Największym wyzwaniem było zadbanie o ludzi i zespoły. Mastercard podsumowuje 2021 rok

Największym wyzwaniem było zadbanie o ludzi i zespoły. Mastercard podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziło w 2021 roku marka Mastercard? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2021 dla Mastercard opowiada Jerzy Hołub, dyrektor marketingu w polskim oddziale Mastercard Europe.

Największy sukces w 2021 roku

Mówi się, że rozwój wymaga wyjścia poza strefę komfortu. Cóż, zamknęliśmy 12 miesięcy permanentnego przebywania poza strefą komfortu. 2021 był kolejnym, piekielnie ciężkim, pandemicznym rokiem. Jednak patrząc wstecz z pewnej perspektywy, ze sporym zaskoczeniem odkrywam, że był to także rok wielu sukcesów i radosnych momentów.

Zaczęliśmy od ogromnego sukcesu eSkarbonki. Pierwszy „pandemiczny” finał WOŚP w styczniu 2021 był wielką niewiadomą. Pewne było, że Polacy chcą pomagać. Nie wiedzieliśmy jednak czy możliwe będzie kwestowanie na ulicach i czy ludzie nie będą się bali kontaktu z wolontariuszami. Wspólnie z WOŚP stworzyliśmy eSkarbonkę – narzędzie do kwestowania online. Korzystanie z niej jest proste i bezpieczne – wchodzimy na stronę eSkarbonki i bezgotówkowo zasilamy wirtualne puszki wolontariuszy. Zainteresowanie tą formą wsparcia WOŚP przerosło nasze najśmielsze oczekiwania: finalnie swoje eSkarbonki założyło 20 000 wolontariuszy. Trafiło do nich ponad 17 840 000 zł. W kulminacyjnym momencie w dniu finału do eSkarbonki trafiało sześć wpłat na sekundę, zasilając ją kwotą 6 907 zł w ciągu każdej minuty. Ten sukces dał nam gigantyczny zastrzyk energii na cały rok!

Na fali tego entuzjazmu zaplanowaliśmy kalendarz działań marketingowych, które okazały się przełomowe w naszej branży, ale także innowacyjne na tle innych rynków, na których działa Mastercard. Niezwykły muzyczny duet Sanah i Sobla przyniósł wszystkim fanom muzyki wiele radości – był zaskakujący, nieoczekiwany, a przede wszystkim w jednym utworze połączyliśmy różne gatunki muzyczne. Taka jest siła muzyki, taka jest misja Mastercard: tworzyć nowe platformy wymiany i porozumienia. Obserwując rynek zdecydowaliśmy się również mocniej wejść w szybko rozwijający się świat gamingu – pojawił się on jako nowa pasja w programie Mastercard Bezcenne Chwile i od razu stał się bardzo popularny!

Nie sposób wspomnieć o nagrodach branżowych, w które 2021 rok obfitował. Jesteśmy bardzo dumni, że nasze sukcesy docenia rynek. Zostaliśmy nagrodzeni dwoma srebrnymi i brązowym Effie oraz trzema Spinaczami. Polski oddział Mastercard rozbił bank na międzynarodowych festiwalach reklamy: 3 Gerety, The ONE Show, Webby Award i obecność na trzech shortlistach w Cannes. Taki wynik sprawia, że Polska uważana jest za jeden z najbardziej innowacyjnych rynków Mastercard.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Ubocznym skutkiem pandemii była konieczność zmierzenia się z nową rzeczywistością, a co za tym idzie wychodzenie poza oczywiste rozwiązania i standardy branży, umiejętność myślenia „out of the box” i błyskawicznego wdrażania konceptów w praktykę. W 2020 roku wszyscy działaliśmy na wysokiej adrenalinie. W 2021 roku największym wyzwaniem było zadbanie o ludzi i zespoły, by w kolejnych żmudnych miesiącach pandemii nie stracić tego ducha: pozostać innowacyjnym, podejmować ryzyko, budować oryginalne strategie marketingowe, zaskakiwać konsumentów i challengować rynek.

