TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Logo KFC na samochodach pokrytych pyłem znad Sahary – nietypowa kampania sieci fast foodów

Logo KFC na samochodach pokrytych pyłem znad Sahary – nietypowa kampania sieci fast foodów
Do Hiszpanii dotarł pył znad Sahary, który zabarwił na pomarańczowo ulice, domy i samochody. KFC postanowiło wykorzystać to zjawisko, aby uruchomić nową kampanię, w której kanałem komunikacji stają się… prywatne auta.
O autorze
1 min czytania 2022-03-21

fot. KFC Spain

W miniony wtorek saharyjski pył, niesiony podmuchami wiatru tysiące kilometrów, dotarł do niektórych krajów w południowych i zachodnich częściach Europy. Pomarańczowa warstwa pojawiła się m.in. w Hiszpanii, wywołując niemałe poruszenie wśród wielu Europejczyków.

KFC zauważyło w tej sytuacji okazję do uruchomienia nietypowej promocji. Sieć fast foodów zachęciła kierowców, aby zamiast na myjnię samochodową, udali się do najbliższego lokalu KFC i odebrali darmowe produkty. Sieć zamieściła na swoim Twitterze kuszącą propozycję: za nazwę marki umieszczoną na autach pokrytych saharyjskim pyłem, klienci otrzymają darmowe stripsy z kurczaka.

Zróbmy jedną rzecz: jeśli zatrzymasz się przy jakimkolwiek KFC samochodem „opanierowanym” w pyle i z logo KFC narysowanym palcem, damy Ci dwa prawdziwe paluszki kurczaka. To nie żart. Restauracje zostały już powiadomione – napisała sieć KFC.
LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Spontaniczna akcja promocyjna marki w 24 godziny zgromadziła ponad 3 miliony wyświetleń i 200 tys. interakcji na Twitterze. W rezultacie w ciągu pierwszej doby od rozpoczęcia kampanii na ulicach Hiszpanii pojawiło się ponad 1000 kierowców dumnie prezentujących ręcznie „narysowane” logo KFC.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Co więcej, niektórzy Hiszpanie stworzyli napisy na innych pojazdach takich jak rowery czy wózki, aby zareklamować sieć KFC i cieszyć się dwoma darmowymi kawałkami kurczaka.

PS
Od jakiegoś czasu KFC modyfikuje swoje menu i obok drobiowych potraw wprowadza bezmięsne pozycje. Beyond Fried Chicken, czyli nuggetsy roślinne, mają jednak smakiem przypominać kultowe mięsne danie.