TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Lidl Polska stawia na jeszcze większe wykorzystanie recyklatów i eliminację czarnego plastiku

O autorze
1 min czytania 2021-06-16

Lidl Polska podejmuje konkretne działania wspierające, zgodną z przyszłymi trendami, gospodarkę o obiegu zamkniętym. W ramach strategii REset Plastic firma zamierza do końca 2025 roku osiągnąć cel stosowania w opakowaniach marek własnych ok. 20% plastiku pochodzącego z recyklingu. Ponadto Lidl postawił sobie za cel wyeliminowanie czarnego plastiku z opakowań marek własnych do końca 2021 roku, a tym samym znaczne zwiększenie możliwości recyklingu swoich opakowań.

– To kolejny ważny krok w naszej strategii w sprawie odpadów plastikowych. Poza unikaniem stosowania i redukcją plastiku, wyeliminowanie czarnego plastiku zwiększy nasze możliwości recyklingu. Co więcej, wykorzystanie recyklatów jest jasnym sygnałem dla rynku, że poważnie podchodzimy do gospodarki o obiegu zamkniętym – powiedział Piotr Rogowski, członek zarządu ds. zakupów, Lidl Polska.

Lidl Polska zapowiedział już w 2018 roku, że zredukuje własne wykorzystanie plastiku o 20% do 2025 roku i sprawi, że 100% opakowań marki własnej będzie można w maksymalnym stopniu poddać recyklingowi.

Poprzez kompleksowy pakiet działań Lidl Polska wspiera strategię REset Plastic Grupy Schwarz, której celem jest zmniejszenie zużycia plastiku i pomoc w zamknięciu obiegów na wszystkich rynkach, na których działa firma.

Lidl Polska podjął już kilka inicjatyw mających na celu redukcję plastiku, np.:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Już w 2019 roku, czyli dwa lata wcześniej niż było to wymagane przez Ustawodawcę, zrezygnował z jednorazowych naczyń plastikowych,
  • Wszystkie oferowane przez Lidl Polska torby plastikowe są wielokrotnego użytku i są wykonane w 80% z surowców z recyklingu i w 100% nadają się do recyklingu. Zachowanie najwyższych standardów produkcji toreb potwierdza certyfikat Blue Angel;
  • Sieć wprowadziła do oferty woreczki wielokrotnego użytku na świeże owoce i warzywa;
  • BIO owoce i warzywa znakowane są naturalnym światłem, dzięki czemu nie są oferowane w opakowaniach. Informacje o tym, że są to BIO owoce i warzywa znajdziemy bezpośrednio na skórce;
  • Firma wykorzystuje plastik z recyklingu – dotychczas w ofercie dostępne były m.in. artykuły gospodarstwa domowego stworzone w co najmniej w 95% z tworzyw pochodzących z recyklingu, a w 2020 roku premierę miała linia obuwia – Crivit Ocean Bound Plastic, do produkcji której również wykorzystano recyklingowany plastik;
  • Detergent marki W5, w formie rozpuszczalnych tabletek, dzięki któremu możemy zminimalizować produkcję niepotrzebnego plastiku