TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem. Bolt podsumowuje 2021 rok

Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem. Bolt podsumowuje 2021 rok
Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Bolt? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?
O autorze
3 min czytania 2022-01-13

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Bolta opowiada Dominika Pęk, marketing manager Bolt.

Największy sukces w 2021 roku

2021 to kolejny trudny rok – z jednej strony przyzwyczailiśmy się do sytuacji pandemicznej i pracy zdalnej oraz ograniczeń jakie powodują, z drugiej musieliśmy stawić czoła nowym wyzwaniom… Konkurencja nie śpi, a nowe konkurencyjne usługi są stale uruchamiane na polskim rynku.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Można powiedzieć, że 2021 był rokiem rozwoju i skalowania naszych usług i zespołu – uruchomionych w 2020 roku, dostaw jedzenia z restauracji, miejskich wypożyczalni hulajnóg czy przygotowań do uruchomienia szybkich dostaw zakupów spożywczych Bolt Market. 

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Biznesowo było to pozyskiwanie nowych talentów, dzięki odpowiedzialnemu  zarządzaniu udało nam się utrzymać zespół w komplecie w 2020. Wyzwania, jakie postawił przed Boltem 2021 sprawiły, że nasza strona aż furczała od dodawania kolejnych ogłoszeń.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Bolt od zawsze angażował się w dialog społeczny, dlatego najbliższe mojemu sercu są aktywacje, które to odzwierciedlają. Na początku roku uruchomiliśmy kategorię Green, czyli przejazdy elektrycznymi i hybrydowymi autami, przez tydzień oferując zniżki odpowiadające poziomowi zanieczyszczenia w polskich miastach.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Ale lubimy się też bawić! I tu na pewno interakcje z naszymi użytkownikami mają największą wartość.

Zrealizowaliśmy kampanię „outdoorową” na Instagramie, w której zapytaliśmy naszych obserwujących, w jakich sytuacjach przydaje się Bolt. Zebraliśmy najciekawsze odpowiedzi i stworzyliśmy z nich wielkie billboardy, które żyły tylko na Instagramie! Ten post miał największy wskaźnik eEngagement spośród wszystkich tegorocznych postów Bolta na social media.

Odpowiedzieliśmy także na trudy podróżowania w Łańcucie. Anna Mucha przepłaciła za niezrzeszoną taksówkę w Łańcucie, jadąc z Rzeszowa. Nie wiemy, ile osób jeździ do Łańcuta tak, jak Pani Mucha, ale jak ktoś jeździ, to obiecaliśmy mu zniżkę za udostępnienie zdjęcia w Łańcucie. Pani Mucha była zadowolona i nasi obserwujący też – Ci w Łańcucie skorzystali.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

229 naszych użytkowników i użytkowniczek chciało mieć swój własny billboard, choć tylko na Instagramie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Cały czas skupiamy się na performance, zwiększeniu penetracji i to się nie zmieni. W Bolt każda decyzja jest podejmowana po analitycznej ocenie potencjału – nie kupujemy kotów w worku. W naszej naturze jest wybierać.

Facebook i portfolio reklamowe Google ciężko przebić ze względu na ich skalę i efektywność kosztową. Ale muszą być wykorzystywane w przemyślany i zoptymalizowany sposób – inaczej bardzo łatwo „przepalić” wielkie budżety marketingowe.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Chcemy testować nowe kanały. Prowadzimy szereg testów, zaczynając od małej skali, benchmarkując je vs. nasze sprawdzone rozwiązania. Jeśli wyniki są zbliżone – skalujemy. Bardzo ważny jest dla nas set up i poprawna egzekucja, z wyizolowanym czynnikiem zmiennym, abyśmy mogli jasno ocenić rezultaty. Tak więc mamy nadzieję, że 2022 to rok kiedy wpłyniemy na „nowe marketingowe wody”, jeśli chodzi o wykorzystywane kanały.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

W czasach, kiedy zmierzyć i policzyć można wszystko, wydaje się, że marki z powrotem zauważają, że siła pomysłu może „unieść” kampanię i wygenerować lepsze wyniki. Na performance i ROI pracują optymalizacje, odpowiedni set up, kreacje, targetowanie, zaawansowane trackowanie, itd., ale nic nie może się równać z silnym, chwytliwym, błyskotliwym pomysłem, który po prostu chwyta użytkowniczki i użytkowników za serce, wywołując natychmiastową reakcję – emocje.

Budżet na działania digitalowe

Digital to dla nas podstawa. Podstawą naszych usług jest aplikacja, a więc funkcjonalność online. Liczba godzin spędzonych online stale się powiększa, wolimy poruszać się w tym obszarze, jeśli chodzi o akwizycję nowych użytkowników, gdzie ROI marketingowe jest zazwyczaj korzystniejsze i dzięki mierzalności wiemy więcej, co działa, a co jest zbędne.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Do Polski wróciłam w połowie tego roku, wcześniej mieszkałam w Londynie i Nowym Jorku. Co mnie cieszy, to fakt, że coraz więcej marek na całym świecie nabiera odwagi, by mówić o tematach trudnych, zaangażowanych społecznie. Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Czas zauważyć problem nadmiaru prywatnych aut, które stoją nieużywane na parkingach przez większość czasu. Są lepsze i bardziej zrównoważone sposoby poruszania się po mieście. 12 miesięcy to może być za mało na taką zmianę, więc chyba lepiej powiedzieć, że czas podjąć pierwszy krok, aby korków i tłoku było coraz mniej.