QR kody nie hipnotyzują – badanie i infografika Research.NK

Pressroom NowyMarketing
Tekst, który zaraz przeczytasz jest informacją prasową.
Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za jego treść
QR kody nie hipnotyzują – badanie i infografika Research.NK

Rośnie liczba osób korzystających ze smartfonów oraz akcji marketingowych prowadzonych w kanałach mobile, np. za pomocą kodów QR. Jednak badania wskazują, że świadomość Polaków w zakresie techniki QR jest wciąż bardzo niska. Reasearch.NK i Socializer prezentują najnowsze dane na ten temat.

Według analiz działu badawczego NK, tylko 9,5 proc. osób, które zauważyły QR kody, postanowiło je zeskanować. Pozostałe 90,5% przeszło obok zakodowanych informacji obojętnie. Najczęściej to mężczyźni decydują się na zeskanowanie kodu z obrazka lub plakatu. Robi tak 14,2% badanych i tylko 4,4% kobiet.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

- Kody QR - rozwiązanie, tak popularne w Azji, jak na razie nie przyjmuje się u nas. Dużą barierą jest edukacja w zakresie przeznaczenia kodów QR oraz powszechność aplikacji do ich skanowania. Wzrost penetracji smartfonów może w przyszłości wywrzeć pozytywny wpływ na wzrost wykorzystania technologii QR i pokrewnych, ale w krótkim czasie raczej nie staną się powszechne - powiedział Krzysztof Sobieszek, pełnomocnik zarządu ds. badań w Naszej Klasie Sp. z o.o.

Wyniki badania przeprowadzonego przez Research.NK są dowodem na to, że dotychczas kody QR są bardziej narzędziem popularnym wśród marketerów niż wartością dla konsumentów. Łukasz Misiukanis, Prezes Zarządu Socializer S.A. dodaje: Jestem pewien, że era QR kodów już do nas nie dotrze. Technologia QR przez kilka ostatnich lat nie jest w stanie wyjść poza środowisko geeków technologicznych, powoli jest zastępowana przez bardziej rozwinięte technologie. Widzę tu analogię do WAP, który został szybko zastąpiony internetem mobilnym rozwijającym się w kierunku znanym z desktopowych przeglądarek. Użytkownicy nie zdążyli przyzwyczaić się do WAP, a chwilę później dostali coś, co bardzo dobrze znali. Podobny proces ma miejsce z kodami QR. Cały czas dynamicznie rozwijają się technologie geolokalizacyjne połączone z rozpoznawaniem obrazu. Niedługo nie będziemy potrzebowali kodów QR, zrobimy zdjęcie produktu i dostaniemy dodatkowe informacje na jego temat, do tego targetowane pod kątem naszej lokalizacji.

Komentarze

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij