Artur Leśniak (Rocket Jobs): Naszą siłą jest społeczność

Artur Leśniak (Rocket Jobs): Naszą siłą jest społeczność

– Naszą misją jest tworzenie dialogu między specjalistami a pracodawcami – Na temat portalu pracy przyszłości, pokolenia Z na rynku pracy, a także o wyzwaniach w branży marketingowej rozmawiamy z Arturem Leśniakiem, marketing managerem RocketJobs.pl

Co kryje się pod hasłem „RocketJobs to portal pracy przyszłości”? 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Praca przyszłości to w naszym rozumieniu głównie praca cyfrowa, wykonywana całkowicie za pośrednictwem narzędzi w formie digitalowej. Chcemy być liderem na rynku w obszarze najbardziej pożądanych i najszybciej rozwijających się kategorii zawodów umysłowych: inżynierii, finansów, marketingu, nowoczesnej sprzedaży, HR-u, consultingu oraz BI & Data.

Czy RocketJobs.pl to wyłącznie miejsce z ofertami pracy? Czego jeszcze mogą szukać kandydaci na Waszym portalu?

Nie jesteśmy wyłącznie portalem rekrutacyjnym. Naszą siłą jest społeczność. Tworzymy największe w Polsce grupy pasjonatów na Facebooku. Łącznie jest nas już ponad 120 000. Ponadto prowadzimy RocketSpace.pl – platformę contentową, na której dzielimy się wiedzą i doświadczeniem z obszarów HR, marketingu, copywritingu czy employer brandingu.

Usprawniamy i optymalizujemy rekrutacje m.in. poprzez ogłoszenia w formie pracówek czy posty promocyjne. Naszą misją jest tworzenie dialogu między specjalistami a pracodawcami. Wierzymy, że w taki sposób uda nam się wprowadzić nową jakość w obszarze rekrutacji.

Co według Ciebie jest kluczem do budowy silnej i rozpoznawalnej marki?

Niezależnie od tego, czy mówimy o e-commerce, czy markach tradycyjnych, podstawą pozostaje właściwe zrozumienie założeń idei marketing-mix. Product, Price, Place, Promotion to pojęcia, które niezmiennie stanowią fundament naszej pracy. Naiwnością moim zdaniem jest wiara, że można osiągać powtarzalne sukcesy bez zrozumienia tych podstaw. Rzecz dotyczy zarówno rynku konsumenckiego jaki i B2B.

Ważna jest umiejętna budowa rozpoznawalności marki. Planując każde działanie, należy zadać sobie pytanie, czy to, co robimy, uczyni moją markę bardziej znaną? Brzmi to dość banalnie, ale warto przypomnieć, że najlepiej na świecie sprzedają się produkty sławne. Wcale nie najlepsze czy najbardziej lubiane. Kluczem do sukcesu pozostaje utalentowany i zmotywowany zespół opiekujący się marką. Tylko on jest w stanie połączyć zrozumienie rynku, insight i wykonanie, gwarantując satysfakcjonujące efekty.

Kreatywność to jedna z kluczowych cech w pracy na stanowisku marketing managera. Skąd czerpiesz energię i inspiracje do pracy? Co Cię motywuje?

Często powtarzam, że wszyscy jesteśmy kreatywni, ale nie każdy może zarabiać na kreatywności. Uważam, że to dość ważne rozróżnienie. Chodzi o to, czy posiadamy umiejętność skomercjalizowania naszej pomysłowości i nieszablonowego myślenia. Tu do głosu dochodzi zdobyte doświadczenie. Dlatego moim zdaniem szalenie ważne jest dbanie o różnorodność zespołu. Każda organizacja i managerowie powinni o to zabiegać.

Jeśli chodzi o inspiracje, to czerpię je po prostu od innych kreatywnych ludzi. Wystarczy uważnie i z pokorą posłuchać tego, co mówią, jaką tworzą sztukę, jak się ubierają, czego słuchają. To najlepszy sposób, by naładować głowę impulsami, które pobudzają naszą wyobraźnię.

