Vercom sfinalizował zakup 100 proc. udziałów we FreshMailu. To połączenie przyśpieszy budowę lidera rozwiązań CPaaS w regionie CEE

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Vercom sfinalizował zakup 100 proc. udziałów we FreshMailu. To połączenie przyśpieszy budowę lidera rozwiązań CPaaS w regionie CEE

Vercom, dynamicznie rosnąca spółka technologiczna, dostarczająca globalne chmurowe rozwiązania w modelu CPaaS (Communication Platform-as-a-Service), łączy siły z najbardziej rozpoznawalnym dostawcą usług e-mail marketingu w Polsce – firmą FreshMail. Transakcja umożliwi niemal podwojenie liczby obsługiwanych klientów przez Grupę Vercom z dużym potencjałem dosprzedaży w pozostałych kanałach (SMS, push, OTT), ugruntowanie pozycji wiodącej Grupy w segmencie CPaaS w regonie Europy Środkowo-Wschodniej oraz dalszą realizację strategii rozwoju. Vercom kupił 100 proc. udziałów FreshMail, wartość transakcji z uwzględnieniem earn-out wyniesie nie więcej niż 27 mln zł.


Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

– Cieszę się, że łączymy siły z FreshMailem, jest to jeden z kluczowych dostawców usług e-mail marketingu w Polsce z mocnym i rozpoznawalnym brandem. Wierzę, że wspólnie stworzymy bardzo silny podmiot, który śmiało będzie mógł konkurować z globalnymi graczami w segmencie CPaaS. Dzięki transakcji rozszerzamy bazę o ponad 6,5 tys. klientów, co umożliwia mocne synergie cross-sellingu naszych komplementarnych kanałów komunikacji, w szczególności SMS, ale również push i OTT. Dostrzegamy także znaczące synergie kosztowe i przychodowe związane ze zwiększeniem rentowności biznesu FreshMail – komentuje Krzysztof Szyszka, prezes zarządu Vercom.

FreshMail to czołowy dostawca usług e-mail marketingu w Polsce. Firma, którą zna znakomita większość polskich i nie tylko marketerów. Współpracuje z grupą ponad 6,5 tys. klientów, którymi są zarówno duże firmy enterprise, jak i dynamicznie rosnące małe i średnie firmy. Wśród nich można wymienić m.in.: Onet, Decathlon, Orange czy Multikino. W minionym roku FreshMail wypracował przychód na poziomie 14 mln zł.

– W przeprowadzonej transakcji dostrzegamy synergie dla każdej ze stron. Z naszej perspektywy jest to duża szansa na osiągnięcie niedostępnej wcześniej skali działalności na poziomie nowych kanałów komunikacji, których wcześniej nie było w naszej ofercie oraz możliwość dotarcia do klientów na rynkach zagranicznych – mówi Paweł Sala prezes zarządu, FreshMail.

– Transakcja zakłada wejście w struktury Grupy Vercom, jednak wciąż pozostajemy pod silnym i rozpoznawalnym brandem FreshMail, który od lat konsekwentnie budujemy i rozwijamy. Dla naszych klientów, w najbliższym czasie będziemy mieli możliwość dostarczenia kompleksowej oferty wielu kanałów komunikacji tj. e-mail, SMS, OTT oraz push. Liczymy, że obecność w Grupie Vercom pozwoli nam na dynamiczny rozwój naszej platformy w tak, aby nasi Klienci mogli korzystać z jeszcze szerszej gamy usług bez konieczności używania wielu narzędzi – dodaje Krzysztof Adamus, wiceprezes Zarządu FreshMail.

Vercom na początku maja br. z sukcesem zakończył IPO, pozyskując 180 mln zł. Środki w głównej mierze mają być przeznaczone na akwizycje podmiotów działających w regionie Europy Środkowowschodniej w obszarze CPaaS. Przeprowadzone transakcje mają przyśpieszyć realizację strategii budowy lidera na rynku usług CPaaS w regionie oraz umożliwić skokowy wzrost skali działalności.

– Witamy naszych kolegów i koleżanki z FreshMail na pokładzie Vercom. Kilkudziesięciu wysoko wykwalifikowanych w swoich dziedzinach specjalistów wnoszących wieloletnie doświadczenie i know-how, znacznie przybliży nas do realizacji celów z IPO. Wraz z FreshMail jesteśmy w stanie przyśpieszyć nasz rozwój, a dzięki temu jeszcze szybciej zwiększyć skale działania, systematycznie ugruntowując pozycje jednego z kluczowych dostawców platform komunikacyjnych w modelu chmurowym. Wierzymy, że wspólnie stworzymy lidera na rynku usług CPaaS w regionie Europy Środkowo-Wschodniej – mówi Tomasz Pakulski, członek zarządu Vercom.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij