TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Group One i GfK rozpoczynają ranking najlepszych marek na rynku – „Best Brands”

O autorze
2 min czytania 2021-10-22

Group One we współpracy z GfK startuje na polskim rynku z międzynarodową nagrodą „Best Brands Awards”, przyznawaną najsilniejszym markom na danym rynku oraz tym, którzy stoją za ich sukcesem. Ranking obecny m.in. w Niemczech, Włoszech, Francji czy Rosji, wyróżnia unikalna metodologia badania łącząca sukces rynkowy marki oraz siłę jej relacji z konsumentem. Partnerem merytorycznym jest największa niezależna grupa komunikacyjna w Europie – Serviceplan Group.

Best Brands Awards to niezależna, międzynarodowa nagroda w obszarze marketingu, przyznawana na podstawie kompleksowego badania GfK, globalnego lidera w dziedzinie analityki danych. Nazywana powszechnie „Oscarami marketingu” od lat cieszy się wysokim uznaniem i zaufaniem branży oraz silnych partnerów mediowych na liczących się rynkach europejskich, jak również w Rosji i w Chinach.

Ranking Best Brands został zainicjowany ponad 18 lat temu w Monachium przez Serviceplan Group, w celu promowania najlepiej zarządzanych marek na rynku niemieckim oraz wyróżnieniu tych, którzy stoją za ich sukcesem. W tym roku do tej grupy dołącza Polska i Wielka Brytania.

– Ranking Best Brands sukcesywnie rozwija się na świecie od wielu lat, dlatego nie mieliśmy wątpliwości, że już czas na polską edycję. Mamy wieloletnie doświadczenie w budowaniu silnych marek i wdrażaniu pozytywnej zmiany w biznesie, dlatego Group One wprowadza tę niezależną międzynarodową nagrodę w obszarze marketingu do Polski razem z Serviceplan Group i GfK. W odróżnieniu od innych tego typu rankingów, tu decydujący głos mają konsumenci a unikalna metodologa badania będzie źródłem cennych informacji o sile i kondycji marek na naszym rynku – mówi Marek Żołędziowski, CEO Group One.

To nie przypadek, że za Best Brands stoją silni gracze na rynku marketingowym jak Serviceplan Group oraz Group One. Budowanie marki w tak dynamicznie zmieniającej się rzeczywistości wymaga dużej uważności i obserwacji rynku, innowacyjnego podejścia oraz zintegrowania wszystkich działań, które składają się na jej przewagę konkurencyjną i sukces komunikacyjny.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– W Serviceplan Group podzielamy wizję budowania najlepszych marek. Ale chcemy nie tylko pomagać tworzyć te, a także rozumieć sposoby na sukces tych, którzy go odnoszą. Dlatego w 2004 roku rozpoczęliśmy projekt Best Brands Awards and Colleges. Najbardziej fascynuje mnie to, że w czasach kryzysu najwięcej można się nauczyć od odnoszących sukcesy marek. To właśnie sprawia, że Best Brands jest szczególnie ważny teraz, gdy wciąż mamy do czynienia z konsekwencjami kryzysu COVID. Jestem bardzo dumny, że w marcu 2022 roku w Warszawie odbędzie się pierwsza polska gala Best Brands i poznam najsilniejsze polskie marki – mówi Florian Haller, CEO Serviceplan Group.

Marki nominowane do nagrody Best Brands Awards wyłaniane są w kompleksowym badaniu, przeprowadzonym przez niezależny instytut badań konsumenckich GfK na podstawie dwóch kluczowych wskaźników: rzeczywistego sukcesu rynkowego „Share of Wallet” oraz „Share of Soul”, który reprezentuje stopień atrakcyjności marki dla konsumentów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Obecnie żaden inny ranking nie bierze pod uwagę obu tych aspektów siły marki. Badanie w Polsce obejmie aż 33 kategorie produktowe GfK, około 260 marek oraz 5 000 respondentów. Co więcej do pomiaru siły marki będziemy wykorzystywać najnowsze rozwiązanie GfK – Brand Architect, dzięki któremu po raz pierwszy w historii możemy zrobić to z tak olbrzymią dokładnością i wiarygodnością – podkreśla Barbara Lewicka, senior director marketing & consumer intelligence GfK Polonia.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

O tytuł Best Brand marki będą walczyć w pięciu kategoriach: Best Overall Brand, Best Customer Centricity Brand, Best Sustainable Brand, Best Polish Brand i Best Omnichannel Brand. Zwycięzcy zostaną wyłonieni spośród 260 potencjalnych kandydatów, z których najsilniejsi zostaną nominowane do „Top 10” w każdej kategorii.

– To właśnie oddanie głosu polskim konsumentom, którzy będą decydować o finalnych wynikach osiągniętych przez nominowane do nagrody marki sprawia, że ranking Best Brands jest wiarygodnym narzędziem, który odzwierciedla jej rzeczywisty sukces i pozwala w pełni zobaczyć siłę marki – dodaje Izabela Wic, dyrektor zarządzająca GfK Polonia.

Uroczysta gala wręczania nagród odbędzie się 10 marca 2022 r. w Warszawie.