To nie jest czas bajek na dobranoc, tylko dorosłej, dojrzałej rozmowy z odbiorcami. Gazeta.pl podsumowuje 2021 rok

To nie jest czas bajek na dobranoc, tylko dorosłej, dojrzałej rozmowy z odbiorcami. Gazeta.pl podsumowuje 2021 rok

Jakie najciekawsze akcje przeprowadziła w 2021 roku Gazeta.pl? Które kanały komunikacji marketingowej były dla niej najważniejsze? Jak zmieni się to w 2022 roku?

Pozostałe podsumowania roku 2021 przeczytasz tu >

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

O roku 2021 dla marki Gazeta.pl opowiada Rafał Madajczak, dyrektor kreatywny Gazeta.pl.

Największy sukces w 2021 roku

Pierwsze miejsce dla Gazeta.pl w konkursie INMA, czyli najważniejszym takim wydarzeniu dla światowych wydawców. W tym roku zostaliśmy nagrodzeni za działania na rzecz społeczności LGBT+, w tym m.in. serial „Rodzina+” autorstwa Niny Cieślińskiej. Tym samym wróciliśmy z przytupem do konkursu, w którym zbieraliśmy już laury za „Ostatni Twój Weekend”.

Najtrudniejsze wyzwanie w 2021 roku

Jak mądrze zareagować na kryzysy cywilizacyjne: sytuację na polsko-białoruskiej granicy czy brutalne ograniczanie praw kobiet w naszym kraju.

3 najciekawsze akcje w 2021 roku

„Alarm dla klimatu” – najbardziej zasięgowa akcja w historii Gazeta.pl i Koalicji Klimatycznej, kiedy to w sześciu polskich miastach zawyły syreny alarmowe, symbolicznie ostrzegając przed katastrofą klimatyczną. To bezprecedensowe wydarzenie, o którym według monitoringu Newton Media mogło dowiedzieć się nawet 500 mln odbiorców na całym świecie.

„Bez LGBT+ nie ma Polski” – w dniu stołecznej parady równości w publikacjach w mediach Agory (Gazeta.pl, Radio TOK FM, tokfm.pl, Wyborcza.pl i „Gazeta Wyborcza”) zniknęły litery L, G, B oraz T. W ten sposób okazywaliśmy solidarność i pokazywaliśmy, jak niepełna byłaby Polska, gdyby spełniły się niebezpieczne marzenia o wypchnięciu osób LGBT+ z „aksjologicznej wspólnoty Polaków”.

Licznik Lewandowskiego – nie tylko walczymy o lepszy świat, ale potrafimy też celebrować sukcesy. Tak było, kiedy wraz ze Sport.pl odliczaliśmy na największych ekranach w Warszawie bramki Roberta Lewandowskiego dzielące go od rekordu Gerda Mullera. To jedna z najbardziej zauważalnych akcji medium sportowego w naszym kraju.

Akcja z najbardziej zaskakującymi efektami

Zdecydowanie były to wyniki „Alarmu dla klimatu”. Widzieliśmy, że o naszej akcji poinformowało każde znaczące medium w Polsce, widzieliśmy, że jest o niej mowa w depeszy Associated Press, która zaowocowała publikacjami w MSN, ABC News czy Haaretzu, ale gdy otrzymaliśmy wyniki monitoringu, zasięg 500 mln odbiorców zrobił na nas wrażenie.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2021 roku

Wierzę w hipernatywność: najważniejszym kanałem jest sama marka, dopiero potem jakiekolwiek platformy. Jeśli jesteś portalem, zacznij od komunikowania się na portalu, jeśli robisz ketchup, zacznij mówić do ludzi na swoich etykietach. Zrób pasjonującą opowieść „u siebie”, a dopiero potem na zewnątrz. Wiele marek skupia się tylko na tej drugiej części, a potem mają kłopoty.

Najważniejsze kanały komunikacji marketingowej w 2022 roku

Nie wyobrażam sobie, że moglibyśmy zakończyć 2022 rok bez fajnej akcji na TikToku.

Najbardziej obiecujące trendy marketingowe

Autentyczność. Słodkie, chwytające za serce, zrobione przez agencje reklamowe spoty są fajne i potrzebne, ale rzadko mówią coś ważnego. Żyjemy w epoce niepewności, marki muszą zacząć to zauważać. To nie jest czas bajek na dobranoc, tylko dorosłej, dojrzałej rozmowy z odbiorcami.

Budżet na działania digitalowe

Budżet dzielimy za każdym razem z myślą o konkretnym przypadku. Raz większość pieniędzy pójdzie na mural, raz wszystko na działania digitalowe, a innym razem na „gazetkę telewizyjną”.

Ocena obecnej kondycji branży marketingowej w Polsce

Branża przeżyła kolejny rok, więc wychodzi na to, że jesteśmy potrzebni. A tak na serio: nie mam serca na słowa krytyki, to był bardzo ciężki czas nie tylko dla branży marketingowej, ale dla nas wszystkich jako ludzi. Musimy czasami sobie odpuszczać, więc powiem: dobrze wykonujecie swoją robotę.

3 najważniejsze cele i plany na 2022 rok

Marka zaangażowana w pozytywną zmianę świata zawsze będzie miała ręce pełne roboty. W 2022 roku w Gazeta.pl będziemy więc nadal angażować się w sprawy klimatu i praw człowieka oraz jak najlepszą promocję naszego jakościowego dziennikarstwa.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij