Jak założyć sklep internetowy? Od czego zacząć i na co zwrócić uwagę?

Jak założyć sklep internetowy? Od czego zacząć i na co zwrócić uwagę?

Jeśli właśnie zamierzasz otworzyć nowy sklep internetowy, z pewnością nie chcesz zaczynać od dużych wydatków na indywidualny projekt e-commerce. Jednocześnie wiesz, że sklep online musi spełniać oczekiwania klientów, zarówno pod względem zaopatrzenia, komunikacji, metod płatności, jak i dostaw.

Żeby biznes był opłacalny, istotna jest także łatwość obsługi e-sklepu. Dodawanie towarów, konfigurowanie zapłaty oraz dopasowanie sposobów dostawy produktów do klienta powinno być możliwie zautomatyzowane, szybkie i proste. Czy jednak da się pogodzić multifunkcyjność z łatwością obsługi, a jednocześnie z niewygórowaną ceną? Tak, trzeba jednak wybrać odpowiednie narzędzia. Przedstawiamy je w poniższym tekście.

Prosty panel zamiast e-sklepu – sprzedaż przez stronę internetową

Jeśli sprzedajesz wąski asortyment wyspecjalizowanych produktów, nie potrzebujesz rozbudowanego sklepu. W zupełności wystarczy ci funkcjonalny panel 1koszyk, który działa jak e-sklep. Jest jego uproszczoną formą przy jednoczesnym zachowaniu wszystkich istotnych dla sklepu internetowego zalet. Jak funkcjonuje to narzędzie? Wyjaśnijmy na przykładzie.

Powiedzmy, że jesteś blogerem, który właśnie napisał swoją książkę. Chcesz ją sprzedawać, ale nie angażując się we współpracę z wydawnictwami, używając do tego celu jedynie własnej strony internetowej. Najlepszym rozwiązaniem będzie dla ciebie usługa 1koszyk. Po jej wykupieniu otrzymujesz dostęp do prostego panelu, w którym umieścisz swoją ofertę, skonfigurujesz płatności i dostawę. W przypadku e-booka będzie to oczywiście droga internetowa, jednak 1koszyk pozwala również na zaimplementowanie fizycznych dostaw towarów do klientów.

Po ustawieniu wszystkich niezbędnych parametrów, po prostu umieszczasz w widocznym miejscu link na twojej stronie internetowej (możesz również wkleić go w mediach społecznościowych) i po prostu zaczynasz sprzedawać. Rozwiązanie jest proste, pełnowartościowe, a przy tym naprawdę tanie. Cenę oraz więcej szczegółów znajdziesz na stronie home.pl/1koszyk.

E-sklep – czego możesz oczekiwać w ramach usługi wysokiej jakości?

Oczywiście 1koszyk to nie jedyne proste rozwiązanie dostępne na rynku. Znani dostawcy usług internetowych oferują własne e-commerce, które obejmują wszystkie funkcje, narzędzia i usługi, niezbędne dla funkcjonowania sklepu internetowego. Gotowy e-sklep to nie tylko oprogramowanie, ale również odpowiednio dopasowany hosting, czyli optymalnie skonfigurowane miejsce na serwerach przeznaczonych do przechowywania danych sklepu.

W ofercie produktowej sprawdzonych firm najczęściej dostępna jest więcej niż jedna wersja sklepu online. Niezależnie jednak od wybranego pakietu, użytkownik powinien mieć zagwarantowaną:

  • responsywność strony, czyli poprawność jej wyświetlania zarówno na ekranie komputera, jak i smartfona,
  • sprawne narzędzia marketingowe oraz do pozycjonowania,
  • odpowiednie zabezpieczenia (obsługa certyfikatów SSL, reCaptcha).

Dobry e-sklep daje także możliwość:

  • sprzedaży zarówno produktów, jak i usług,
  • oferowania produktów o różnych atrybutach i w różnych wariantach,
  • dopasowania dostawy, przewoźnika i ceny oraz stanu dostępności i terminu wysyłki do każdego produktu z osobna,
  • automatycznej sprzedaży produktów cyfrowych,
  • oferowania sprzedaży z rejestracją i bez.

Z uwagi na popularność Allegro w naszym kraju, istotna jest również kwestia integracji z tą platformą. Powinna być ona zagwarantowana na co najmniej podstawowym poziomie.

PrestaShop – najbardziej popularny sklep w Polsce

PrestaShop to jeden z najczęściej wybieranych sklepów internetowych na świecie. Jest darmowy, a przy tym oferuje szereg istotnych funkcji niezbędnych przy prowadzeniu e-sklepu. Dobre oprogramowanie to jednak tylko część sukcesu. Jeśli chcesz z niego korzystać z pełną swobodą, warto pomyśleć o specjalnym hostingu dostosowanym do wymagań PrestaShop. Decydując się na rozwiązania znanych na rynku dostawców usług internetowych, użytkownik może liczyć m.in. na:

  • instalator PrestaShop w języku polskim,
  • serwery z dyskami SSD,
  • oprogramowanie Apache wraz z interpreterem PHP oraz bazą danych MySQL,
  • serwer FTP oraz WebFTP,
  • nielimitowaną liczbę kont pocztowych,
  • IMAP/POP3/SMTP,
  • ochronę antywirusową oraz antyspamową,
  • możliwość zarządzania kilkoma e-sklepami z jednego zaplecza.

Przestrzeń na pocztę zwykle dostępna jest w ramach gwarantowanej przestrzeni dyskowej, a do skrzynek e-mail można zalogować się z poziomu przeglądarki. Istotną kwestią jest również możliwość ustawienia autorespondera. Automatyczne wiadomości, kiedy obsługa nie jest możliwa, bardzo dobrze wpływają na budowanie relacji z klientem.

 

Artykuł powstał we współpracy z home.pl.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij