Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem. Bolt podsumowuje 2021 rok

Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem. Bolt podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku marka Bolt? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

O roku 2021 dla Bolta opowiada Dominika Pęk, marketing manager Bolt.

Największy sukces w 2021 roku

2021 to kolejny trudny rok – z jednej strony przyzwyczailiśmy się do sytuacji pandemicznej i pracy zdalnej oraz ograniczeń jakie powodują, z drugiej musieliśmy stawić czoła nowym wyzwaniom... Konkurencja nie śpi, a nowe konkurencyjne usługi są stale uruchamiane na polskim rynku.

Można powiedzieć, że 2021 był rokiem rozwoju i skalowania naszych usług i zespołu – uruchomionych w 2020 roku, dostaw jedzenia z restauracji, miejskich wypożyczalni hulajnóg czy przygotowań do uruchomienia szybkich dostaw zakupów spożywczych Bolt Market. 

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Biznesowo było to pozyskiwanie nowych talentów, dzięki odpowiedzialnemu  zarządzaniu udało nam się utrzymać zespół w komplecie w 2020. Wyzwania, jakie postawił przed Boltem 2021 sprawiły, że nasza strona aż furczała od dodawania kolejnych ogłoszeń.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

Bolt od zawsze angażował się w dialog społeczny, dlatego najbliższe mojemu sercu są aktywacje, które to odzwierciedlają. Na początku roku uruchomiliśmy kategorię Green, czyli przejazdy elektrycznymi i hybrydowymi autami, przez tydzień oferując zniżki odpowiadające poziomowi zanieczyszczenia w polskich miastach.

Ale lubimy się też bawić! I tu na pewno interakcje z naszymi użytkownikami mają największą wartość.

Zrealizowaliśmy kampanię „outdoorową" na Instagramie, w której zapytaliśmy naszych obserwujących, w jakich sytuacjach przydaje się Bolt. Zebraliśmy najciekawsze odpowiedzi i stworzyliśmy z nich wielkie billboardy, które żyły tylko na Instagramie! Ten post miał największy wskaźnik eEngagement spośród wszystkich tegorocznych postów Bolta na social media.

Odpowiedzieliśmy także na trudy podróżowania w Łańcucie. Anna Mucha przepłaciła za niezrzeszoną taksówkę w Łańcucie, jadąc z Rzeszowa. Nie wiemy, ile osób jeździ do Łańcuta tak, jak Pani Mucha, ale jak ktoś jeździ, to obiecaliśmy mu zniżkę za udostępnienie zdjęcia w Łańcucie. Pani Mucha była zadowolona i nasi obserwujący też – Ci w Łańcucie skorzystali.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

229 naszych użytkowników i użytkowniczek chciało mieć swój własny billboard, choć tylko na Instagramie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Cały czas skupiamy się na performance, zwiększeniu penetracji i to się nie zmieni. W Bolt każda decyzja jest podejmowana po analitycznej ocenie potencjału – nie kupujemy kotów w worku. W naszej naturze jest wybierać.

Facebook i portfolio reklamowe Google ciężko przebić ze względu na ich skalę i efektywność kosztową. Ale muszą być wykorzystywane w przemyślany i zoptymalizowany sposób – inaczej bardzo łatwo „przepalić” wielkie budżety marketingowe.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Chcemy testować nowe kanały. Prowadzimy szereg testów, zaczynając od małej skali, benchmarkując je vs. nasze sprawdzone rozwiązania. Jeśli wyniki są zbliżone – skalujemy. Bardzo ważny jest dla nas set up i poprawna egzekucja, z wyizolowanym czynnikiem zmiennym, abyśmy mogli jasno ocenić rezultaty. Tak więc mamy nadzieję, że 2022 to rok kiedy wpłyniemy na „nowe marketingowe wody”, jeśli chodzi o wykorzystywane kanały.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

W czasach, kiedy zmierzyć i policzyć można wszystko, wydaje się, że marki z powrotem zauważają, że siła pomysłu może „unieść" kampanię i wygenerować lepsze wyniki. Na performance i ROI pracują optymalizacje, odpowiedni set up, kreacje, targetowanie, zaawansowane trackowanie, itd., ale nic nie może się równać z silnym, chwytliwym, błyskotliwym pomysłem, który po prostu chwyta użytkowniczki i użytkowników za serce, wywołując natychmiastową reakcję – emocje.

Budżet na działania digitalowe

Digital to dla nas podstawa. Podstawą naszych usług jest aplikacja, a więc funkcjonalność online. Liczba godzin spędzonych online stale się powiększa, wolimy poruszać się w tym obszarze, jeśli chodzi o akwizycję nowych użytkowników, gdzie ROI marketingowe jest zazwyczaj korzystniejsze i dzięki mierzalności wiemy więcej, co działa, a co jest zbędne.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Do Polski wróciłam w połowie tego roku, wcześniej mieszkałam w Londynie i Nowym Jorku. Co mnie cieszy, to fakt, że coraz więcej marek na całym świecie nabiera odwagi, by mówić o tematach trudnych, zaangażowanych społecznie. Wspólne cele to najsilniejszy bodziec łączący markę z jej konsumentką lub konsumentem.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Czas zauważyć problem nadmiaru prywatnych aut, które stoją nieużywane na parkingach przez większość czasu. Są lepsze i bardziej zrównoważone sposoby poruszania się po mieście. 12 miesięcy to może być za mało na taką zmianę, więc chyba lepiej powiedzieć, że czas podjąć pierwszy krok, aby korków i tłoku było coraz mniej.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij