ORLEN Paczka, czyli jak sprzedawać więcej w sieci

ORLEN Paczka, czyli jak sprzedawać więcej w sieci

Rynek usług e-commerce rośnie w Polsce z roku na rok, a coraz mocniejszym graczem staje się na nim ORLEN Paczka. Dziś posiada sieć ponad 6,5 tys. punktów odbioru, w tym ponad 500 Automatów Paczkowych. A to dopiero początek. Firma w 2022 roku planuje kolejne działania, których celem jest zwiększenie udziału w rynku.

Z analizy przeprowadzonej przez PwC wynika, że w 2026 r. wartość brutto polskiego rynku handlu e-commerce będzie plasowała się na poziomie 162 mld zł. Dla obszaru e-zakupów jest to średni roczny wzrost o 12%. Potencjał oraz kierunek rozwoju rynku e-commerce w Polsce sprawia, że zwiększa się liczba inwestycji w tym segmencie usług, dostarczając nowoczesne rozwiązania typu pickup point, czyli punkty odbioru.

– Trudno wyobrazić sobie dzisiaj rynek usług e-commerce bez funkcjonowania punktów odbioru. Klient przyzwyczaił już się do tego, że może zrealizować swoje zakupy z domu oraz w szybki i łatwy sposób odebrać je w możliwie najbliższej lokalizacji od miejsca zamieszkania. Trend ten będzie tylko zyskiwał na sile – zauważa Robert Giersz, dyrektor biura usług kurierskich RUCH S.A. – W ORLEN Paczka intensywnie rozwijamy sieć punktów odbioru i nadań oraz maksymalnie skracamy czas dostawy do 1-2 dni. Oferujemy także odbiór paczek z magazynów e-sklepów – dodaje.

Obecnie sieć dedykowanych punktów odbioru i nadań ORLEN Paczki liczy ponad 1100 stacji ORLEN (czynnych całą dobę), ponad 1000 kiosków RUCH i powyżej 500 Automatów Paczkowych. Bardzo ważnym elementem całej sieci jest blisko 4000 punktów partnerskich. Dzięki temu usługi ORLEN Paczki dostępne są również w mniejszych miejscowościach. To pozwala firmie być konkurencyjnym na rynku.

Obecność ORLEN Paczki w salonikach RUCH i w sieciach partnerskich umożliwia klientowi odbiór zamówionych zakupów w najwygodniejszej dla niego lokalizacji. Aby zwiększyć atrakcyjność oferty i dostępność punktów odbioru, firma stale poszerza swoją sieć kanałów dystrybucji paczek. Dzięki realizowanym inwestycjom, do końca roku sieć będzie dysponować 12 tys. punktów. Działania inwestycyjne, które zostały podjęte do tej pory przez ORLEN Paczkę sprawiły, że marce zaufały najbardziej rozpoznawalne platformy typu marketplace i e-sklepy, w tym np. Allegro, Ceneo, Shumee, Vinted, Erli czy Xiaomi.

ORLEN Paczka to nie tylko automaty paczkowe i szeroka sieć punktów odbioru, ale także możliwość odebrania swojego zamówienia do trzech dni roboczych. Dodatkowym udogodnieniem jest aplikacja mobilna, dostępna na urządzenia z systemem IOS i Android. Rozwiązanie integruje się z najpopularniejszymi platformami e-commerce – BaseLinker, Shoper, PrestaShop czy IdoSell. Według ocen form odbioru, ORLEN Paczkę rekomenduje dziś 96% odbiorców w rankingu Zaufanych Opinii Ceneo.

– Zależy nam na wsparciu sprzedaży w sklepach internetowych partnerów, dlatego prowadzimy szereg działań, które przekładają się na stopniowy wzrost liczby zamówień w sklepach. Są to m.in. kampanie crosspromocyjne i sezonowe akcje specjalne. Ciągle rozwijamy też naszą usługę o automatyzację procesów, wprowadzenie nowych tras kurierskich czy rozwój centrum logistycznego – podkreśla Robert Giersz, dyrektor biura usług kurierskich RUCH S.A.

ORLEN Paczka dynamicznie się rozwija. Stałe powiększanie sieci punktów, inwestycje w zakresie rozwiązań dla klientów indywidualnych czy przedsięwzięcia proekologiczne to tylko kilka z założeń, które firma zamierza realizować w kolejnych miesiącach. Więcej informacji dotyczących usługi ORLEN Paczka można znaleźć po adresem: www.orlenpaczka.pl.

 

Artykuł powstał we współpracy z ORLEN Paczka.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij