Kanał Sportowy zrywa współpracę z marką Leroy Merlin, która postanawia zostać w Rosji

Kanał Sportowy zrywa współpracę z marką Leroy Merlin, która postanawia zostać w Rosji

W przeciwieństwie do wielu innych firm, francuska Groupe Adeo (sklepy Auchan, Decathlon, Leroy Merlin) nie zamierza opuszczać terenu Rosji. Na tę decyzję zareagowali już partnerzy reklamowi.

Sklepy Auchan, Decathlon, Leroy Merlin (należące do jednego właściciela – francuskiej Groupe Adeo, a także firma Lorenz, nie zamierzają wycofać się z Rosji. Co więcej, Leroy Merlin chce wypełnić lukę po konkurencyjnych firmach (np. IKEA), a Lorenz otworzyć dwie nowe linie produkcyjne w fabryce w Kirishi. Taka postawa stoi w zupełnej opozycji do marek, które postanowiły wycofać się z rynku rosyjskiego, aby nie wspierać tamtejszego budżetu i tym samym stanąć po stronie zaatakowanej Ukrainy.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Nic zatem dziwnego, że po tej informacji zawrzało w sieci – użytkownicy social mediów z całego świata od razu wezwali do bojkotu francuskich marek. Podobne nastroje panują wśród polskich konsumentów, a sytuacji nie poprawiło nawet oświadczenie Leroy Merlin Polska, z którego dowiadujemy się, że decyzja zapadła odgórnie, a rodzimy oddział robi co może, aby wesprzeć pokrzywdzoną społeczność z Ukrainy.

– Drodzy, jako Leroy Merlin Polska mamy wpływ na to co robimy w Polsce, dlatego nasze działania koncentrują się na pomocy ofiarom wojny. Prowadzimy ją od początku kryzysu, wspierając pracowników Leroy Merlin Ukraina, a także innych uchodźców, którzy zwracają się do nas o pomoc. Każdego dnia, nasi pracownicy przyjmują do swoich domów uchodźców, a my wspieramy jednych i drugich finansowo. Na ten cel przeznaczamy 4,5 miliona złotych. Część z tej kwoty przekażemy na wsparcie dla różnych organizacji pomocowych. Funkcjonujemy tu w Polsce i nie mamy wpływu na działalność przedsiębiorstw w innych krajach – czytamy w oświadczeniu Leroy Merlin Polska.

Na decyzję sieci sklepów budowlano-remontowych zareagowali także partnerzy reklamowi. W związku z tym, że Leroy Merlin nie zamierza wycofywać się z Rosji, youtube’owy Kanał Sportowy postanowił zakończyć rozpoczętą niecałe dwa miesiące temu współpracę z tą marką.

– Z przyczyn dla nas oczywistych nie kontynuujemy tej współpracy – powiedział redaktor Tomasz Smokowski w ostatnim wydaniu „Mocy Futbolu” – Co prawda polski oddział Leroy Merlin robi naprawdę bardzo wiele, natomiast światowa, francuska centrala ma na ten temat (inwazji wojsk rosyjskich na Ukrainę – przyp. red.) zupełnie inne widzenie świata i nam się to nie podoba – dodał w programie komentator sportowy.

Reklama Leroy Merlin pojawiała się w cotygodniowym programie „Moc Futbolu” na Kanale Sportowym – w cyklu prowadzący i goście omawiali, komu przyznają tytuł „bohatera weekendu" (nawiązanie do „bohatera domu” – wieloletniego hasła marki). 

[Aktualizacja: 16.03.2022 r.]

Instytut Badań Internetu i Mediów Społecznościowych opublikował na Twitterze podsumowanie bojkotu marki Leroy Merlin. Z badań wynika m.in. spadek dynamiki wzmianek dot, bojkotu i wzrost negatywny sentyment dot. marki.

[Aktualizacja 21.03.2022 r.]

Leroy Merlin odcięło swoje ukraińskie biuro od narzędzi komunikacji korporacyjnej. Informację tę przekazała w mediach społecznościowych Liudmyla Dziuba, leader HR Leroy Merlin Ukraine. Według komunikatu wszystkie 800 osób pracujących w ukraińskim oddziale Leroy Merlin straciło dostęp do komunikacji firmowej.

– W pewnym momencie straciliśmy narzędzia, aby zapewnić opiekę humanitarną i medyczną pracownikom, którzy tak bardzo jej potrzebują. Nie mamy możliwości odpowiedzi na wiele zgłoszeń od wolontariuszy i obrońców Ukrainy, ponieważ dostęp do danych został zamknięty. (...) Prosimy o jak najszybszy zwrot firmowych środków komunikacji pracownikom. Nie pozwólcie, by śmiertelne niebezpieczeństwo dosięgnęło ludzi w stanie bezradności! – zaapelowała Liudmyla Dziuba. 

Po prośbach skierowanych do Adeo, firma otrzymała jedynie odpowiedź, że „Grupa dba o bezpieczeństwo pracowników i pomaga, ale nie ma żadnych konkretów dotyczących dalszych działań mających na celu zatrzymanie działalności w Rosji i odzyskanie dostępu do narzędzi komunikacji korporacyjnej, systemów pracy i programów”.

PS

Jaki jest plan marketingowy związany z rozwojem Kanału Sportowego? Czy Kanał zamierza opuścić YouTube i stworzyć własną platformę? I w końcu, czego uczy praca w PZPN? M.in. te pytania zadaliśmy Agnieszce Prachniak, która niedawno objęła stanowisko head of business development w Kanale Sportowym.

PS 2

Masowa ucieczka Ukraińców ze niszczonych miast zjednoczyła Polaków. Do dobrowolnego wsparcia stanęli nie tylko obywatele naszego kraju, ale również całe marki, które postanowiły zrobić wszystko, co w ich mocy, aby wesprzeć prowadzone działania jednostkowe.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij