Mattel rozszerza ofertę produktów stworzonych w zgodzie z naturą i jako pierwsza firma zabawek na świecie wykorzystuje w produkcji certyfikowane polimery SABIC TRUCIRCLE z surowców odnawialnych. Jest to kolejny krok w drodze ku bardziej zrównoważonej przyszłości firmy, czyli oferty zabawek i opakowań składających się w 100% z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu, odzysku lub bioproduktów. Zalicza się do nich Matchbox Tesla Roadster, stworzony w 99% z materiałów recyklingowanych.
Mattel, globalny producent zabawek, zadeklarował, że do 2030 roku wszystkie produkty i opakowania będą składały się z tworzyw przyjaznych środowisku. Ideę sukcesywnie wprowadza Matchbox, marka znana z realistycznych modeli pojazdów i zestawów do zabawy, która w 2021 roku ogłosiła program „W drodze ku lepszej przyszłości”. Projekt zakłada, że wszystkie samochody, zestawy i opakowania Matchbox będą wykonane w 100% z tworzyw pochodzących z recyklingu, odzysku lub biopochodnych.
Zobacz również
Flagowym symbolem programu Matchbox jest model Tesla Roadster, pierwszy pojazd wykonany w 99% z materiałów pochodzących z recyklingu i posiadający certyfikat CarbonNeutral.
Matchbox podejmuje kolejne kroki i rozszerza ofertę zabawek, których produkcja jest mniej szkodliwa dla środowiska. Dodatkowo, marka buduje świadomość istoty ekologicznych rozwiązań wśród dzieci poprzez nowe wzorce zabawy. Oferta kultowych aut zostaje wzbogacona m.in. o:
- Nowe modele pojazdów elektrycznych takich marek jak BMW, Nissan oraz Honda, w asortymencie podstawowego samochodzika Matchbox,
- Matchbox Śmieciarka do recyklingu – wykonana w 80% z bioplastiku z certyfikatem ISCC,
- zestawy do zabawy z serii Prawdziwe Przygody, wykonane w co najmniej 40% z bioplastiku z certyfikatem ISCC.
W Mattel koncentrujemy się na opracowywaniu innowacyjnych produktów i opakowań, które są lepsze dla naszej planety poprzez użycie materiałów nienaruszających równowagi ekologicznej oraz unikatowych rozwiązań – mówi Pamela Gill-Alabaster, dyrektor ds. globalnego zrównoważonego rozwoju w Mattel. Nowe produkty Matchbox pokazują nasze zaangażowanie w realizację ekologicznych celów, których się podjęliśmy – dodaje.

Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Firma zapowiada, że rozwiązania dotyczące zrównoważonego rozwoju będą stopniowo wprowadzane także przy produkcji zabawek innych marek. Dodatkowo, zachęca do bardziej ekologicznych zachowań i wzorców zabawy nie tylko poprzez dedykowane produkty, ale również edukacyjne materiały, dostępne na stronie Mattel.com/lovetheplanet. W ramach obchodów Miesiąca Ziemi, przez cały kwiecień na platformie będzie można znaleźć szereg materiałów poświęconych zrównoważonemu rozwojowi, fakty na temat ekosystemów czy przewodniki dla rodziców, jak rozmawiać z dziećmi o istocie troski o planetę.
Słuchaj podcastu NowyMarketing