Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

Jak dotrzeć do mózgów przebodźcowanych klientów [NM Q&A live]

W jaki sposób skutecznie docierać do „cyfrowych zombie”? Jak tworzyć brain-friendy komunikację reklamową? Czy marki powinny podejmować tematy związane ze zdrowiem psychicznym?

SPRAWDŹ

Poznaj świat kampanii z Google – cz. 1 – Search

Poznaj świat kampanii z Google – cz. 1 – Search
Wiele osób identyfikuje Google z jedną usługą - wyszukiwarką. Wiele osób broni się przed jej zasięgiem i monopolem jaki posiada na polskim rynku. Wiele osób zamyka sobie tym drogę do stworzenia interaktywnych kampanii, które od wielu lat podbijają rynki zagraniczne.
O autorze
3 min czytania 2014-08-19

Chcemy być kreatywni, ale nie potrafimy inwestować. Szukamy nowości, a nie wykorzystujemy w pełni tego, co na co dzień mamy na wyciągnięcie ręki. Rzućmy zatem okiem na 3 kampanie. Każda z nich wykorzystuje zaledwie jedną usługę Google (w dzisiejszej części wyszukiwarkę) i każda z nich przyniosła marce spory sukces.

Jeśli jeszcze nie przykułam Twojej uwagi to spójrz na poniższe liczby. Niech one poprowadzą Cię przez case study, które warto zapamiętać. Niech staną się inspiracją dla Twoich działań marketingowych.

Zacznijmy zatem od branży kosmetycznej…

Kto: LOreal Paris
Wykorzystanie narzędzie: Google Trends oraz wyszukiwarka Google

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

LOreal Paris, to  marka która jako nadrzędny cel stawia sobie budowanie pozytywnych emocji wokół swojego brandu i bycia inspiracją dla tych, którzy korzystają z jej produktów.  Ucieleśniają one ideał i podsumowują piękno legendarnym  hasłem: „Ponieważ jesteś tego warta”.

W zeszłym roku w sieci zapanował szał na punkcie Ombre – sposobu koloryzacji włosów. Ponieważ większość trendów bierze się najczęściej z wybiegów, po jednym z zeszłorocznych pokazów  mody, kiedy Ombre pojawiło się na włosach modelek,  marka postanowiła sprawdzić jak użytkownicy szukają w sieci informacji na temat tego typu koloryzacji.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Okazało się, że ze wszystkich dostępnych na rynku produktów ciężko przygotować ombre w domowych warunkach ponieważ produkty nie posiadały odpowiednich narzędzi, które ułatwiałyby aplikowanie farby na wybranych pasmach włosów.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Marka postanowiła odpowiedzieć na potrzebę rynku przygotowując pierwszy na świecie serwis typu DIY Ombre. Poza inspiracją zaczerpniętą z Google Insights, LOreal Paris postanowił wykorzystać to narzędzie do rozwoju produktu. Zrealizowana została kampania w ramach wyszukiwarki, która poprzez hasła związane z ombre kierowała użytkowników do dedykowanej witryny.

W wywiadach marka podkreślała,że narzędzie pomogło im nie tylko o czasie odpowiedzieć na potrzebę użytkownika. Pokazało, że użytkownicy i ich zachowania w sieci cały czas się zmieniają, a nadążanie za tymi zmianami to pierwszy krok do rozwoju marki.

“If you use Search to stay close to the consumer, listen and really understand what she’s
looking for, you can react to it quite quickly.”
Julie Chamberlain, VP of marketing L’Oréal Paris haircolor, L’Oréal Paris

Czas na branżę samochodową czyli…

Kto: Fiat
Wykorzystane narzędzie: wyszukiwarka Google

Marka Fiat to włoski producent samochodów, który w roku 2011 postawił sobie wyzwanie powrotu na amerykański rynek.

Chcąc zwiększyć udział w rynku i świadomość marki wśród konsumentów, Fiat wykorzystał do promocji wyszukiwarkę.

