Po jakie tematy sięgają mobilni internauci?

Sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie czy praca – które tematy stron WWW cieszą się największym zainteresowaniem użytkowników urządzeń przenośnych?
O autorze
1 min czytania 2014-08-13

Przybywa mobilnych internautów. W lipcu 2014 roku już 12 proc. ruchu w polskim internecie pochodziło z urządzeń przenośnych. Najwięcej z nich z Samsunga (30 proc. ruchu w mobilnej sieci) i Apple’a (28 proc.). Czego mobilni internauci poszukują na stronach WWW? Gemius przeanalizował dane o ruchu z przeglądarek mobilnych w kwietniu 2014 roku. Analitycy firmy wzięli pod lupę pięć tematów, tj. sport, informacje i publicystyka, styl życia, nowe technologie oraz praca, aby sprawdzić, które z nich cieszą się największą popularnością wśród mobilnych internautów.

Sport, informacje i publicystyka

Okazuje się, że mobilni internauci często przeglądają strony o tematyce sportowej (20 proc. ruchu na stronach o tej tematyce pochodzi z przeglądarek mobilnych) oraz serwisy z informacjami i publicystyką (18 proc). Popularnością wśród użytkowników internetu mobilnego cieszą się także strony WWW o stylu życia, w tym serwisy dla kobiet i mężczyzn, młodzieży i studentów oraz poświęcone zdrowiu i medycynie, religii czy plotkom (15 proc.). Podobnie jest ze stronami internetowymi dotyczącymi nowinek technologicznych (14 proc.).

Nieco inaczej wyglądają liczby w przypadku portali z ofertami pracy i poradami dotyczącymi rozwoju kariery zawodowej. Niemal co dwunasta (8,4 proc.) odsłona na tych stronach WWW pochodzi ze smartfonów i tabletów.

 –”Z miesiąca na miesiąc rośnie liczba odsłon generowanych przez użytkowników urządzeń mobilnych w sieci. Dotyczy to całego regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Co prawda obecnie Polska znajduje się pod tym względem w połowie stawki, ale to nie znaczy, że za dwa lata nie osiągnie poziomu Danii. Tam ruch w sieci z urządzeń przenośnych zbliża się do 50 procent. Dwa lata temu, podobnie jak w Polsce, co dziesiąta odsłona w duńskim internecie pochodziła z tabletów i smartfonów”. – komentuje Michał Włodarczyk z firmy Gemius.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Jego zdaniem to wyraźny sygnał dla wydawców, którzy jeszcze nie rozpoczęli sprzedaży reklamy mobilnej, a także dla reklamodawców, którzy planują strategie obecności marki w polskiej sieci. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing