„Greta może iść do piekła” – zaskakujący komunikat sieci pizzerii

„Greta może iść do piekła” – zaskakujący komunikat sieci pizzerii
Greta Thunberg stanowczo skrytykowała władze Nowej Zelandii za brak wystarczających działań na rzecz klimatu. Jedna z nowozelandzkich firm odpowiedziała na jej słowa żartobliwym billboardem.
O autorze
1 min czytania 2021-10-07

Aktywistka na rzecz klimatu – Greta Thunberg zarzuciła władzom Nowej Zelandii, że nie zrobiły nic w kwestii kryzysu klimatycznego. Dziewczyna uznała, że w rządzie nie ma ani jednego polityka, którego mogłaby wyróżnić jako osobę walczącą z postępującym kryzysem klimatycznym. Co więcej, Thunberg stwierdziła, że Nowa Zelandia to jeden z najgorszych na świecie krajów pod względem wzrostu emisji CO2. Jej zdaniem również premier kraju Jacinda Arrdern nie powinna być nazywana liderką klimatyczną.

W odpowiedzi na słowa Grety nowozelandzka marka Hell Pizza zamieściła w Sztokholmie, czyli rodzinnym mieście aktywistki, nietypowe zaproszenie: „Greta może iść do piekła”.

Choć na pierwszy rzut oka napis na billboardzie skierowany do osiemnastolatki wydaje się obraźliwy – okazuje się, że sieć pizzerii oparła swoją reklamę na grze słów. Hell Pizza zaprasza w ten sposób do skorzystania ze swojej oferty i informuje, że zapewnia dostawy pizzy w 100% neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Hell Pizza zamierza podjąć jeszcze więcej kroków w stronę zrównoważonego rozwoju. Ben Cumming, dyrektor generalny firmy Kiwi, do której należy Hell Pizza, powiedział, że firma planuje wdrożyć elektryczne pojazdy dostawcze, wprowadzić stosowanie energii odnawialnej w sklepach oraz pozyskiwać ponad 95% składników i materiałów z kraju. Firma, ograniczając emisję CO2, działa też na rzecz regeneracji i ochrony rodzimych lasów.

– Mamy nadzieję, że nasza historia może zainspirować inne firmy do zastanowienia się nad ich wpływem na planetę. Chcielibyśmy pokazać Grecie, co już robią firmy Kiwi, aby uczynić świat lepszym miejscem – podsumował Ben Cumming.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Na grze słów została oparta także reklama agencji BooneOakley, która zachęca do szczepień.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

PS 2
Greta Thunberg pojawiła się na okładce pierwszego numeru „Vogue Scandinavia”.