TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

adidas tworzy pierwszy na świecie billboard-basen. Dzięki niemu marka zachęca kobiety do uprawiania sportów wodnych

adidas tworzy pierwszy na świecie billboard-basen. Dzięki niemu marka zachęca kobiety do uprawiania sportów wodnych
Aby zachęcić kobiety do akceptacji swojego ciała, a także do uprawiania sportu, adidas postanawił głęboko „wpłynąć” do ich świadomości. Marka specjalnie dla nich stworzyła billboard-basen, który znalazł się na jednej z dubajskich plaż.
O autorze
1 min czytania 2021-07-08

Niezwykły i pierwszy taki na świecie billboard, który jest częścią kampanii „Beyond the Srface” marki adidas, to w rzeczywistości akrylowy basen mieszczącym 11 500 galonów wody (co daje 163 napełnione wodą wanny), który ma 5 metrów długości i 3 metry głębokości. Dlaczego właściwie powstał? Reklamowa instalacja zachęca szczególnie kobiety do nabrania pewności siebie i zanurkowania w nim.

Nie bez znaczenia jest wybrane przez adidasa miejsce powstania basenu – według ankiety YouGov (zleconej przez adidas) zaledwie 12% kobiet w Zjednoczonych Emiratach Arabskich nie ma nic przeciwko zakładaniu stroju kąpielowego na publicznej plaży lub basenie. Respondentki podawały dwa powodu: wstyd spowodowany wyglądem swojego ciała i brak prywatności, wynikający z ich kultury. Co więcej, 59 % Emiratek w wieku 18-42 lat zgadza się, że „media tworzą nieosiągalny wizerunek ciała dla pływaczek”.

Teraz decyzja o przezwyciężeniu wstydu i barier może być dla nich łatwiejsza, gdyś adidas stworzył pierwszą w historii kolekcję strojów kąpielowych z pełnym zakryciem. Tym samym marka chce oferować szerszy wybór odzieży sportowej dla kobiet na całym świecie.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Adidas wierzymy, że sport mogą uprawiać wszyscy. Poprzez innowacyjność, kreatywność i współpracę wprowadzamy pierwszy na świecie wodny billboard. Nasza koncepcja celebruje moc wody i jej zdolność do przeciwstawiania się ograniczeniom, przynoszenia poczucia odnowy i bezwarunkowej akceptacji – czytamy na kanałach social media marki.

– Wierzymy w to, że nikomu nie należy zabraniać czerpania korzyści z przebywania w wodzie i wokół niej, stąd niedawna premiera naszej zróżnicowanej oferty produktów dla wszystkich kobiet. W ofercie jest również kolekcja Burkini – zauważa starszy dyrektor marki adidas GCC, Amrith Gopinath. – Każdy element tych strojów jest wykonany z ogromną starannością, a sam materiał nie zmniejsza zdolności do poruszania się w wodzie. – dodaje.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Idea wodnego billboardu została wymyślona przez agencję reklamową Havas Middle East. Warto odnotować, że na pierwsze kąpiele w tym publicznym zdecydowali się ambasadorki adidasa – Dareen Barbar (triatlonistka po amputacji, posiadaczką tytułu rekordu Guinnessa i pierwsza saudyjska kobieta, która podbiła Mount Everest), a także Raha Moharrak.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się