Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Ferie zimowe Polaków w wyszukiwarce Google i na eSky.pl

Polacy coraz chętniej spędzają ferie na stokach narciarskich. Według danych Google, chociaż dużą popularnością cieszy się Zakopane czy Karpacz, to największe zainteresowanie Polaków wzbudzają Włochy, a konkretniej włoska część Alp. Jakie stoki i w jakich krajach wybierają Polacy?
O autorze
3 min czytania 2022-01-21

Z analizy trendów w wyszukiwarce, przygotowanej przez Google, wynika, że pomimo wciąż panującej pandemii, wiele osób postanowiło nie rezygnować z tegorocznych wyjazdów, także w trakcie świątecznej przerwy lub ferii zimowych. Listy topowych polskich miast wyszukiwanych zimą przez turystów, a także krajów i stoków zagranicznych, pokazują jakie miejsca użytkownicy najczęściej sprawdzają w tym sezonie. Zebrane dane pochodzą z okresu od 12 listopada 2021 roku do 12 stycznia 2022 roku i dotyczą najczęściej wyszukiwanych haseł związanych z nartami i feriami zimowymi.

Zakopane na topie

Najczęściej wyszukiwaną przez Polaków miejscowością wśród polskich kurortów zimowych w tym sezonie było Zakopane, a na podium znalazły się również Karpacz (2. miejsce) i Szklarska Poręba (3. miejsce). Wśród najbardziej popularnych haseł pojawiły się także Białka Tatrzańska oraz Krynica-Zdrój. Zestawienie dziesięciu najpopularniejszych polskich miejscowości zimą zamykają Szczyrk i Wisła. 

Włoskie Val di Sole czy słowacki Chopok?

W tym roku, według danych Google, nastąpił także wzrost zainteresowania Polaków destynacjami zagranicznymi w porównaniu z rokiem poprzednim. Wśród najczęściej wyszukiwanych kierunków  narciarskich wygrywa włoska Val di Sole, a zaraz za nią uplasował się słowacki ośrodek Chopok/ Jasna. Trzecie miejsce to ponownie Włochy i tym razem Livigno. Polacy interesowali się też wyjazdem na narty do Francji. Tutaj powodzeniem cieszył się francuski ośrodek Les Trois Vallées. Rzadziej wyszukiwanymi hasłami (ale nadal w top 10) były stoki: Tatranská Lomnica (Słowacja), Zell am See (Austria), Bukovel (Ukraina) oraz Janske Lazne (Czechy).

Polacy szukali w tym okresie w Google szczególnie ośrodków narciarskich w Alpach, a najchętniej tych we Włoszech: Val di Sole oraz Livigno, które znajdują się na szczycie listy – tłumaczy Jacek Bisiński z Google. – To jednak austriackie stacje zajmują aż 6 z 10 topowych pozycji na liście. Wśród nich znajdują się między innymi: Zell am See, Ischgl czy Zillertal Arena. Zestawienie zamykają Solden i Kitzbuhel. Podsumowując, w tym sezonie Polacy najczęściej wyszukiwali w Google ośrodków narciarskich we Włoszech (aż 41,2%). Trochę mniejszym, choć nadal bardzo dużym zainteresowaniem cieszyły się Austria (29,2%) i Francja (13,2%) – dodaje.
LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Z danych eSky.pl wynika, że w tym roku coraz więcej Polaków zdecydowało się na dotarcie do kurortów narciarskich drogą lotniczą. Liczba rezerwacji do miast położonych w małej odległości od najpopularniejszych kurortów w wyszukiwarce Google zwiększyła się o 32% w porównaniu do ubiegłego roku* . Najczęściej decydują się na podróż lotniczą do jednego z miast narciarskich pary bez dzieci (79%) oraz rodziny z dziećmi w wieku powyżej od 12 do 18 lat (14%).

Linie lotnicze dostrzegły, że klienci są coraz bardziej chętni do „latania” na narty i wprowadziły różnorodne promocje cenowe na bagaż niestandardowy. Jednym z takich przykładów jest polski narodowy przewoźnik, który na wybranych trasach do Włoch czy Szwajcarii obniżył cenę na sprzęt narciarski do symbolicznej złotówki – komentuje Deniz Rymkiewicz, rzecznik prasowy eSky.pl.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W tym roku według danych eSky.pl najczęściej wybieranym rodzajem zakwaterowania w europejskich regionach narciarskich jest hotel (58%), a także wszelkie szalety, czy chatki górskie (25%). W przypadku hoteli największą popularnością cieszą się apartamenty oraz pokoje 2-osobowe.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Narty w Gruzji nowym trendem

Google przeanalizował również które hasła, związane z feriami zimowymi zyskiwały, a które straciły na popularności w tym sezonie. Szczególną uwagę przyciąga hasło „narty Gruzja”, które w wyszukiwarce Google zyskało na popularności o 189% w okresie od listopada 2021 do stycznia 2022 w porównaniu z analogicznym okresem w ubiegłym roku.

Wzrost zainteresowania Gruzją jako kierunkiem narciarskim ma również swoje odzwierciedlenie w wyszukiwaniu lotów do tego kraju. W analizowanym okresie wyszukiwania biletów do tej destynacji wzrosły o 194% rok do roku, a najpopularniejszym lotniskiem jest Tbilisi – dodaje Antoni Andruszkiewicz z Google.

Innymi szybko rosnącymi na popularności** hasłami były: „narty Włochy” (wzrost o 72%), „narty Francja” (wzrost o 57%) oraz „narty Austria” (wzrost o 26% r/r). Zdecydowanie mniejszym zainteresowaniem wśród Polaków cieszyła się w tym sezonie Szwajcaria – hasło „narty Szwajcaria” było wyszukiwane rzadziej aż o 75%. Podobnego spadku doświadczyło zainteresowanie hasłami „narty Słowacja”, „narty Czechy” czy „narty Ukraina” (spadek popularności o odpowiednio 23%, 19% i 9%).

Dane eSky.pl: wylot w okresie styczeń-luty 2022 roku.

** Wzrost lub spadek popularności dotyczy okresu od 12 listopada 2021 do 12 stycznia 2022 w porównaniu z analogicznym okresem w poprzednim roku (listopad 2020-styczeń 2021).