David Kahneman dowiódł, że najpewniejszym sposobem zdobycia nagrody Nobla jest codzienna praca z jej laureatami. Moim zdaniem przekłada się to także na naszą pracę. Chcesz być kreatywny, otaczaj się kreatywnymi ludźmi i ich twórczością.

Co do motywacji, to nie potrzebuję specjalnie jej poszukiwać. Cechą pasjonatów i ludzi twórczych jest wewnętrzna siła, pozwalająca nieustannie odnajdywać zapał do wykonywanych zadań.

A jakie inne cechy są obecnie najbardziej pożądane w pracy związanej z marketingiem? Dla kogo, Twoim zdaniem, w dzisiejszych czasach jest praca w marketingu?

Marketing to dzisiaj olbrzymia liczba zagadnień. W wyniku powszechnej cyfryzacji powstały w jego obszarze niezliczone specjalizacje. Z pewnością to zajęcie dla ludzi, którzy cenią sobie dynamikę zmian i presję nieustannej konieczności rozwoju. Otwarta głowa i ciekawość to podstawa.

Powszechnie podkreśla się, że kluczem do tego zawodu są dzisiaj  umiejętności analityczne. Zgadzam się, że są ważne, choć z perspektywy czasu bardzo doceniam akademicką wiedzę z obszaru marketingu i zarządzania. Uważam również, że dużo wnosi znajomość psychologii. Każdego, kto marzy o sukcesach w naszej branży gorąco zachęcam do pogłębiania kompetencji w tych dziedzinach.

Jaka jest obecna kondycja branży marketingowej?

Trudno mi odpowiedzieć na to pytanie, bo nie wiem dokładnie czym taką kondycję zmierzyć. Jeśli definiuje ją perspektywa rozwoju, potencjał zatrudnienia czy liczba studentów na kierunkach związanych z szeroko pojętym marketingiem, to myślę, że sytuacja nigdy nie była lepsza. Przecina się tu wiele najistotniejszych współczesnych osiągnięć, zarówno z obszaru technologii, jak i designu oraz trendów społecznych. Szukając porównań, powiedziałbym, że współczesny marketing ma instagramową – zarówno kondycję, jak i sylwetkę.

Czy branża marketingowa cieszy się obecnie popularnością wśród pokolenia Z, do którego kierujecie swoją najnowszą kampanię?

Świadomość marketingu u młodych ludzi dzisiaj jest bardzo wysoka. Zdają sobie oni doskonale sprawę zarówno z siły marek komercyjnych, jak i własnych decyzji konsumenckich. Sama branża stanowi bardzo atrakcyjne miejsce pracy. Widzimy to m.in. po ilości CV spływających na ogłoszenia juniorskie. Możliwość pracy zdalnej, elastyczność, rola kreatywności i energia branży, to cechy które bez wątpienia przyciągają młode pokolenie.

Jak w ostatnich latach zmieniła się praca w branży marketingowej? Jakie obecnie wyzwania stoją przed marketingowcami?

Myślę, że najważniejsze wyzwania marketingu mają dzisiaj wymiar moralny. Niepohamowany konsumpcjonizm postawił nasz świat na krawędzi katastrofy ekologicznej. Wiele marek uspokaja sumienia działaniami CSR. Niestety coraz częściej zdajemy sobie sprawę z ich powierzchownego charakteru. Rozwój technologii przynosi z kolei zupełnie nieoczekiwane wyzwania.

Według World Federation of Advertisers, do 2025 roku dochody związane z kradzieżą pieniędzy wydawanych na reklamy internetowe staną się największym, po handlu narkotykami, źródłem dochodów zorganizowanej przestępczości. Myślę, że wiele osób przyzna, że to dość nieoczywista perspektywa.

Wyzwaniem jest także rosnąca liczba adblocków. Wyraźny sygnał, że ludzie powszechnie zaczęli unikać przekazu marketingowego. Wierzę, że nasza kreatywność i wiedza jak komunikować wartości może zmieniać świat na lepsze. Doskonałych produktów i marek jest wiele. Tu odnajduję optymizm.

Wróćmy jeszcze do wspomnianej kampanii „Wsłuchaj się w głos pokolenia pracy przyszłości”. Skąd pomysł na stworzenie kampanii skierowanej stricte do pokolenia Z? Jakie przesłanie niesie ze sobą kampania?

W naszej kampanii, jako portal pracy przyszłości, udzielamy głosu pokoleniu Z, które będzie kształtować przyszłość rynku pracy. Poprzez filmiki chcemy zachęcić pracodawców, by uważnie wsłuchali się w to, co mówią najmłodsi pracownicy i jakie wyznają wartości. Naszym celem jest, by ta inicjatywa skłoniła pracodawców do refleksji i pozwoliła przychylniej spojrzeć na młodych ludzi.

A z jakim odbiorem spotkała się kampania do tej pory?

Okazuje się, że poruszane przez nas tematy trafiły w napięcie społeczne. Liczba komentarzy pod filmami, a także artykułami, które publikujemy w ramach kampanii, dobitnie o tym świadczy. Pojawiają się oczywiście głosy krytyczne, jednak zdecydowana większość sygnałów, które do nas docierają, jest niezwykle pochlebna.

Zdarzają się naprawdę wzruszające wpisy. To co szczególnie napawa nas dumą, to bardzo pozytywny feedback płynący od naszych klientów. Wielu z nich gratulowało nam tej inicjatywy. Uznali oni, że kampania jest ważna i że brakowało tego typu głosu ze strony portalu pracy. Niektórzy traktują te filmy jako materiał edukacyjny dla pracowników działów HR.

Jakich rad udzieliłbyś młodym osobom, które stawiają pierwsze kroki na swojej marketingowej ścieżce zawodowej?

Jest tylko jedna niezawodna rada. Pracujcie z tymi, którzy odnoszą sukcesy.

Jakie są plany na dalszy rozwój portalu RocketJobs.pl?

RocketJobs.pl charakteryzuje kultura startupowa, portal wciąż bardzo dynamicznie się rozwija. W ostatnich miesiącach w serwisie nastąpiło wiele zmian. Do oferty zostały dodane nowe kategorie pracy umysłowej, takie jak inżynieria, finanse, HR, consulting oraz BI & Data. Został też zmodernizowany panel pracodawcy.

Na ten rok twórcy RocketJobs.pl planują wdrożenie szeregu funkcjonalności, które jeszcze bardziej wzmocnią potencjał rozwojowy jobboardu.

O rozmówcy:

Artur Leśniak ma ponad 15-letnie doświadczenie w branży kreatywnej. Prowadził projekty marketingowe i komunikacyjne w różnych kanałach mediowych, dla marek z wielu branż, m.in. IT, motoryzacyjnej czy farmaceutycznej. Poprzednio pełnił funkcję senior strategy plannera w agencji 180heartbeats + JUNG v MATT. Ma na swoim koncie autorstwo i współautorstwo wielu nagradzanych, ogólnopolskich i międzynarodowych kampanii reklamowych. Pracował m.in. dla takich marek jak OLX, Kaufland, Mitsubishi, Wawel, Google, Innogy,Biofarm czy Zalando. Jest laureatem kilkudziesięciu branżowych nagród m.in.: KTR, MixxAwards, Effie, Złote Spinacze.

Studiował Psychologię Menedżerską w Wyższej Szkole Europejskiej i zarządzanie na Uniwersytecie Warszawskim. Ukończył również studia MBA z zakresu innowacji i analizy danych na uniwersytecie SWPS. Artur to także urodzony leader i coach. Z powodzeniem prowadzi własną agencję konsultingową Al Forester. W RocketJobs.pl Artur odpowiada za rozwój działu marketingu oraz planowanie i realizację wszystkich działań komunikacyjnych marki. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij