Maciej Zawadziński (Piwik PRO): Chcemy stać się topową alternatywą dla Google Analytics

Maciej Zawadziński (Piwik PRO): Chcemy stać się topową alternatywą dla Google Analytics

Plan Core firmy Piwik PRO daje bezpłatny dostęp do platformy Piwik PRO Analytics Suite, stanowiącej alternatywę dla Google Analytics. O zaletach platformy, odpowiadaniu na regulacje prawne dotyczące ochrony prywatności i trendy w analityce ruchu rozmawiamy z Maciejem Zawadzińskim, CEO Piwik PRO.

Jakie korzyści daje Piwik PRO Analytics Suite? Kto może najbardziej skorzystać na narzędziach platformy?

Platforma Piwik PRO Analytics Suite sprawdzi się w każdej firmie, która chce podejmować decyzje o swoich działaniach marketingowych i user experience w produktach cyfrowych w oparciu o dane – jest kompletnym narzędziem do analizy zachowań użytkowników na stronach, w aplikacjach i systemach intranet. Dzięki dostępowi do takich informacji możemy łatwo ocenić skuteczność swoich działań i znaleźć obszary wymagające optymalizacji.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Do tego dochodzą sprawy związane z prywatnością i bezpieczeństwem. Piwik PRO pomaga zbierać dane w zgodzie z RODO. Właściciel konta ma pełną kontrolę nad danymi, a informacje o użytkownikach nie są udostępniane reklamodawcom, jak w przypadku Google Analytics. Ma też do dyspozycji moduł do zbierania zgód marketingowych.

Dodatkowo w płatnym planie klienci zyskują wiele opcji hostingu – od publicznej i prywatnej chmury po własne serwery. Dzięki temu po Piwik PRO sięgają firmy z sektorów o wyśrubowanych standardach ochrony danych – rządowego, zdrowotnego czy finansowego.

Co oferuje bezpłatny plan Core?

W planie Core użytkownicy mogą korzystać ze zintegrowanych modułów analityki, menedżera tagów i menedżera zgód RODO. Taki zestaw zaspokoi potrzeby organizacji prowadzących małe i średnie projekty analityczne. Będzie też dobrym sposobem na zapoznanie się z platformą Piwik PRO dla firm, których potrzeby wykraczają poza możliwości bezpłatnego planu.

Czym w głównej mierze kierowała się firma, tworząc plan Core?

Chcemy stać się topową alternatywą dla Google Analytics. Core to ważny krok w tę stronę. Darmowy plan pomoże nam dotrzeć do szerszej grupy użytkowników i zwiększyć naszą rozpoznawalność. Liczymy, że dzięki temu uda nam się zbudować własną społeczność i zwiększyć zainteresowanie tematami związanymi z prywatnością w sieci.

Jakie znaczenie dla firm ma nowy plan na platformie Piwik PRO Analytics Suite w związku z zaostrzonymi regulacjami prawnymi dotyczącymi ochrony prywatności?

Dzięki Piwik PRO Core firmy mogą dalej zbierać wartościowe dane o użytkownikach i korzystać z zaawansowanej analityki internetowej przy pełnym poszanowaniu zapisów RODO i postanowień wyroków Trybunału Sprawiedliwości UE. Oszczędza to czas, nerwy i pieniądze związane z implementacją dodatkowych rozwiązań.

Co wyróżnia plan Core na tle konkurencyjnych systemów analityki takich jak Google Analytics?

Jak już wspomniałem, głównym wyróżnikiem Piwik PRO jest podejście do tematu bezpieczeństwa i prywatności danych. Oprócz tego zwróciłbym uwagę na jedną ważną rzecz – nasza platforma w niczym nie ustępuje Google Analytics – oferuje praktycznie wszystkie podstawowe i zaawansowane funkcje znane z amerykańskiego narzędzia. Można ją też zintegrować z ekosystemem Google, na przykład z Ads i Search Console, w taki sposób, żeby dane nie trafiały z powrotem do Google. Zapewnia to zgodność z prawami prywatności.

Dodatkowo plan ma bardzo przyjazny i szybki interfejs użytkownika. Nowe dane pojawiają się w raportach po zaledwie 30 minutach od ich zarejestrowania.

Z jakim zainteresowaniem wśród użytkowników w Polsce i na świecie spotyka się dotąd wczesna wersja Piwik PRO Core?

Faza zamknięta premiery Core okazała się sporym sukcesem. Na listę oczekujących zapisało się w sumie kilka tysięcy osób. Zebraliśmy bardzo pozytywny feedback i co najważniejsze – również wiele sugestii i wskazówek dotyczących dalszego rozwoju produktu.

Jakie trendy można zauważyć w obszarze analityki ruchu na stronach internetowych i w aplikacjach mobilnych? Jak odpowiada na nie firma Piwik PRO?

Najważniejszym trendem oddziałującym na rynek analityki są obecnie prawa prywatności danych – ma to miejsce nie tylko w Europie, ale też w Stanach Zjednoczonych, krajach Ameryki Południowej czy Azji Południowo-Wschodniej. Wiele z tych praw wymaga zbierania zgód użytkowników na gromadzenie danych. Z badań wynika, że nawet 70% internautów odmawia zgody na śledzenie swoich zachowań. Dla analityków i marketerów to spory problem.

Piwik PRO odpowiada na te potrzeby platformą, która odpowiednio skonfigurowana, będzie działać w zgodzie nie tylko z RODO, ale praktycznie z każdą regulacją na świecie. Rozwiązaniem pomagającym zapełnić luki w gromadzonych danych są z kolei alternatywne metody monitorowania użytkowników, nieopierające się na danych osobowych.

Kolejnym mocnym trendem jest zbieranie danych first-party, czyli takich, które pochodzą bezpośrednio od naszych klientów. Platformy analityczne umożliwiają łączenie tych danych w taki sposób, by pozwalały dokładnie prześledzić wędrówkę klienta – od pierwszego kliknięcia w reklamę czy link w wynikach wyszukiwania, przez odwiedzone podstrony, po zakup i kontakt z działem obsługi.

Jak już wspominałem, Piwik PRO nie tylko pozwala zbierać szczegółowe dane, ale także integrować je z informacjami zebranymi przy pomocy innych narzędzi. Służy do tego dostępny w płatnym planie moduł Customer Data Platform, dzięki któremu zebrane dane o klientach połączmy w spójne profile.

Jakie znaczenie dla firm tworzących narzędzia analityczne ma obecnie zwiększanie ochrony prywatności danych?

Nowe prawa ochrony danych stworzyły nowy typ klienta, który szuka rozwiązań sprzyjających prywatności. Jeżeli prywatność i bezpieczeństwo danych nie są zagwarantowane, to potrafi on odrzucić nawet bardzo dobre oferty na oprogramowanie analityczne. W Piwik PRO od samego początku wiedzieliśmy, że funkcje związane z prywatnością danych powinny być integralną częścią platform analitycznych i dlatego jesteśmy w stanie oferować produkt, który trafia w najbardziej restrykcyjne wymagania.

Prawa wpływają na dwa obszary rozwoju produktu. Po pierwsze, nasze oprogramowanie analityczne musi działać z nimi w zgodzie. Pamiętajmy jednak, że chodzi o coś więcej niż słynny „ciasteczkowy banner”. Platformy analityczne powinny zapewniać też mechanizmy zarządzania zgodami marketingowymi i prośbami o usunięcie czy korektę danych.

Do tego, w przypadku firm o globalnym zasięgu, dochodzą prawa prywatności w krajach, w których działają. Dobre oprogramowanie pozwala użytkownikowi dostosować analitykę do wymogów na każdym rynku.

Druga sprawa to zapewnienie jak najlepszego procesu zbierania danych. Dbamy o to, by biznesy korzystające z naszego oprogramowania były w stanie zgodnie z prawem zebrać maksymalną ilość pożytecznych informacji. Z tego powodu rozwijamy alternatywne metody monitorowania ruchu, które pozwalają zbierać przydatne dane, które w rozumieniu prawa nie są danymi osobowymi.   

Jakie są plany Piwik PRO w związku z dalszym rozwojem firmy, po wprowadzeniu do oferty planu Core?

Naszym największym zadaniem będzie teraz rozwój planu Core i budowa społeczności jego użytkowników. Niedawno wystartowało nasze oficjalne forum, ciągle rozbudowujemy naszą bazę materiałów szkoleniowych i współpracujemy ze światowymi autorytetami w dziedzinie analityki biznesowej, nad kolejnymi materiałami z obszaru analityki i prywatności. 

Jeśli chodzi o konkretne zmiany w produkcie, w najbliższym czasie będziemy pracować nad integracjami z innymi narzędziami, nowymi sposobami importu i eksportu danych oraz ułatwieniami dla nowych użytkowników.

Chcemy też umocnić naszą pozycję na kluczowych dla nas rynkach – w Europie, zwłaszcza we Francji, Holandii i krajach niemieckojęzycznych. Do tego planujemy ekspansję na nowe rynki, w szczególności interesujące są dla nas rynki azjatyckie.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij