Kanał Sportowy zrywa współpracę z marką Leroy Merlin, która postanawia zostać w Rosji

Kanał Sportowy zrywa współpracę z marką Leroy Merlin, która postanawia zostać w Rosji
W przeciwieństwie do wielu innych firm, francuska Groupe Adeo (sklepy Auchan, Decathlon, Leroy Merlin) nie zamierza opuszczać terenu Rosji. Na tę decyzję zareagowali już partnerzy reklamowi.
O autorze
3 min czytania 2022-03-16

Sklepy Auchan, Decathlon, Leroy Merlin (należące do jednego właściciela – francuskiej Groupe Adeo, a także firma Lorenz, nie zamierzają wycofać się z Rosji. Co więcej, Leroy Merlin chce wypełnić lukę po konkurencyjnych firmach (np. IKEA), a Lorenz otworzyć dwie nowe linie produkcyjne w fabryce w Kirishi. Taka postawa stoi w zupełnej opozycji do marek, które postanowiły wycofać się z rynku rosyjskiego, aby nie wspierać tamtejszego budżetu i tym samym stanąć po stronie zaatakowanej Ukrainy.

Nic zatem dziwnego, że po tej informacji zawrzało w sieci – użytkownicy social mediów z całego świata od razu wezwali do bojkotu francuskich marek. Podobne nastroje panują wśród polskich konsumentów, a sytuacji nie poprawiło nawet oświadczenie Leroy Merlin Polska, z którego dowiadujemy się, że decyzja zapadła odgórnie, a rodzimy oddział robi co może, aby wesprzeć pokrzywdzoną społeczność z Ukrainy.

– Drodzy, jako Leroy Merlin Polska mamy wpływ na to co robimy w Polsce, dlatego nasze działania koncentrują się na pomocy ofiarom wojny. Prowadzimy ją od początku kryzysu, wspierając pracowników Leroy Merlin Ukraina, a także innych uchodźców, którzy zwracają się do nas o pomoc. Każdego dnia, nasi pracownicy przyjmują do swoich domów uchodźców, a my wspieramy jednych i drugich finansowo. Na ten cel przeznaczamy 4,5 miliona złotych. Część z tej kwoty przekażemy na wsparcie dla różnych organizacji pomocowych. Funkcjonujemy tu w Polsce i nie mamy wpływu na działalność przedsiębiorstw w innych krajach – czytamy w oświadczeniu Leroy Merlin Polska.

Na decyzję sieci sklepów budowlano-remontowych zareagowali także partnerzy reklamowi. W związku z tym, że Leroy Merlin nie zamierza wycofywać się z Rosji, youtube’owy Kanał Sportowy postanowił zakończyć rozpoczętą niecałe dwa miesiące temu współpracę z tą marką.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Z przyczyn dla nas oczywistych nie kontynuujemy tej współpracy – powiedział redaktor Tomasz Smokowski w ostatnim wydaniu „Mocy Futbolu” – Co prawda polski oddział Leroy Merlin robi naprawdę bardzo wiele, natomiast światowa, francuska centrala ma na ten temat (inwazji wojsk rosyjskich na Ukrainę – przyp. red.) zupełnie inne widzenie świata i nam się to nie podoba – dodał w programie komentator sportowy.

Reklama Leroy Merlin pojawiała się w cotygodniowym programie „Moc Futbolu” na Kanale Sportowym – w cyklu prowadzący i goście omawiali, komu przyznają tytuł „bohatera weekendu” (nawiązanie do „bohatera domu” – wieloletniego hasła marki). 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

[Aktualizacja: 16.03.2022 r.]

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych opublikował na Twitterze podsumowanie bojkotu marki Leroy Merlin. Z badań wynika m.in. spadek dynamiki wzmianek dot, bojkotu i wzrost negatywny sentyment dot. marki.

[Aktualizacja 21.03.2022 r.]

Leroy Merlin odcięło swoje ukraińskie biuro od narzędzi komunikacji korporacyjnej. Informację tę przekazała w mediach społecznościowych Liudmyla Dziuba, leader HR Leroy Merlin Ukraine. Według komunikatu wszystkie 800 osób pracujących w ukraińskim oddziale Leroy Merlin straciło dostęp do komunikacji firmowej.

– W pewnym momencie straciliśmy narzędzia, aby zapewnić opiekę humanitarną i medyczną pracownikom, którzy tak bardzo jej potrzebują. Nie mamy możliwości odpowiedzi na wiele zgłoszeń od wolontariuszy i obrońców Ukrainy, ponieważ dostęp do danych został zamknięty. (…) Prosimy o jak najszybszy zwrot firmowych środków komunikacji pracownikom. Nie pozwólcie, by śmiertelne niebezpieczeństwo dosięgnęło ludzi w stanie bezradności! – zaapelowała Liudmyla Dziuba. 

Po prośbach skierowanych do Adeo, firma otrzymała jedynie odpowiedź, że „Grupa dba o bezpieczeństwo pracowników i pomaga, ale nie ma żadnych konkretów dotyczących dalszych działań mających na celu zatrzymanie działalności w Rosji i odzyskanie dostępu do narzędzi komunikacji korporacyjnej, systemów pracy i programów”.

PS

Jaki jest plan marketingowy związany z rozwojem Kanału Sportowego? Czy Kanał zamierza opuścić YouTube i stworzyć własną platformę? I w końcu, czego uczy praca w PZPN? M.in. te pytania zadaliśmy Agnieszce Prachniak, która niedawno objęła stanowisko head of business development w Kanale Sportowym.

PS 2

Masowa ucieczka Ukraińców ze niszczonych miast zjednoczyła Polaków. Do dobrowolnego wsparcia stanęli nie tylko obywatele naszego kraju, ale również całe marki, które postanowiły zrobić wszystko, co w ich mocy, aby wesprzeć prowadzone działania jednostkowe.