Firma przyjęła dwutorową strategię. Z jednej strony w kampanii wykorzystała hasła brandowe jak  „Fiat” czy  „Fiat 500”, aby dotrzeć do osób które markę już dobrze znają. Z drugiej strony, chcąc zwiększyć zasięg kampanii i dotrzeć do zupełnie nowych użytkowników sieci, kampanie skierowano po hasłach, które charakteryzowały model Fiata, takich jak „mały samochód”, „samochód kompaktowy” i „samochód miejski”.

Po wstępnej kampanii marka postawiła na dalszy rozwój kontynuując i rozbudowując swoje działania w oparciu o potrzeby jakie użytkownicy wiązali z ich marką.

Jaki był efekt działań? 127 proc. wzrost świadomości marki na rynku US

Fiat koniecznie chciał sprawdzić w jakim stopniu wyszukiwarka przyczynia się do wzmacniania świadomości wśród użytkowników sieci. Aby uzyskać pełne dane, na czas kampanii marka podjęła współpracę z zespołem Google i IpsosMedia CT. Badanie zostało zaprojektowane tak, aby zmierzyć, jak użytkownicy reagują na markę Fiat kiedy w wynikach wyszukiwania  na hasło “mały samochód” pojawia się ich reklama.

Podczas badania, próbowano zrozumieć nie tylko, jak obecność reklamy Fiata w wynikach, ale również, jaka jej odmiana ma większy wpływ na użytkownika. Testowano dwa warianty reklamy i okazało się, że ta podkreślająca włoskie korzenie Fiata miała większy wpływ na postrzeganie marki.

Ostatecznie marka zanotowała 120 proc. wzrost sprzedaży rok do roku w latach 2011 i 2012.

Poznaj markę SNIKES…tak to celowy błąd – zauważyłeś go?

Kto: Snicker
Wykorzystane narzędzia: Wyszukiwarka Google

You’re Not You When You’re Hungry to hasło reklamowe, które chyba  każdy, bez względu na swój wiek dobrze zna. Kojarzymy ten claim z reklam telewizyjnych i banerów.

Opierając się na zeszłorocznym sukcesie kampanii, marka wymyśliła nowy sposób na opowiedzenie historii. Ze względu na ograniczony budżet podjęto decyzję o sprowadzeniu działań reklamowych do poziomu wyszukiwarki.  

We współpracy z londyńskim oddziałem Google przygotowana została kampania, której główną strategią było wykorzystanie misspellingów –  błędów językowych, które bardzo często popełniamy robiąc research w sieci.  We współpracy z Google określonych zostało 50 najpoularniejszych haseł wpisywanych wówczas w wyszukiwarce przez użytkowników i na podstawie algorytmu wygenerowana została lista ponad 25 000 fraz, w których występowały najczęściej popełniane przez Internautów błędy.

Zobacz jak wyglądał projekt:

Kampania została uruchomiona na zaledwie dwa dni, skierowana do osób, które na co dzień do swojej pracy wykorzystują komputer czyli biurowych wyjadaczy. Cel kampanii? Uzyskanie jak największej liczby wyświetleń reklam.

Efekt?

  • Ponad 558 000 wyświetleń reklam w ciągu 51 godzin
  • CTR na poziomie 1,05 proc.
  • 5874 odwiedziny witryny z reklam

Jak pisałam we wstępie Google to nie tylko wyszukiwarka, to również inne usługi, które światowe marki wykorzystują do działań promocyjnych. Youtube, Google +, Display. Zapraszam Cię zatem do kolejnej części niebawem.

Paulina Wiktorska
Certyfikowany Specjalista SEM współpracujący z agencją kreatywną – Sointeractive S.A. Z branżą interaktywną związana od ponad 6 lat. Autorka bloga: blogreklamowy.com oraz właścicielka marki Clear&Fancy Interactive (www.clearandfancy.pl). Swoje doświadczenie w branży SEM rozwijała podczas współpracy z takimi markami jak: Comarch, Super-Pharm, Uniwersytet Jagielloński, Jetex Flight Support oraz inne. Na co dzień wspiera użytkowników Oficjalnego Forum Google Adwords (www.pl.adwords-community.com).