Efektywna konwersja online to offline i innowacyjny geofencing od Hybrid.ai w kampanii Volkswagena

Efektywna konwersja online to offline i innowacyjny geofencing od Hybrid.ai w kampanii Volkswagena

Precyzyjne dotarcie z przekazem reklamowym do odpowiedniej grupy docelowej przebywającej w konkretnym miejscu nie należy do najłatwiejszych. Dlatego warto w tym celu wykorzystać narzędzia takie jak Hybrid Geofencing, które przynoszą bardzo dobre efekty, co potwierdza niedawna kampania Volkswagena.

Hybrid Geofencing to nowoczesna technologia oferowana przez spółkę Hybrid.ai, pozwalająca wyświetlać reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili dany obszar w konkretnym przedziale czasu. Została ona oparta na geofencingu, który do ustalenia dokładnego położenia użytkownika wykorzystuje m.in. dane GPS pochodzące z aplikacji mobilnych zainstalowanych na smartfonie. Hybrid współpracuje z wieloma SSP, które udostępniają wspomniane dane GPS, dzięki czemu oferuje dotarcie do bardzo szerokiego grona odbiorców.

Technologia Hybrid Geofencing pozwala oznaczyć przy pomocy ID reklamowego użytkowników, którzy odwiedzili wskazane miejsca, a następnie wyświetlić im kampanię reklamową. Umożliwia ona także określenie, ile czasu użytkownik spędził w danym miejscu, np. salonie sprzedaży.

– Nasza technologia Hybrid Geofencing pozwala prowadzić w pełni zautomatyzowane kampanie reklamowe kierowane z wykorzystaniem targetowania opartego na lokalizacji. Dzięki lokalizowaniu poprzez bid request klient ma pewność, że dane pochodzą wprost ze wskazanych adresów, a nie są ekstrapolowane na podstawie wybranych największych miast/punktów – mówi Grzegorz Marczak, Sales Director CE, Hybrid.ai.

Co ważne, Hybrid.ai oferuje swoim klientom jeden spójny ekosystem reklamowy do realizowania kampanii z wykorzystaniem raportowania konwersji online2offline, w ramach którego m.in. dostarcza DMP, lokalizuje użytkowników, przetwarza dane w ramach swojego data center, a także szczegółowo raportuje prowadzone działania.

Geofencing idealnie sprawdza się w różnych branżach i jest coraz chętniej wykorzystywany przez marki, którym zależy na konwersji online to offline. Niedawno technologię tę postanowił wykorzystać w swojej kampanii Volkswagen. We współpracy z domem mediowym PHD Media Direction zdecydował się on na wykorzystanie rozwiązania oferowanego przez spółkę Hybrid.ai.

Kampania trwała ponad miesiąc i została przeprowadzona w dniach 7 czerwca – 18 lipca br. Celem była promocja samochodów elektrycznych i hybrydowych. Na potrzeby kampanii wykorzystano dwa rozwiązania:

  • Hybrid Segments, w ramach którego wykorzystano dane własne DMP Hybrida i na podstawie targetowania behawioralnego wyświetlano reklamy użytkownikom z poszczególnych segmentów, takich jak motoryzacja, business, parenting, travel, lifestyle, transport, handel, technologie.
  • Hybrid Geofencing, w ramach którego wyświetlano reklamy użytkownikom, którzy odwiedzili wskazane adresy (np. salony konkurencji, warsztaty samochodowe, stacje paliw) i spędzili tam określony czas w przedziale od 5 minut do 2 godzin.

W obu przypadkach zdecydowano się na na realizację kampanii wideo outstream z 15 sekundowym spotem i rozliczenie w modelu CPV ze 100% viewability.

Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, przełożyła się na faktyczną konwersję online to offline i zachęciła użytkowników do wizyty w salonach stacjonarnych Volkswagena. W przypadku Hybrid Geofencing średni współczynnik konwersji wyniósł 0,58%, przy średniej rynkowej w branży automotive na poziomie 0,3%, (dla porównania współczynnik ten w Polsce dla klientów ze wszystkich branż wynosi od 0,5% do 1%). W dniu zobaczenia reklamy 13,4% użytkowników zdecydowało się odwiedzić jeden z salonów stacjonarnych Volkswagena.

– Zastosowanie w kampanii Hybrid Geofencing pomogło skutecznie przyciągnąć potencjalnych klientów do salonów stacjonarnych Volkswagena i osiągnąć zadowalające wyniki. Technologia ta ma duży potencjał, a ze względu na jej innowacyjność i efektywność będziemy ją rekomendować w przypadku przyszłych działań z naszymi klientami, w szczególności z branży automotive – mówi Monika Waśniewska-Dorosz, Senior Communication Planner, PHD Media Direction.

– Jako Volkswagen mocno stawiamy na innowacyjne rozwiązania, które pomagają nam efektywnie dotrzeć do potencjalnych klientów. Dlatego też zdecydowaliśmy się wykorzystać w naszych działaniach technologię Hybrid Geofencing. Kampania przyniosła bardzo dobre efekty, co tylko nas utwierdziło w przekonaniu, że jest to narzędzie warte uwagi, szczególnie w branży motoryzacji – mówi Michał Karpiński, Kierownik ds. Digitalizacji marki Volkswagen.

Po zakończeniu działań klient otrzymał szczegółowy raport dotyczący kampanii i konwersji online to offline. Zawierał on informacje dotyczące m.in. liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z kampanią; liczby użytkowników, którzy mieli kontakt z reklamą i następnie udali się do punktu stacjonarnego i spędzili tam określony czas; a także wskazuje, w które dni konkretne salony stacjonarne były najchętniej odwiedzane przez odbiorców kampanii. Raport pokazuje także, ile czasu od kontaktu z reklamą potrzebują jej odbiorcy do momentu udania się do salonu. Co ważne, raporty tego typu Hybrid.ai oferuje swoim klientom bezpłatnie w ramach współpracy.

Więcej informacji na temat Hybrid Geofencing i pozostałych rozwiązań spółki znajduje się na stronie hybrid.ai.

 

Artykuł powstał we współpracy z Hybrid.ai.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij