IAA Polska, SKM SAR i ZFPR apelują w sprawie koncesji kanału TVN7

O autorze
1 min czytania 2022-02-16

25 lutego br. wygasa koncesja dla kanału rozrywkowego TVN7. Jego nadawca, Grupa Discovery/TVN złożyła wniosek o przedłużenie koncesji 14 miesięcy wcześniej, 23 grudnia 2020 roku. Niestety, proces podejmowania decyzji o przedłużeniu koncesji dla TV7 przebiega w podobny sposób, jak to miało miejsce w wypadku koncesji dla TVN24, czyli jest przedłużany w sposób merytorycznie nieuzasadniony. IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR oraz Związek Firm Public Relations sprzeciwiają się takiemu sposobowi procedowania przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji i apelują o niezwłoczne podjęcie decyzji o przedłużeniu koncesji.

 

Nieprzedłużenie koncesji dla bezpłatnego kanału rozrywkowego TVN7 przede wszystkim uderzy w polskich odbiorców. Część z nich zapewne nadal będzie miała dostęp do TVN7 za pośrednictwem kanałów satelitarnych i płatnej telewizji kablowej, ale odbiorcy telewizji naziemnej, zazwyczaj mniej zamożni, tę możliwość utracą.

Kolejna próba ingerencji władzy ustawodawczej i wykonawczej w zasady funkcjonowania komercyjnego rynku medialnego i reklamowego w Polsce i brak poczucia stabilności bezpośrednio wpływa na kondycję nie tylko branży komunikacji marketingowej, ale również wszystkich podmiotów, z którymi ta branża współpracuje.

Poza tym odraczanie decyzji do ostatniej chwili jest niezwykle destabilizującym sygnałem nie tylko dla podmiotów zaangażowanych w polski rynek mediów i reklamy. Próby naruszenia konstytucyjnej gwarancji ochrony praw słusznie nabytych i interesów w toku, szczególnie w stosunku do podmiotów pośrednio kontrolowanych przez inwestorów ze Stanów Zjednoczonych, najważniejszego sojusznika naszego państwa, to fatalny sygnał dla wszystkich potencjalnych inwestorów.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Dlatego apelujemy, by Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji dała wyraz poszanowania przepisów prawa polskiego i międzynarodowego i niezwłocznie przedłużyła koncesję dla kanału TVN7.

Sygantariusze apelu: IAA Polska Międzynarodowe Stowarzyszenie Reklamy, Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, Związek Firm Public Relations.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się