Heineken emituje czarną reklamę, która przypomina o konieczności oszczędzania energii

Heineken emituje czarną reklamę, która przypomina o konieczności oszczędzania energii

Wszyscy fani kreatywnej reklamy wiedzą, że marka Heineken potrafi zaskoczyć pomysłami na kampanie. Nie inaczej jest tym razem – w brazylijskiej telewizji została wyemitowana reklama, która z pewnością wyróżniała się na tle innych. Zamiast kolejnej dynamicznej kreacji marka postawiła na... nicość.

45-sekundowe wideo przygotowane przez Publicis Brazil to po prostu czarny ekran. Oglądający może odnieść wrażenie, że doszło do usterki lub chwilowego braku sygnału telewizyjnego, ale nic podobnego – wszystko zostało dokładnie zaplanowane, o czym przypominają napisy pojawiające się na dole ekranu. Jak informuje marka, jest to zaproszenie do „zielonej przyszłości" i każdy z nas może mieć pozytywny wpływ na naszą planetę. Jak to zrobić? Ograniczyć rachunki za prąd, do czego ma się przyczynić właśnie „czarna reklama" Heinekena. 

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Według The Drum ten intrygujący i być może nieco zaskakujący ruch agencji wpisuje się w inicjatywy podejmowane przez markę – chodzi o podniesienie świadomości na temat projektu Green Energy, którego celem jest wykorzystanie energii odnawialnej w 40% barów i restauracji partnerskich Heinekena do końca dekady. 

Reklama pojawiła się na 33 milionach telewizorów jednocześnie w tzw. prime time'ie telewizyjnym. Według badań przeprowadzonych przez LuzIS Consultancy, reklama zaciemniająca zaoszczędziła wystarczająco dużo energii, aby przez kilka godzin zasilić małe miasto liczące 57 tys. mieszkańców.

Co więcej, Heineken ogłosił, że osiągnął najwyższą w historii liczbę rejestracji do projektu na swojej stronie internetowej. 

PS

Heineken przenosi doświadczenie marki w zakresie browarnictwa zostało do wirtualnego świata, gdzie piwo warzone jest piksel po pikselu. Wszystko przy wykorzystaniu najlepszych, generowanych w 100% komputerowo składników.

PS 2

Czy ekomarketing to chwilowy trend? Już chyba nikt nie ma wątpliwości, że to coś znacznie więcej – to konieczność, a firmy w końcu zaczynają działać na rzecz planety. O ekologicznej komunikacji i działaniach w duchu CSR pisaliśmy w naszym e-booku, który możecie pobrać całkowicie za darmo.

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij