Apple wprowadziło zmiany w polityce prywatności i zasadach przetwarzania danych osobowych użytkowników wszystkich urządzeń z systemami operacyjnymi iOS 14.5, a także iPadOS 14.5 i tvOS 14.5 oraz ich późniejszych wersji. Według nowych zasad aplikacje zewnętrzne muszą uzyskać zgodę na śledzenie aktywności użytkowników. Decyzja Apple wywołała zaniepokojenie w branży internetowej, ponieważ udostępnianie spersonalizowanych reklam staje się znacznie utrudnione dla wydawców aplikacji w systemie iOS.
Również Prezes UOKiK podał w wątpliwość modyfikacje polityki prywatności Apple i wszczął postępowanie wyjaśniające, czy marka technologiczna nie utrudnia pracy konkurencyjnym reklamodawcom, aby nieuczciwie promować swoją usługę reklamową – Apple Search Ads.
Zobacz również
– Działania cyfrowych gigantów stanowią wyzwanie dla urzędów antymonopolowych na całym świecie. W naszym postępowaniu chcemy sprawdzić, czy działania Apple mogą służyć wyeliminowaniu konkurentów na rynku spersonalizowanych usług reklamowych w celu lepszej sprzedaży własnej usługi. Zbadamy, czy w tym przypadku możemy mieć do czynienia z wykorzystywaniem siły rynkowej o charakterze wykluczającym – powiedział Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
UOKiK podkreśla, że „postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom”. Na razie Prezes Urzędu chce sprawdzić, czy ze strony Apple doszło do celowego ograniczenia konkurencji.
PS Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
O zaostrzeniu polityki prywatności zdecydował także Twitter. Odtąd serwis będzie usuwał prywatne zdjęcia, filmy i dane udostępniane bez zgody ich właścicieli.
Słuchaj podcastu NowyMarketing