Udało się, ponieważ nie wróciliśmy do bezpiecznego marketingu, który na pewno się sprawdzi. Robimy odważne, zaskakujące rzeczy, a finałem tego jest kolaboracja Sanah i Sobla, z której jesteśmy bardzo dumni. Jako zespół ciągle idziemy do przodu, staramy się robić nowe rzeczy, realizować pomysły z wykorzystaniem technologii. Patrzymy na to, co dzieje się dookoła, co robi nasza konkurencja i wytyczamy nowe kierunki w świecie marketingu płatności i finansów, mniej generyczne niż kampanie w TV i outdoor.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

O wszystkich trzech już mówiłem, ale z radością wymienię je raz jeszcze. eSkarbonka stworzona dla WOŚP, akcja „United in Music” – współpraca Sanah i Sobla i mocniejsze wejście w świat gamingu, w którym z naszymi, przeznaczonymi dla graczy kartami, byliśmy od dawna – to działania, z których jesteśmy szczególnie dumni i które będziemy rozwijać.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Zdecydowanie najmocniej zaskoczył nas wynik zbiórki do eSkarbonki w trakcie 29. Finału WOŚP. Przewidywaliśmy, że Polacy się zjednoczą i po raz kolejny pokażą, jak bardzo zależy im na wspieraniu tego niezwykłego przedsięwzięcia. Wiedzieliśmy również, że eSkarbonka to świetne narzędzie. To, z czego nie do końca zdawaliśmy sobie sprawę, to fakt, jak bardzo jest ona potrzebna i jak mocno skrojona na czasy, z którymi przyszło się nam wszystkim zmierzyć. Ponad 17 mln złotych, które zasiliło konto WOŚP przez eSkarbonkę to dowód na to, że czasem wystarczy dobre narzędzie, żeby wyzwolić niezwykłą siłę w ludziach.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Ważne jest, żeby rozumieć, jak i po co wykorzystać dostępne kanały komunikacji. Płatności są mało angażującą kategorią i nieoczywistą dla konsumenta. Dlatego świadomie zapraszamy ich do naszego świata i zatrzymujemy ich tam. Przykładem takich działań są social media: traktujemy każdy z kanałów – Facebook, Instagram – osobno, tworzymy odrębne historie, dopasowane strategie i formy komunikacji. Nie są to dodatki do tego, co robimy w dużych kampaniach produktowych. SoMe to nasza odrębna droga porozumienia z konsumentami, a wyniki pokazują, że konsumenci cenią tę komunikację.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

W przyszłym roku, podobnie jak w poprzednich latach, skupimy się na wymyślaniu akcji – ciekawych, potrzebnych, angażujących, o których z radością będziemy Państwu opowiadać. Część z nich ma już bardzo konkretny kształt, część mgliste zarysy…. Osobiście nie mogę się już doczekać finału!

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Nie mogę odpowiedzieć inaczej… oczywiście połączenie technologii i marketingu. Wierzymy w metaverse i nowy digital – budowanie nowych, online’owych doświadczeń. Skończył się czas, kiedy próbowaliśmy odtwarzać offline’owe doświadczenia w digitalu – przenosić zachowania, które odbywały się w realu do sieci. Wydarzenia w internecie powinny mieć inną dynamikę, być skrojone pod odbiorcę, który siedzi po drugiej stronie ekranu – takie właśnie doświadczenia chcemy budować i oferować konsumentom

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża jest tak dobra, jak dobrzy są jej główni gracze. Myślę że Polska jako rynek z roku na rok staje się coraz bardziej innowacyjna, projekty wdrażane w Polsce coraz częściej stają się referencją dla innych krajów Europy.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Tak, jak w roku poprzednim, naszym celem jest utrzymać tempo i jakość. Zaczynamy od 30. Finału WOŚP, na którym po raz piąty działać będzie eSkarbonka. Narzędzie działa od 1 grudnia, a na koncie jest już ponad 2 mln złotych. Trzymamy kciuki za więcej!

Będą również kolejne kolaboracje w ramach akcji „United in Music” – mamy nadzieję, że równie zachwycające. Strategicznie przedstawimy konsumentom markę Mastercard od strony bardziej… sensorycznej. Polacy znają już nasze logo. Mamy również własny zapach i smak. W 2022 roku będą mogli, na szeroką skalę, „usłyszeć” naszą markę. Będziemy komunikować Mastercard przez SONIC brand, który wybrzmiewać będzie przy każdej transakcji naszą kartą.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij