TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Szkla.com przechodzi rebranding i zmienia się w Kodano.pl

Szkla.com, lider sprzedaży soczewek kontaktowych w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej, zdecydował się połączyć swoje marki pod jednym brandem Kodano.pl. Ta duża zmiana została podyktowana rozwojem firmy w innych kanałach sprzedaży i otwarciem sieci salonów optycznych w całej Polsce.
O autorze
1 min czytania 2021-12-07

Firma szkla.com działa na rynku polskim od 2004 roku i już po kilku latach stała się największym sklepem internetowym oferującym klientom soczewki kontaktowe. W 2010 oferta produktowa została poszerzona o okulary korekcyjne, które do tej pory były sprzedawane w sklepie internetowym Kodano.pl oraz w sieci salonów optycznych Kodano Optyk. W 2015 roku firma uruchamia kolejny kanał sprzedaży – soczewkomaty, czyli maszyny vendingowe z soczewkami kontaktowymi, które stają się idealnym rozwiązaniem w obecnych czasach.

– Koncept ten jest odpowiedzią na wyniki naszych badań, które wskazywały, że część osób korzystających z soczewek kontaktowych decyzję o ich zakupie zostawia na ostatnią chwilę i dokonują zakupu w offline – Tomasz Serafin, dyrektor marketingu Szkla.com S.A. / KODANO Optyk Sp. z o.o.

Jednym z głównych czynników, które zadecydowały o rebrandingu, jest długofalowy rozwój sieci salonów optycznych, które działają pod szyldem KODANO Optyk. Pod koniec roku zostanie otwarty już 50. salon w Polsce, co sprawia, że grupa KODANO będzie drugą firmą optyczną w Polsce. Dzięki tej zmianie wizerunek firmy będzie spójniejszy, a oferowane produkty i usługi będą dostępne pod jedną marką.

Zmiany w szkla.com wiążą się nie tylko z rebrandingiem, lecz także ze scaleniem dwóch sklepów internetowych, szkla.com oraz kodano.pl, w jeden, oferujący soczewki kontaktowe i okulary. Dotychczasowi klienci będą mieli dostęp do wszystkich naszych produktów i usług w jednym miejscu, nie tracąc tym samym historii swoich zakupów. – Zależało nam żeby zapewnić jak najbardziej kompleksową obsługę w ramach doboru soczewek i okularów oraz badania wzroku, co teraz będzie możliwe. Dynamiczny rozwój salonów optycznych spowodował, że nasi klienci mają teraz szeroki dostęp do badań wzroku, profesjonalnego doradztwa w zakresie doboru okularów i soczewek, ale również darmowego odbioru swoich zamówień ze sklepu internetowego – dodaje Tomasz Serafin.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Firma nie zwalnia tempa, a jej plany na najbliższą przyszłość to dalsza ekspansja sieci salonów optycznych oraz maszyn vendingowych, których na dzień dzisiejszy jest już blisko 100 na terenie całego kraju.

Słuchaj podcastu NowyMarketing