Google udostępnia Harassment Manager – narzędzie chroniące aktywistki i dziennikarki działające w social mediach

Google udostępnia Harassment Manager – narzędzie chroniące aktywistki i dziennikarki działające w social mediach
Harassment Manager to narzędzie skierowane do pracowników mediów i osób publicznych, które spotykają się w sieci z różnymi formami nękania np. ze strony użytkowników Twittera.
O autorze
1 min czytania 2022-03-09

Harassment Manager to funkcja, która została opracowana przez Google Jigsaw we współpracy z Twitterem – ma ona pomóc użytkownikom social mediów stawić czoła nękaniu w sieci. Problem dotyczy przede wszystkim kobiet – jak zauważa CNET (badanie UNESCO z 2021 r.) prawie trzy na cztery reporterki są atakowane w internecie w złośliwy sposób. W raporcie podkreślono, że „internetowa mizoginia i gaslighting” w połączeniu z „rasizmem, bigoterią religijną, homofobią i innymi formami dyskryminacji” były wykorzystywane do grożenia kobietom udzielającymi się publicznie.

– Mamy nadzieję, że ta technologia będzie przydatna dla osób borykających się ze zjawiskiem nękania w internecie – w szczególności dla dziennikarek, aktywistek, polityczek i innych osób publicznych, które mają do czynienia z nieproporcjonalnie wysoką toksycznością w sieci – tłumaczy Jigsaw.

Na czym polega działanie Harassment Manager? Manager korzysta z interfejsu Jigsaw Perspective API, aby umożliwić użytkownikom sortowanie potencjalnie obraźliwych komentarzy na platformach mediów społecznościowych. Konkretnie pozwala na ukrywanie odpowiedzi na tweety oraz wyciszanie lub blokowanie kont – z zbiorczym systemem filtrowania i raportowania. Komunikaty są sprawdzane pod kątem „toksyczności” w oparciu o elementy takie jak groźby, obelgi i wulgaryzmy. Następnie takie wiadomości są sortowane i kolejkowane na pulpicie nawigacyjnym, gdzie można je moderować partiami. To pozwoli użytkownikom zaoszczędzić czas, bo nie będą musieli odczytywać wiadomości oddzielnie i każdorazowo zastanawiać się nad postępowaniem z nią. 

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Dodatkowo Harassment Manager umożliwia pobranie raportu dotyczącego wszystkich przesłanych obraźliwych wiadomości – może to być istotna informacja np. dla pracodawcy lub dowód w sprawie, jeśli nękanie zgłosimy do odpowiednich organów ścigania. Na razie jednak nie ma samodzielnej aplikacji, którą użytkownicy mogą pobrać. Zamiast tego programiści mogą swobodnie tworzyć aplikacje, które zawierają jego funkcje, a korzystające z nich usługi zostaną uruchomione przez partnerów, takich jak Thomson Reuters Foundation.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Na razie narzędzie funkcjonuje jako kod źródłowy, który programiści mogą wykorzystywać do tworzenia swoich aplikacji (usługa zostanie uruchomiona przez partnerów, takich jak Thomson Reuters Foundation). Jednak już w czerwcu ma powstać specjalna aplikacja, która ułatwi użytkownikom korzystanie z tego narzędzia.

PS

W kampanii społecznej Wunderman Thompson wspiera White Ribbon UK – organizację działająca przeciwko przemocy wobec kobiet. Dzięki współpracy stworzono serię kreatywnych plakatów skupiających się na bezpieczeństwie dziewczyn i kobiet, które uczestniczą w festiwalach, koncertach i imprezach w klubach muzycznych.