Vlogmasy i inspiracje zakupowe. Polacy oglądają ponad 54 mln godzin treści związanych ze Świętami na YouTube

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
Vlogmasy i inspiracje zakupowe. Polacy oglądają ponad 54 mln godzin treści związanych ze Świętami na YouTube

W świątecznym czasie uwielbiamy oglądać na YouTube vlogmasy, a także słuchać kolęd. W ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 54 miliony godzin treści związanych ze Świętami. Platforma jest także dla wielu źródłem inspiracji prezentowych. YouTube pomaga w decyzjach zakupowych 67% respondentów.

Pierwsze zainteresowanie świątecznymi treściami na YouTube widać już w połowie sierpnia. Wzrasta ono oczywiście znacznie w okresie świątecznym, a platforma dociera wtedy do 25.8 milionów użytkowników i 99% widowni wideo online[1]. Treści świąteczne na YouTube cieszą się szczególną popularnością. W ubiegłym roku Polki i Polacy obejrzeli w sumie ponad 54 miliony godzin wideo dotyczących Bożego Narodzenia[2].

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak się okazuje, w okresie świątecznym także rośnie nasza aktywność na platformie: pojawia się o 27% więcej pozytywnych ocen filmów, a także o 14% więcej udostępnień. Ponadto, liczba komentarzy wzrasta o 32%. W sumie interakcje w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosły o ponad 27% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oczywiście to zjawisko można tłumaczyć także sytuacją związaną z pandemią, gdyż więcej czasu spędzaliśmy w domowym zaciszu, ograniczając spotkania z rodziną.

Jakie treści oglądamy w Święta na YouTube? Prym wiodą vlogmasy, które są w tym czasie najpopularniejszym formatem. Nazwa ta powstała z połączenia słów vlog oraz Christmas i dotyczy najczęściej lifestyle’owych materiałów o tematyce świątecznej. W ubiegłym roku były one wyświetlane o 88% częściej, a czas ich oglądania wydłużył się o 66% w porównaniu z poprzednimi latami. W trakcie Świąt chcemy być blisko ulubionych twórców i wspólnie z nimi cieszyć się tym wspaniałym czasem. Dlatego na YouTube popularne w tym okresie są kategorie filmów takie jak Wigilia (wzrost wyszukiwań o 110% r/r) oraz zwyczaje świąteczne (wzrost wyszukiwań o 300% r/r)[3]. Co roku na YouTube słuchamy także kolęd, których popularność w zeszłym roku wzrosła o 22% rok do roku.

YouTube stanowi dla nas także źródło inspiracji zakupowych dotyczących prezentów dla najbliższych. Aż 67% użytkowników YouTube przyznaje, że platforma pomaga im zdecydować, który produkt kupić[4]. Treści, które oglądamy na platformie w związku z zakupem prezentów, dotyczą głównie biżuterii (wzrost o 44% r/r), gadżetów (wzrost o 44% r/r), rękodzieła oraz kosmetyków (wzrost odpowiednio o 13% i 9%). Polacy w sumie w ubiegłym roku obejrzeli ponad 18 milionów godzin treści dotyczących prezentów w okresie świątecznym[5].

[1] Źródło: Gemius/PBI - Mediapanel, Grudzień 2020
[2] Wewnętrzne dane YouTube
[3] Porównanie danych za 2020 rok w stosunku do 2019 roku
[4] Why wideo, badanie wykonane przez Talk Shoppe w lipcu 2021 w Polsce, na próbie N=2000 osób w wieku 18-64, które oglądają treści wideo w Internecie
[5] Dane wewnętrzne YouTube

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij