fot. KFC Spain
W miniony wtorek saharyjski pył, niesiony podmuchami wiatru tysiące kilometrów, dotarł do niektórych krajów w południowych i zachodnich częściach Europy. Pomarańczowa warstwa pojawiła się m.in. w Hiszpanii, wywołując niemałe poruszenie wśród wielu Europejczyków.
Zobacz również
KFC zauważyło w tej sytuacji okazję do uruchomienia nietypowej promocji. Sieć fast foodów zachęciła kierowców, aby zamiast na myjnię samochodową, udali się do najbliższego lokalu KFC i odebrali darmowe produkty. Sieć zamieściła na swoim Twitterze kuszącą propozycję: za nazwę marki umieszczoną na autach pokrytych saharyjskim pyłem, klienci otrzymają darmowe stripsy z kurczaka.
Zróbmy jedną rzecz: jeśli zatrzymasz się przy jakimkolwiek KFC samochodem „opanierowanym” w pyle i z logo KFC narysowanym palcem, damy Ci dwa prawdziwe paluszki kurczaka. To nie żart. Restauracje zostały już powiadomione – napisała sieć KFC.
Spontaniczna akcja promocyjna marki w 24 godziny zgromadziła ponad 3 miliony wyświetleń i 200 tys. interakcji na Twitterze. W rezultacie w ciągu pierwszej doby od rozpoczęcia kampanii na ulicach Hiszpanii pojawiło się ponad 1000 kierowców dumnie prezentujących ręcznie „narysowane” logo KFC.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Conseguido https://t.co/9FUWzSM3U3 pic.twitter.com/GKqlXViMX5 — michisaurio (@Bypino1) March 16, 2022
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Co więcej, niektórzy Hiszpanie stworzyli napisy na innych pojazdach takich jak rowery czy wózki, aby zareklamować sieć KFC i cieszyć się dwoma darmowymi kawałkami kurczaka.
PS
Od jakiegoś czasu KFC modyfikuje swoje menu i obok drobiowych potraw wprowadza bezmięsne pozycje. Beyond Fried Chicken, czyli nuggetsy roślinne, mają jednak smakiem przypominać kultowe mięsne danie.