fot. global.kfc; burgerking.co.uk
Nuggetsy KFC bez kurczaka
Popularne sieci fast foodów od lat wprowadzają do swoich menu bezmięsne dania. Kilka lat temu dołączyło do nich także KFC, a od dziś sieć wprowadza w swoich w amerykańskich lokalach Beyond Fried Chicken, czyli nuggetsy roślinne przygotowane przez firmę Beyond Meat. Choć KFC zapewnia, że danie w smaku i konsystencji będzie przypominało nuggetsy z kurczaka, w ich skład będą wchodziły wyłączne składniki roślinne.
Zobacz również
Beyond Fried Chicken będą dostępne w amerykańskich lokalach KFC tylko przez ograniczony czas, do wyczerpania zapasów, jednak Kevin Hochman, dyrektor generalny KFC, ma nadzieję, że alternatywa dla zwykłych nuggetsów okaże się sukcesem. Hochman podkreśla, że spożywanie coraz większej ilości białka pochodzenia roślinnego jest już faktem, do czego muszą się dostosować również sieci oferujące dotąd wyłącznie mięsne dania.
KFC na podstawie szybkości sprzedaży nowej pozycji i reakcji klientów określi, jakie będą dalsze plany w kwestii wprowadzenia roślinnej pozycji do menu na stałe.
Burger King realizuje „bezmięsny plan”
W odpowiedzi na zmieniające się preferencje konsumentów, coraz częściej wybierających bezmięsne posiłki, polski oddział Burger Kinga wprowadził niedawno wegańskie nuggetsy. Roślinne zamienniki mięsnych dań trafiły także do lokali w Wielkiej Brytanii. Burger King’s Vegan Royale to sześcio-, dziewięcio- lub dwudziestoczęściowe zestawy nuggetsów z białek sojowych.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Rozwijanie menu o roślinne pozycje to jeden z kroków sieci prowadzących do osiągnięcia „bezmięsnego celu”. Firma postanowiła, że do 2030 roku połowę menu będą stanowiły produkty wegetariańskie lub wegańskie. W tym celu w Hiszpanii pojawił się Vurger King, a w niemieckiej Kolonii lokal należący do sieci fastfoodów na kilka dni zamienił się w restaurację serwującą wyłącznie wegetariańskie pozycje.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Dostosowanie się do preferencji klientów jest kluczowym elementem Burger King. Zobowiązujemy się pomagać naszym gościom w podejmowaniu dobrych decyzji dotyczących tego, co jedzą i piją, oraz zapewniać im świadome wybory – powiedział Alasdair Murdoch, dyrektor generalny Burger King UK.
Co więcej, rozwijając roślinne menu, Burger King zamierza zmniejszyć emisję gazów cieplarnianych o 41 proc.
PS
Rynek produktów roślinnych w ciągu ostatnich lat rozwija się niezwykle dynamicznie. Jak wygląda marketing wegańskich produktów?
PS 2
Sokołów produkuje żywność hybrydową, czyli połączenie mięsa z warzywami. Czy to dobre rozwiązanie dla fleksitarian?