Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Ekipa znów w ogniu krytyki. Tym razem podejrzenie o kradzież grafiki marki Vetements

Ekipa znów w ogniu krytyki. Tym razem podejrzenie o kradzież grafiki marki Vetements
Jeszcze nie ucichła afera z logo Wersow, a już Ekipa musi się mierzyć z kolejnymi oskarżeniami. YouTuberzy zaprezentowali swoją nową kolekcję ubrań, a na jednej z koszulek znalazła się grafika łudząca podobna do tej, którą kilka lat temu stworzyła szwajcarska marka.
O autorze
1 min czytania 2021-09-22

Mimo licznych kontrowersji i oskarżeń związanych z kradzieżą dóbr intelektualnych, Youtuberzy z Ekipy nie zamierzają zwalniać tempa – po sukcesie sprzedaży lodów, zeszytów i innych gadżetów, wypuszczają kolejną kolekcję ubrań, które pojawiły się w ich własnym sklepie internetowym Ekipatonosi.pl.

W kolekcji znalazła się m.in. koszulka, która od razu przykuła uwagę miłośników mody. Niestety nie za sprawą swojego designu, czy jakości wykonania, ale znajdującej się na niej grafiki, która jest niepokojąco podobna do innego znanego projektu.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po lewej projekt Ekipy, po prawej projekt Vetements

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Wspomniana grafika przedstawia dwie symbolicznie zarysowane twarze, które są połączone ze sobą falującą linią – na jednej z nich fala przechodzi w uśmiech, na drugiej w smutną minkę. Internauci szybko zauważyli, że podobną grafikę od jakiegoś czasu można zobaczyć na t-shirtach znanej marki Vetements. Jedyna różnica polega na samej stylistyce (u Vetements bardziej uproszczona, u Ekipy widać np. cieniowanie) i w przypadku produktu YouTuberów na braku towarzyszącego napisu („Not happy not sad”).

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na reakcję internautów nie trzeba było długo czekać – szybko pojawiły się komentarze z oskarżeniami o skopiowanie projektu Vetements. Czy i tę wpadkę wybaczą Ekipie jej fani? Czy tym razem YouTuberzy poniosą poważne straty wizerunkowe?

PS

Przypominamy, że niedawno Wersow (członkini Ekipy) musiała zmierzyć się z oskarżeniami o kradzież logo, którym posługiwała się w swojej komunikacji. Temat poruszamy w naszym podcaście „Marketing Przegadany”.