez dyrektora kreatywnego marki Loewe – Jonathana Andersona – projekt Loewe Surplus, w ramach którego powstają torby wykonane z nadwyżki skór z poprzednich kolekcji.

Dodatkowo, LVMH dąży do zmniejszenia emisji gazów cieplarnianych pochodzących ze zużycia energii o 50% do 2026 r. Natomiast emisje z surowców i transportu zostaną zmniejszone o 55%, w szczególności dzięki nadaniu pierwszeństwa materiałom pochodzącym z recyklingu i wyboru transportu morskiego nad transportem lotniczym.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

zobacz grafikę w pełnym rozmiarze 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Nona Source to nowa platforma koncernu LVMH stworzona w duchu idei zrównoważonej mody. Firma sprzedaje tam bowiem nadwyżki tkanin znanych domów mody, takich jak m.in. Dior, Louis Vuitton czy Givenchy.

PS2

Francuski dom mody Hermès przechodzi niemałą rewolucję – marka ogłosiła właśnie, że stopniowo będzie odchodzić do produkowania torebek ze skóry na rzecz tych stworzonych z materiału na bazie grzybów.

PS3

Prada Group, właściciel takich marek jak m.in. Prada czy Miu Miu, w ramach współpracy z koalicją Fur Free Alliance postanowiła zrezygnować z wykorzystywania futer zwierzęcych we wszystkich swoich kolekcjach.