Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Meta uruchamia w Polsce platformę edukacyjną „Get Digital”

Dzięki platformie „Get Digital” – kompleksowemu programowi edukacji cyfrowej dla rodziców, nauczycieli i nastolatków – uczniowie dowiedzą się, jak skutecznie szukać informacji w internecie, z czym wiąże się korzystanie z niezabezpieczonego Wi-Fi oraz jak tworzyć silne hasła dostępu.
O autorze
3 min czytania 2022-02-03

Meta pod patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz UNICEF Polska uruchamia polską edycję programu „Get Digital”, której celem jest zapewnienie polskim szkołom i rodzinom narzędzi potrzebnych do przekazania wiedzy o prawidłowym funkcjonowaniu w internecie. Materiały zostały zaprojektowane tak, aby mogły być wykorzystywane przez wychowawców i rodziny zarówno w klasie, jak i w domu. To szczególnie ważne w czasie pandemii, która sprawiła, że większość szkół wprowadziła zdalne nauczanie, a młodzi ludzie spędzają więcej czasu w internecie.

Pandemia spowodowała, że nasze życie bardziej niż kiedykolwiek przeniosło się do świata cyfrowego. Dlatego konieczne jest, abyśmy wyposażyli najmłodszych użytkowników sieci w wiedzę i umiejętności pozwalające na jak najlepsze wykorzystanie technologii cyfrowych. Młodzi ludzie powinni nauczyć się rozpoznawać zagrożenia, jakie mogą napotkać w sieci, i ich unikać. Współpracowaliśmy z czołowymi ekspertami i organizacjami na całym świecie, aby opracować materiały edukacyjne, które będą też dobrą zabawą dla uczniów. Mam wielką nadzieję, że program będzie miał realny wpływ na bezpieczeństwo i jakość czasu spędzanego przez młodzież w sieci – mówi Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej w Europie Środkowo-Wschodniej, Meta.

Na platformie „Get Digital” można znaleźć gotowe lekcje i materiały, stworzone na podstawie badań naukowych. Mają one na celu pomóc młodzieży rozwijać umiejętności niezbędne każdemu pełnoprawnemu i odpowiedzialnemu uczestnikowi cyfrowego świata. Zasoby pogrupowane są w 5 kategorii: Cyfrowe podstawy, Dobre samopoczucie w Internecie, Zaangażowanie w Internecie, Cyfrowe możliwości, Cyfrowe szanse. Wśród poruszanych tematów znajdą się m.in. wskazówki jak skutecznie szukać informacji w internecie, z czym wiąże się korzystanie z niezabezpieczonego Wi-Fi oraz jak tworzyć silne hasła dostępu.

Każda kategoria zawiera gotowe konspekty zajęć, z których nauczyciele mogą skorzystać podczas prowadzenia lekcji z uczniami. Rodzice znajdą tam przydatne informacje, ułatwiające rozpoczęcie rozmowy ze swoimi dziećmi na temat bezpieczeństwa w sieci. Dowiedzą się również, jakim językiem powinni się posługiwać, aby jak najlepiej przekazać tę wiedzę. Nastolatki natomiast mogą skorzystać z ciekawych ćwiczeń, które pomogą im poruszać się po sieci oraz pokażą jak budować społeczności online.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Polska wersja platformy „Get Digital” została objęta patronatem Fundacji Dajemy Dzieciom Siłę, Państwowego Instytutu Badawczego NASK oraz UNICEF Polska.

Skuteczna ochrona dzieci i młodzieży przed zagrożeniami online wymaga od nas, dorosłych – rodziców, opiekunów, nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych – prawdziwego zaangażowania. Musimy być uważni i ciekawi doświadczeń dzieci online. Programy edukacji cyfrowej jak „Get Digital” pomagają nam tłumaczyć im internet, promować jego pozytywne zastosowania i zwracać uwagę na niebezpieczeństwa – Łukasz Wojtasik, Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Inicjatywy takie jak stworzona przez Meta platforma „Get Digital”są bardzo potrzebne, bo dotyczą już nie tylko tego, jak korzystać z sieci, ale też tego, w jaki sposób ją współtworzyć – w zgodzie ze sobą i ze swoimi potrzebami. Misją Państwowego Instytutu Badawczego NASK jest jak najlepiej przygotować dzieci i młodzież do tego, aby stawali się świadomymi, cyfrowymi obywatelami – mówi Anna Rywczyńska, kierownik Zespołu Edukacji Cyfrowej, NASK.
NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
UNICEF Polska bardzo chętnie angażuje się w inicjatywy, które odpowiadają na ważne społecznie potrzeby. Dlatego objęliśmy patronatem nowopowstałą platformę edukacyjną„Get Digital”, która stanowi bogate źródło wiedzy na temat cyfrowego bezpieczeństwa. Niezwykle cennym jej elementem są wskazówki w jaki sposób młodzież może uczestniczyć w tworzeniu przyjaznej społeczności online. Mamy nadzieję, że staną się one źródłem inspiracji dla tysięcy młodych ludzi w Polsce – dodaje Małgorzata Połowniak-Dąbrowska, manager projektów edukacyjnych, UNICEF Polska.

Uruchomienie polskiej wersji platformy wspiera również Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, która promuje działania na rzecz szeroko rozumianej edukacji medialnej.

Problem dezinformacji i fake newsów jest niezwykle nasilony w przestrzeni publicznej. W związku z tym instytucje europejskie, organy państwowe, organizacje pozarządowe i media na całym świecie dostrzegają znaczenie umiejętności krytycznej oceny informacji i odbioru mediów. Do koordynacji działań państwa polskiego w obszarze edukacji medialnej została upoważniona Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. W naszej ocenie polska wersja platformy Get Digital to ważny wkład w kształtowanie świadomego użytkownika mediów. To również przykład świetnej współpracy pomiędzy dostawcą globalnej platformy udostępniania plików, jaką jest Facebook, instytucjami publicznymi i organizacją pozarządową na rzecz podnoszenia kompetencji medialnych – powiedział Witold Kołodziejski, przewodniczący Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji.

Konspekty lekcji dla nauczycieli tały stworzone przez zespół Youth and Media z Berkman Klein Center for Internet & Society na Uniwersytecie Harvarda, który udostępnił je na całym świecie na licencji Creative Commons, oraz przez zespół Greater Good Science Center na Uniwersytecie Kalifornijskim w Berkeley i organizacji Teaching Tolerance. Inni partnerzy merytoryczni to: Yale Center for Emotional Intelligence, Net Family News, Micro:bit Educational Foundation oraz Beyond Differences.

Strona programu: facebook.com/fbgetdigital.