Klienci skarżą się na sieci Play i Plus. UOKiK przyjrzy się reklamom 5G

Klienci skarżą się na sieci Play i Plus. UOKiK przyjrzy się reklamom 5G
Prezes UOKiK wszczyna postępowanie wyjaśniające wobec Polkomtel, operatora sieci Plus, oraz P4, operatora sieci Play. Klienci skarżą się na reklamy firm promujące technologię 5G.
O autorze
1 min czytania 2022-02-09

Technologia 5G, czyli piąta generacja sieci komórkowej ma na celu zwiększenie prędkości internetu i pobierania danych. Operatorzy sieci komórkowych w Polsce stopniowo wprowadzają do swoich ofert technologię mobilną piątej generacji, czemu towarzyszą szeroko zakrojone działania promocyjne. Okazuje się, że sieci takie jak Play oraz Plus nie dochowują staranności w przekazywaniu rzetelnych informacji o nowej ofercie. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów napłynęły skargi konsumentów twierdzących, że mimo obietnic firm, korzystanie z sieci 5G jest utrudnione lub niemożliwe.

Technologia 5G to korzyści dla konsumentów w postaci szybszego dostępu do Internetu, możliwości podłączenia wielu urządzeń, zwiększenia prędkości przesyłania i pobierania danych – to wzbudza zainteresowanie konsumentów. Przedsiębiorcy powinni poza informowaniem o korzyściach tej technologii podawać również konieczne do spełnienia warunki, aby można było z niej skorzystać – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Klienci Plusa skarżą się, że technologia nie działa prawidłowo mimo dostępu do odpowiednich urządzeń. Play spotkał się z zarzutami wprowadzania w błąd konsumentów, którzy z przekazów reklamowych wnioskują, że komunikowana cena obejmuje zarówno urządzenie jak i Internet 5G. Sieć dopisała drobnym druczkiem informację o tym, że ani przedstawiana taryfa, ani sprzęt nie pozwalają na korzystanie z tej technologii.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
Rzetelna informacja o zasadach działania technologii, np. o tym, czy telefon konsumenta obsługuje częstotliwość sieci 5G danego operatora oraz o cenie właściwej dla usługi o określonych właściwościach, ma dla konsumenta kluczowe znaczenie przy podjęciu decyzji o skorzystaniu z oferty. Istotne z perspektywy użytkownika warunki oferty muszą być przedstawione wprost, bez gwiazdek, nieczytelnej czcionki, licznych odniesień. W przeciwnym razie mogą wprowadzać w błąd – informuje Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.

Postępowanie wyjaśniające UOKiK ma na celu sprawdzenie informacji dotyczących wprowadzenia technologii 5G udzielanych w ramach prowadzonych kampanii marketingowych. Urząd zweryfikuje, czy sytuacje opisane przez konsumentów miały miejsce.  

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
W ostatnich miesiącach pod lupą UOKiK znalazła się także marka Apple, oskarżona o naruszanie zasad konkurencji i utrudnianie pracy zewnętrznym reklamodawcom. Urząd przyjrzał się również pracy influencerów i sprawdził ich działalność w social mediach pod kątem promowania tzw. scamu.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się