IC Project. Narzędzie, które odmienia pracę w agencji marketingowej

IC Project. Narzędzie, które odmienia pracę w agencji marketingowej

Praca w agencjach marketingowych ma swoją specyfikę. IC Project to narzędzie, które zostało stworzone, aby wejść w tę specyfikę i zorganizować pracę marketingową. Pozwala zarządzać wieloma procesami z wykorzystaniem specjalnie zaimplementowanych mechanizmów.

IC Project, czyli środowisko dla Twojego zespołu do wymiany informacji

Marketing to połączenie pracy wielu działów i osób z przeróżnych stanowisk – począwszy od grafików, przez copywriterów, programistów, specjalistów do mediów społecznościowych aż po project managera, który koordynuje wszystkie projekty. Połączenie całego zespołu i firmy w kontekście wymiany informacji, a także komunikacji może się okazać kluczem do sukcesu. Sukcesu, który wpłynie na jasny i klarowny komunikat dla każdego pracownika – otrzyma on naturalne środowisko do komunikacji, pracy zespołowej czy wszelkich innych, dodatkowych aspektów.

IC Project to narzędzie, które zostało stworzone, aby lepiej zarządzać projektami i zadaniami w kontekście branży marketingowej, ale do tego pojawiło się wiele dodatków pozwalających wspiąć komunikację zespołową i obieg informacji w firmie na wyższy poziom. Funkcjonalności, które to zapewniają to chociażby pełen możliwości komunikator, interaktywny kalendarz pracy zespołowej, pełna praca zadaniowa z komentarzami czy cała baza Wiki z dokumentami i plikami dla zespołu. Wyobraźmy sobie, że Twój zespół posiada jedną, wspólną platformę, w której znajdzie wszelkie projekty, zadania, spotkania, pliki i komunikację. Tym samym, zapewnisz niezwykle funkcjonalne środowisko pracy dla każdego z pracowników – to realnie wpłynie na poprawę produktywności w Twoim zespole, a także dużo lepszy obieg informacji.


Grafika pobrana ze strony IC Project na Facebooku

Po przejściu długiej i wyboistej drogi, składającej się z licznych tabelek i notatek rozsianych w różnych miejscach – zebraliśmy to wszystko w jednym programie. IC Project jest bardzo przejrzysty, intuicyjny, a prowadzenie projektów jest prostsze, niż kiedykolwiek wcześniej. Nic nie ginie i samo się przypomina. Doceniamy też świetny kontakt i wsparcie oraz uwzględnianie naszych uwag podczas wprowadzania zmian i ulepszeń – twierdzi Sławomir Bochnak, CEO agencji marketingowej Play-Maker, która co dzień pracuje w narzędziu IC Project. Opinię wyciągnęliśmy ze strony produktowej IC Project.

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele programów, które oferują zorganizowanie jednego procesu, a tym samym nie pozwalają spiąć pracy zespołowej w całość kompleksowo. Załóżmy czysto hipotetycznie, że wdrażasz dla Twojego zespołu narzędzie do zarządzania zadaniami, dokładasz oddzielny komunikator, zewnętrzny dysk z plikami i dokumentami i jeszcze narzędzie do raportowania czasu pracy. Jak myślisz, to powoduje lepszą organizację pracy w Twoim zespole czy wręcz przeciwnie, a więc większy chaos? Wydaje się, że zdecydowanie wkrada się chaos do pracy. Dlatego też wybierając narzędzie, zwróć uwagę na dostęp do wielu funkcjonalności, aby stworzyć przyjazne środowisko pracy dla Twojego zespołu i tym samym całej firmy.

IC Project, jako perfekcyjne rozwiązanie dla osób zarządzających?

Zarządzanie agencją marketingową czy też kreatywną to konkretna specyfika, jak zresztą w każdej innej branży. W ramach tych aspektów mamy chociażby rozliczanie godzinowe pracowników, pracę z kontrahentami, wycenę projektów na zasadzie kosztów pracownika i materiałów czy bieżący widok na proces realizacji zadań w zespole. Jak na to wszystko zyskać jasny i klarowny widok, aby usprawnić proces zarządzania firmą?


Osoba zarządzająca zyska czas i większe możliwości

Rozwiązaniem w tym przypadku zdecydowanie wydaje się narzędzie, które to wszystko umożliwia. Jeśli czytasz ten artykuł, mamy dwie opcje. Jesteś osobą, która ma narzędzie do zarządzania, ale niezbyt kompleksowe i szuka alternatywy. Albo po prostu cały czas operujesz na Excelach. Powiedzmy sobie szczerze, Excel to rozwiązanie bardzo sprytne, ale tylko do pewnego etapu Twojej pracy – jeśli firma się rozrasta, pojawia się więcej projektów, to Excel nie jest narzędziem funkcjonalnym, a wszystkie procesy zaczynają się rozmywać. Dlatego też warto poszukać narzędzia, które jest dedykowane do branży marketingowej, a tym bez wątpienia jest IC Project. Jak to działa?

W IC Project zostało zaimplementowane bardzo ciekawe połączenie pomiędzy zarządzaniem projektami a organizacją projektów w kontekście danego kontrahenta. Przy marketingu w dużej większości projekty wykonywane są dla konkretnych klientów, a w IC Project można to sobie wszystko bardzo sprytnie spiąć. Za to odpowiadają moduły do projektów i zarządzania kontrahentami. Wystarczy, że każdy projekt przypiszesz do kontrahenta, a dzięki temu uzyskasz pełną historię realizacji projektów dla kontrahenta, a do tego wszystkie kluczowe informacje – od przeznaczonych zasobów, przez realizację zadań, aż po rozliczenia finansowe. Wszystko w obrębie jednego narzędzia.

Jak wyliczyć rzeczywistą rentowność projektów marketingowych?

Jeśli praca w marketingu odbywa się we współpracy z klientami, to dochodzimy do aspektu, wydaje się najważniejszego, a więc rozliczeń finansowych i jeszcze wcześniej, wyceny wszelkich świadczeń. Aby to robić sprawnie, potrzebne jest narzędzie, które umożliwia prowadzenie tego typu procesów – a to kolejny proces, który usprawnia IC Project. Jeśli tylko w narzędziu podzielisz i rozpiszesz swój projekt, otrzymasz dedykowany moduł finansowy, za pomocą którego m.in. zrobisz na wstępie prognozę finansową, a podczas jego trwania skonfrontujesz wartości z realnymi kosztami projektowymi.

Koszty w IC Project będą wyliczane z dwóch kategorii – wykonane, a także zewnętrzne. Dzięki temu, uzyskasz realny koszt danego projektu z uwzględnieniem kosztów pracowniczych wynikających z ich przepracowanego, realnego czasu pracy. Wystarczy, że pracownikowi zdefiniujesz stawkę godzinową na projekcie, a on, korzystając z intuicyjnych opcji, będzie mierzył i raportował swój czas pracy na zadaniu – tylko tyle, a spójrz, ile korzyści dla osoby zarządzającej.

Jeśli chcesz, masz możliwość oczywiście dodania wszelkich kosztów zewnętrznych, które zazwyczaj pojawiają się na projekcie przy ewentualnych zakupach licencji, serwerów czy jakichkolwiek innych materiałów lub produktów. Suma kosztów zostanie wyliczona automatycznie, a z tego oczywiście wynik finansowy. Jaki mamy wniosek? Dzięki temu, zawsze widzimy jasną i klarowną rentowność całego projektu, ale też jego etapów, a nawet grup zadaniowych. Wyobraźmy sobie teraz wspólnie, jakie to daje możliwości do kontrolowania finansów na projekcie, a w późniejszym etapie do realnej, szczegółowej i bezbłędnej wyceny całego projektu dla twojego klienta. Ogromne.

Czy to jest intuicyjne środowisko w codziennej pracy?

Intuicyjność – słowo klucz. Tworząc środowisko produktywności dla pracowników, musisz bez wątpienia zadbać o to, aby to środowisko było przyjazne w codziennym użytkowaniu. Pracownik musi płynnie korzystać z narzędzia, mieć intuicyjny interfejs, a przy tym wiedzę, jak wykorzystywać każdą z funkcjonalności narzędzia. Testując IC Project, wydaje się, że jest to narzędzie skrupulatnie zaplanowane, a także skonstruowane właśnie pod kątem odbioru przez zwykłego użytkownika. Cały system zbudowany został na zasadzie modułowej, co zdecydowanie usprawnia poruszanie się pomiędzy różnymi tematami, które chcielibyśmy zorganizować za pomocą programu.


Zespół otrzymuje intuicyjne i wspólne środowisko do pracy

Oczywiście do tego interfejs, który sprawia wrażenie bardzo przyjemnego i czytelnego, a dodatkowo jest to narzędzie nowoczesne. To już nie ten etap, kiedy pracujemy na programach, których design przypomina Windows 98. Wydaje się, że w IC Project w tym względzie zadbano nawet o najdrobniejsze szczegóły, a to powoduje bardzo pozytywne odczucia podczas codziennej pracy w tym rozwiązaniu.

Osoby pracujące w marketingu to najczęściej wzrokowcy, którzy nie pozwolą sobie na korzystanie z programów oferujących przestarzały interfejs czy budowę całego narzędzia niezgodną z zasadami UX. Główny feedback, który wyciągamy od Klientów to właśnie bardzo przyjemne i intuicyjne narzędzie IC Project w codziennej pracy – to cieszy, a skala zainteresowania agencji marketingowych tylko to potwierdza – twierdzi Norbert Sinkiewicz, dyrektor marketingu w IC Project.

Na rynku dostępnych jest wiele zaawansowanych systemów, które łączą praktycznie wszystko – projekty, fakturowanie, magazyny, ewidencje, wyciąg z kas fiskalnych czy nawet cały ERP. To jednak kombajny, a nie narzędzie do codziennej pracy. Analizując IC Project, wydaje się, że twórcy tego narzędzia zrobili naprawdę dobrą robotę. Skonstruowali narzędzie, które idealnie wpisuje się w specyfikę branży marketingowej. Połączyli ze sobą dokładnie te rozwiązania, które w marketingu są najczęściej wykorzystywane i spięli to wszystko w bardzo intuicyjnej, a zarazem kompleksowej formie.

Czy powstało lepsze narzędzie do organizowania pracy marketingowej?

Analizując i testując IC Project, dochodzimy do wniosku, że jest to narzędzie wręcz dedykowane do branży marketingowej. Wydaje się, że twórcy idealnie wstrzelili się w niszę rynkową i zaproponowali nowoczesne narzędzie z idealnym doborem funkcjonalności w kontekście branży marketingowej. Program przede wszystkim pozwala lepiej zarządzać projektami, operować na zadaniach, ale także usprawnia pełną komunikację i daje masę widoków oraz mechanizmów dla osób zarządzających.

Jeśli obecnie pracujesz na różnych narzędziach, integrujesz je ze sobą, albo w ogóle Twoje narzędzie pracy to Excel... bez wątpienia musisz przetestować IC Project. Za tym programem przemawia wiele wymienionych powyżej atutów, ale jest kolejny i to kluczowy – to w 100% polskie rozwiązanie, które zostało stworzone w Kielcach i właśnie w stolicy świętokrzyskiego jest na bieżąco rozwijane. Bez wątpienia cieszy fakt, że tak dobry program powstał w naszym kraju – pamiętajmy, że to jednak oferuje też dodatkowe wartości, o których początkowo nie myślimy. Chodzi oczywiście o wsparcie, pomoc i wdrożenie narzędzia do Twojej agencji marketingowej. W tym wszystkim pomaga deweloper systemu, który zapewnia pełne usługi wdrożeniowe oraz stałą opiekę nad Twoją pracę w IC Project.

Z danych, które posiadamy – obecnie bardzo duża ilość agencji marketingowych i kreatywnych w Polsce wykorzystuje już IC Project do swojej codziennej pracy i nie ma w tym nic dziwnego. Ponadto, ze statystyk wynika, że jest to jedno z najczęściej wybieranych (a może nawet już najczęściej?) narzędzi przez branżę marketingową – wszystko ma jednak swoje przyczyny, a przy IC Project są te przyczyny sukcesu polskiego programu na rynku widoczne gołym okiem. Sukces w tym przypadku zdecydowanie nie jest przypadkowy, a zaplanowany, przemyślany i skonstruowany.

 

Artykuł powstał we współpracy z IC Project.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij