Formuła 1 stawia na ekologiczne paliwo

Formuła 1 stawia na ekologiczne paliwo
Formuła 1 zamierza do 2030 roku osiągnąć zerową emisję CO2 netto. W tym celu podejmuje prace na rzecz wprowadzenia zupełnie nowego paliwa do samochodów wyścigowych.
O autorze
1 min czytania 2021-10-08

Według zapowiedzi Formuły 1, zgodnie z nowymi przepisami, do 2022 roku samochody startujące w wyścigach będą napędzane ekologicznym paliwem E-10 – mieszanką 90% paliw kopalnych i 10% etanolu. Jednak najważniejszym celem Formuły 1 jest stworzenie „paliwa przyszłości”, które ma przyczynić się do całkowitej redukcji CO2 przez F1.

Prace nad nowym, w 100% zrównoważonym paliwem zostały dopiero rozpoczęte, dlatego nie wiadomo dokładnie, co wejdzie w jego skład. Według wstępnych zapowiedzi zostanie ono stworzone w laboratorium przy użyciu komponentów pochodzących z systemu wychwytywania dwutlenku węgla, odpadów komunalnych lub biomasy niespożywczej. Paliwo ma ograniczyć emisję gazów cieplarnianych w porównaniu z benzyną pochodzącą z paliw kopalnych o co najmniej 65%. 

Nowe paliwo ma umożliwić wejście do sportowych rozgrywek także inne marki samochodowe takie jak Porsche. Marka twierdzi, że bierze pod uwagę dołączenie do F1, jeśli zostaną wprowadzone bardziej ekologiczne środki.

Formuła 1 zapowiada, że „paliwo przyszłości”, które ma zostać wprowadzone na rynek do 2025 roku, początkowo będzie wykorzystywane do pojazdów przeznaczonych na tor wyścigowy. Następnie jednak produkcja paliwa zostanie zwiększona, aby trafiło do szerszego użytku społecznego.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS
Pojazd Formuły 1 pojawił się na ścianie jednego z budynków jako promocja serialu Netflixa o gwieździe F1.

PS 2
Greta Thunberg stwierdziła, że Nowa Zelandia jest jednym z krajów, które najbardziej przyczyniają się do emisji CO2. Jedna z proekologicznych firm odpowiedziała jej żartobliwym billboardem

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS 3
InPost przekonuje, że zapewnia najbardziej ekologiczne dostawy, a jeden Paczkomat może zaoszczędzić dziennie aż 52 kg CO2.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się