Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Marka Nutridome zbadała, jak Polacy postrzegają kobiecość i siostrzeństwo

Choć tylko 15% Polek postrzega kobiety jak rywalki, blisko połowa (47%) często porównuje się z innymi dziewczynami. Myśląc o siostrzeństwie, nadal liczniej widzimy więzy krwi niż solidarną wspólnotę. Czego jeszcze dowiadujemy się z badania marki Nutridome?
O autorze
2 min czytania 2022-01-18

Celem badania przeprowadzonego przez markę kosmetyków Nutridome było lepsze poznanie i zrozumienie współczesnych kobiet oraz wzbudzenie refleksji na temat damskiej solidarności. Ankietę wypełniło 1057 osób w różnym wieku.

Polki najczęściej wiążą kobiecość z konkretnymi cechami charakteru, a Polacy – z określonym wyglądem. Różnimy się także, jeśli chodzi o inne kwestie. Podczas gdy 60% mężczyzn uważa, że kobiety mają tyle samo obowiązków co mężczyźni, zgadza się z tym jedynie 36% kobiet. Te oraz wiele innych informacji prezentuje raport „Kobiecość – jak ją współcześnie rozumiemy?”, stworzony przez markę kosmetyczną Nutridome we współpracy z agencją Elephate.

Jak oceniają siebie Polki?

Wrażliwa, opiekuńcza, pracowita – oto cechy charakteru, które ankietowane kobiety przypisują sobie najczęściej. Przeszło 7 na 10 pań określa się także ambitnymi, kreatywnymi, niezależnymi i skłonnymi do kompromisu. Być może dlatego większość jest zadowolona zarówno z przebiegu swojej kariery, jak i prywatnego życia. 64% Polek pozytywnie ocenia podział obowiązków domowych w swoim domu – dokładnie taki sam odsetek pań uważa, że ma wystarczająco dużo czasu dla siebie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Żeńskie końcówki wciąż rażą

Naukowczyni, kierowczyni, psycholożka – takie słowa stosuje co piąta Polka i co piąty Polak. Feminatywy brzmią nienaturalnie dla co trzeciego badanego. Największa grupa ma do żeńskich końcówek neutralny stosunek, lecz mimo to po nie nie sięga. Mowa o 44% pań i 49% panów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Kobieca, czyli jaka?

Piękno, delikatność i seksapil to najczęstsze skojarzenia z kobiecością. Dla Polek kobiecość wielokrotnie częściej jest po prostu czuciem się kobietą, a dla Polaków – przeciwieństwem męskości. Choć zgadzamy się, że kobiety powinny mieć takie same prawa co mężczyźni, według niektórych wciąż istnieją rzeczy, które kobiety powinny robić i których im nie wypada. Uważa tak większość Polaków i mniejszość Polek.

 

Wsłuchanie się w potrzeby

Jak pokazuje historia, spory udział w postrzeganiu kobiecości mają marki kosmetyczne. Dziś skupiają się na dostarczaniu produktów, które pomagają dbać nie tylko o wygląd zewnętrzny, ale również samopoczucie. Na afirmację indywidualności i wyrażanie siebie stawia marka Nutridome, która zaangażowała się już m.in. w ruch ciałopozytywności.

W Nutridome wierzymy, że to, co najlepsze dla ciała i duszy, idzie ze sobą w parze. Zachęcamy do tego, aby w codziennym biegu zawsze znaleźć chwilę na zatrzymanie, by uspokoić zmysły i wsłuchać się w siebie. Pomocne mogą być w tym wszelkie rytuały, które sprawiają nam przyjemność – komentuje Magdalena Podgórska, nutrikonsultantka i ekspertka Nutridome.

Krótko o badaniu

Dane zebrano w ramach anonimowej ankiety, na przełomie listopada i grudnia 2021 roku. W badaniu wzięło udział 1057 osób, których 59% stanowiły kobiety. Kwestionariusz zawierał pytania otwarte oraz zamknięte jedno- i wielokrotnego wyboru.

Z pełną treścią raportu o kobiecości można zapoznać się na stronie marki Nutridome.