TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Arguido – rzeczywistość rozszerzona dla każdego

Wystartowało Arguido - platforma mobilna, dająca użytkownikom smartfonów i tabletów narzędzie do budowania własnych rzeczywistości rozszerzonych. Rozwiązanie pozwala na tworzenie i aktualizacje w czasie rzeczywistym własnych tras do zwiedzania i udostępniania na Facebooku.
O autorze
1 min czytania 2014-08-26

Użytkownicy smartfonów i tabletów mogą już korzystać z Arguido, innowacyjnej platformy mobilnej działającej w technologii rozszerzonej rzeczywistości (Augmented Reality). Rozwiązanie, poprzez kamerę wbudowaną w urządzenie przenośne, pozwala połączyć obraz rzeczywisty z wirtualnym. W ten sposób można, np. oglądać Pałac Kultury i Nauki i jednocześnie uzyskać dodatkowe informacje na jego temat. Arguido umożliwia wybranie jednej z kilkudziesięciu tras opracowanych przez przewodników turystycznych lub tworzyć dowolne trasy w oparciu o własne preferencje, opisy i zdjęcia. Opracowaną samodzielnie, unikalną ścieżkę zwiedzania miasta lub określonego terenu, można aktualizować w czasie rzeczywistym, jak również udostępniać na Facebooku.

Arguido pozwala również precyzyjnie zlokalizować znajdujące się w pobliżu użytkownika obiekty, np. wprowadzone do systemu bankomaty, kina, muzea, punkty gastronomiczne czy handlowo-usługowe oraz podawać do nich dogodną trasę. Użytkownicy komercyjni mogą wykorzystać to narzędzie do unikalnych działań promocyjnych. Można w ten sposób kierować klientów do punktów sprzedaży, tworzyć przewodniki turystyczne, wspierać wydarzenia promocyjne, czy kreować mapy gier terenowych. Klienci biznesowi mogą skorzystać z dedykowanej wersji Arguido i uruchamiać rzeczywistości rozszerzone oznaczone logo danej marki.

– Arguido to platforma do tworzenia rozszerzonych rzeczywistość przez użytkowników urządzeń przenośnych i firmy – mówi Maciej Długosz, prezes zarządu firmy AGM Reality, która opracowała aplikację. – System powstał z myślą o turystyce, ale jego możliwe zastosowanie wykraczają daleko poza tę branżę. Kolejnym krokiem rozwoju technologii Arguido to współpraca z tzw. beaconami, które mogą wyświetlać na ekranie smartfonów informacje o towarach znajdujących się na wystawach czy półkach sklepowych – dodaje Długosz.

Arguido jest dostępne na telefony oraz tablety działające pod kontrolą systemu Android. Wkrótce pojawi się także wersja przeznaczona dla posiadaczy iPhone’ów. Aplikacja jest bezpłatna dla użytkowników prywatnych i można ją pobrać ze sklepu Google Play. Firma planuje również wdrożenie kilku wersji językowych Arguido, w tym angielskiej, niemieckiej i francuskiej.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

 

 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się