Nike skupia się na zdrowiu psychicznym, tworząc program Mind Sets

Nike skupia się na zdrowiu psychicznym, tworząc program Mind Sets

Nike, znana z hasła „Po prostu zrób to”, dostrzega potrzebę zwrócenia się w stronę zdrowia psychicznego. Tworząc program Mind Sets, marka pokazuje, że już nie tylko osiągnięcia, ale dobre samopoczucie staje się priorytetem zarówno wśród zawodowców, jak i amatorów sportu.

W świecie sportu coraz więcej mówi się o kondycji umysłu. Sportowcy tacy jak tenisistka Naomi Osaka, gimnastyczka Simone Biles czy gwiazda NBA Ben Simmons otwarcie mówią o swoim zdrowiu psychicznym i pokazują, że dobre samopoczucie idzie w parze z kondycją fizyczną. Na mentalnej stronie sportu skupia sią również marka Nike i w miejsce znanego hasła „Just do it” stawia komunikat „Just feel it” oraz skłania do odpowiedzi na proste pytanie „Jak się czujesz?”.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

W świetle rosnącej świadomości na temat znaczenia zdrowia psychicznego sportowców, Nike zaangażowała się w stworzenie Mind Sets. Jest to program, który marka opisuje jako „podnoszącą na duchu serię ruchów zaprojektowaną dla umysłu, która koncentruje się na tym, jak się czujesz, a nie na tym, co osiągasz”. Mind Sets zawiera różnego rodzaju treści łączące propozycje ćwiczeń, wyselekcjonowane ruchy, a także inspirujące historie mające na celu pomoc ludziom w ustaleniu priorytetów i poprawie ich zdrowia psychicznego.

Roczny program zostanie wprowadzony na całym świecie kanałach Nike, czyli w aplikacji, na stornie internetowej oraz na kontach w mediach społecznościowych marki, a także w kanałach sportowców i influencerów. Pierwszy zestaw materiałów obejmuje kategorię biegania i chodzenia, któremu towarzyszy m.in. audioprzewodnik i trenerka Dora Atim. Kolejne części programu Mind Sets m.in. z „treningami dopasowanymi do samopoczucia”, wskazówkami dotyczącymi zdrowego odżywiania, regeneracji i snu pojawią się w nadchodzących miesiącach.

– Ta kampania to rozmowa. Pierwsze ćwiczenie polega na zadaniu sobie pytania „Jak się czujesz?” – napisała agencja AnalogFolk Amsterdam współpracująca z wewnętrznym zespołem Nike przy tworzeniu Mind Sets.

– A co, jeśli zaczniemy przywracać zdrowie psychiczne na miejsce, na które zasługuje – w samo centrum wszystkich rozmów? Dla sportowców, dla pracowników, dla każdego człowieka. Zdrowie psychiczne jest i powinno pozostać w centrum wszystkich naszych spraw. Zwolnijmy na chwilę, zatrzymajmy się i obserwujmy. Nie trzeba się spieszyć, nie trzeba przesadzać – podsumowała Manon Rossi, specjalista ds. marketingu cyfrowego w Nike. 

PS
Nike nie pierwszy raz zwraca uwagę na zdrowie psychiczne. Marka zaprezentowała model obuwia – Air Max 270 React – za pomocą którego walczyła z problemem samobójstw

PS 2
Spot „You Can’t Stop Us” Nike to hołd, który marka składa sportowcom przełamującym bariery i walczącym z przeciwnościami losu, a w spocie „Never Too Far Down” marka odniosła się sytuacji pandemicznej i pokazała, że za pomocą sportu można się podnieść nawet z największej porażki.

PS 3
Na ostatnim koncercie Travisa Scotta w Teksasie doszło do tragicznych wydarzeń, w wyniku których śmierć poniosło 10 osób. W związku z tym firma Nike ogłosiła, że premiera kolekcji butów rapera Air Max nie odbędzie się w planowanym terminie.

PS 4
Na zdrowie psychiczne w swojej komunikacji zwróciły uwagę również takie marki jak Remington czy Amazon

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij