Sławomir Kochański (Universal Music Polska): Chcemy zrozumieć pokolenie Z i mówić jego językiem bez korporacyjnego zadęcia

Sławomir Kochański (Universal Music Polska): Chcemy zrozumieć pokolenie Z i mówić jego językiem bez korporacyjnego zadęcia

– Chcemy, by młoda generacja postrzegała nas jako atrakcyjnego pracodawcę – firmę tworzoną przez ludzi z pasją, gdzie można rozwijać swoje talenty – na temat rekrutacji nowych pracowników z pokolenia Z poprzez TikToka rozmawiamy ze Sławomirem Kochańskim, digital directorem w Universal Music Polska.

Dlaczego zdecydowaliście się na niecodzienną formę rekrutacji i poszukiwanie nowego pracownika wyłącznie poprzez TikToka?

Świat zmienia się bardzo dynamicznie, a my jako Universal Music Group chcemy za nim podążać. Nie oglądamy się na naszą konkurencję. Chcemy sami wyznaczać trendy i być tam, gdzie są ludzie, którzy kochają naszą muzykę. TikTok jest nowym medium, które w przypadku Generacji Z jest podstawową siecią społecznościową. Potrzebujemy ludzi, którzy rozumieją nowe trendy i żyją w tym świecie na co dzień, ale niekoniecznie mają bogate CV. Nie mamy oporu przed zatrudnianiem bardzo młodych pracowników, w których widzimy duży potencjał i pasję.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak oceniacie potencjał TikToka w kwestii rekrutacji nowych pracowników?

Rekrutacja nowych pracowników na TikToku nie jest trudna. Jest po prostu inna. Nie wymagamy wysłania CV. Liczy się dla nas człowiek i jego sposób myślenia, a nie kawałek papieru z datami poprzednich miejsc pracy. Papier przyjmie wszystko. Rekrutacja na TikTok’u pozwala nam już na wczesnym etapie ocenić, czy dana osoba potrafi obracać się w tym ekosystemie. Tak jak kiedyś można było znaleźć każdego na Facebooku, tak i niedługo TikTok stanie się medium całkowicie powszechnym.

Oprócz rekrutacji, czy TikTok jest dobrym kanałem do działań employer brandingowych?

Wszędzie tam, gdzie są fani naszych artystów, powinniśmy być również i my jako Universal Music Group. Chcemy, by młoda generacja postrzegała nas jako atrakcyjnego pracodawcę – firmę tworzoną przez ludzi z pasją, gdzie można rozwijać swoje talenty. Inwestowanie w pracowników i ich rozwój jest dla nas bardzo ważne. Nie jesteśmy zwykłym „korpo”. Jesteśmy unikalną grupą ludzi otwartych, twórczych i bezkompromisowych.

Na rynek pracy wkracza pokolenie Z. Na co zwraca ono największą uwagę w kwestii potencjalnego pracodawcy i oferty pracy?

Pokolenie Z szuka czegoś innego niż zwykłej, nudnej, biurowej pracy. Szuka miejsca, gdzie będzie mogło zrealizować swoje pasje, gdzie żaden dzień nie wygląda tak samo jak poprzedni, gdzie jest fajna grupa ludzi z podobnym podejściem. Staramy się wyjść im naprzeciw, budując zespoły pracujące projektowo. Obcy nam jest mikro-management i praca „od - do”. Ponadto, nasze biuro zostało zaprojektowane tak, żeby stworzyć przyjazną przestrzeń, gdzie ludzie po prostu czują się dobrze i gdzie mogą rozwinąć skrzydła.

Czy w przypadku tego pokolenia tradycyjne formy rekrutacji są znacznie mniej skuteczne niż nowoczesne metody, jak właśnie rekrutacja poprzez TikToka i wideo zamiast CV?

Tradycyjne wysyłanie CV nadal jest potrzebne. W szczególności przy rekrutacji na stanowiska, gdzie potrzebna jest bardzo specjalistyczna wiedza. Spotkania rekrutacyjne jednak wszystko weryfikują. Forma wideo może niekiedy bardzo pomóc już na wczesnym etapie. W Universal Music Group szukamy ludzi, którzy znają się na tym, co robią, mają umiejętności pożądane na rozwijającym się rynku i mogą wnieść nową wartość do firmy. Zatrudniamy osoby, które chcą się uczyć, rozwijać. Metoda rekrutacji przedstawicieli pokolenia Z na TikToku to sytuacja, w której informacja o rekrutacji pojawia się w naturalnym środowisku potencjalnych kandydatów. Chcemy ich zrozumieć, mówić ich językiem bez korporacyjnego zadęcia.

Jakich porad udzieliłbyś firmom poszukującym nowych pracowników wśród pokolenia Z?

Polecałbym mieć otwartą głowę i naturalność w absorbowaniu nowości. Świat zmienia się bardzo szybko i jeśli chcemy być skuteczni, to musimy zmieniać się razem z nim. Budując opis stanowiska w tradycyjny sposób, warto zastanowić się jak przetłumaczyć go na nieformalny język, przyjazny tym, których szukamy.

 

O rozmówcy: 

Sławomir Kochański jest liderem działu digital w Universal Music Polska z wieloletnim doświadczeniem w branży digital marketingowej. W swojej karierze współpracował z takimi markami jak: Mercedes-Benz, Peugeot, Citroen, DS czy z branży technologicznej: PlayStation. Absolwent Warwick University i London Metropolitan Business School. Entuzjasta nowych technologii, gitarzysta No Frames Band, zapalony motocyklista i paralotniarz.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij