„Nie bądź botem. Włącz myślenie” – nowa kampania społeczna Stowarzyszenia Demagog

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
„Nie bądź botem. Włącz myślenie” – nowa kampania społeczna Stowarzyszenia Demagog

Stowarzyszenie Demagog startuje z nową kampanią, której celem jest edukacja społeczeństwa w zakresie weryfikacji informacji znalezionych w internecie.

Jak wynika z raportu „Krytyczny umysł”, co piąta młoda osoba nie zastanawia się nad rzetelnością znalezionych informacji. Stowarzyszenie Demagog od lat mierzy się z tym problemem. W ramach projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” przygotowane zostały materiały wideo dotyczące krytycznego myślenia oraz fact-checkingu. Występują w nich ambasadorzy kampanii:

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse
  • Aleksandra i Piotr Stanisławscy, popularyzatorzy nauki z portalu Crazy Nauka,
  • Kasia Gandor, popularyzatorka wiedzy, youtuberka,
  • Marcin Napiórkowski, kulturoznawca, doktor habilitowany nauk humanistycznych,
  • Martin Stankiewicz, twórca internetowy i były youtuber,
  • Joanna Gutral, psycholożka,  prowadząca portal zdrowaglowa.pl. 

– We współczesnym świecie umiejętności krytycznego myślenia i sprawdzania źródeł oraz informacji są coraz ważniejsze. Cieszymy się, że mogliśmy pomóc Stowarzyszeniu Demagog w realizacji tak ważnego, ze społecznego punktu widzenia, celu – komentuje Karolina Chojnowska, która prowadzi projekt z ramienia Nieagencji.

– W kampanii „Nie bądź botem. Włącz myślenie!” chcemy podzielić się naszym doświadczeniem i wskazówkami, tak, aby każdy mógł samodzielnie weryfikować docierające do nas informacje, włączyć krytyczne myślenie i nie działać bezrefleksyjnie - jak bot. Musimy podejmować świadome decyzje oparte na faktach, nie emocjach – mówi Małgorzata Kilian, prezeska Stowarzyszenia Demagog.

Stowarzyszenie Demagog to pierwsze krajowa organizacja zajmująca się fact-checkingiem. Celem podejmowanych przez nią działań jest poprawienie jakości debaty publicznej dzięki sprawdzaniu wiarygodności przekazywanych informacji oraz walka z dezinformacją.

W ramach współpracy ze Stowarzyszeniem Demagog Nieagencja zajęła się holistyczną realizacją projektu „Nie bądź botem. Włącz myślenie” – od przygotowania koncepcji strategicznej, przez stworzenie landing page (UX, design, development), współpracę z influencerami oraz tworzenie i dystrybucję treści video dotyczących projektu. Kampanię obejmą patronatem medialnym podmioty tj. Rzeczpospolita, Niebezpiecznik.pl, ASZdziennik, cyberdefence24.pl i NGO.pl.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij