Mamy z dziećmi, przebywające w Domach Samotnej Matki Stowarzyszenia Monar, mają szansę na prawdziwe wakacje, dzięki zaangażowaniu firmy Tchibo i jej klientów. Wszystko to dzięki akcji „Kupując Tchibo, pomagasz Mamom”, w ramach której z każdego opakowania kawy Tchibo sprzedanego pomiędzy 16 maja a 12 czerwca 2022 roku 1 zł zostanie przeznaczony na wakacyjny wypoczynek dla mam z dziećmi – podopiecznych Domów Samotnej Matki.
Domy Samotnej Matki Stowarzyszenia Monar zapewniają mamom i dzieciom schronienie, wyżywienie oraz pomoc w usamodzielnieniu się. W każdym Domu przebywa od kilkunastu do kilkudziesięciu osób. Osoby potrzebujące azylu w Domu Samotnej Matki kierowane są tam przez gminne Ośrodki Pomocy Społecznej. Czas pobytu w takiej placówce to od miesiąca do roku – w zależności od kondycji mamy i dziecka, jej sytuacji życiowej i szansy na samodzielne życie poza placówką.
Zobacz również
– Do placówki trafiają osoby w kryzysie, często po stosowanej wobec nich i dzieci przemocy, uzależnione, współuzależnione, z niezdiagnozowanymi zaburzeniami psychicznymi, w złej kondycji psychofizycznej – mówi Agnieszka Nowak, dyrektorka Pomorskiego Centrum Pomocy Bliźniemu Monar – Markot w Gdańsku. – Głównym kryterium kierowania tych osób jest skrajna forma ubóstwa, czyli brak własnego lokum – dodaje.
Mamy uczestniczą w programach wzmacniających umiejętności rodzicielskie, przeciwdziałających przemocy domowej oraz ukierunkowanych na profilaktykę krzywdzenia dzieci. Te programy są realizowane głównie z pieniędzy pozyskiwanych przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę. Teraz, dzięki akcji Tchibo, mamy będą mogły dodatkowo pojechać ze swoimi dziećmi na wakacje pełne słońca, radości i spokoju.
– Dzięki wspaniałej pracy Stowarzyszenia Monar podstawowe potrzeby mam i ich dzieci takie jak bezpieczne miejsce do życia i pomoc psychologiczna są już zaopiekowane. To, czego Podopiecznym Domów wciąż brakuje, to odpoczynek od codziennych problemów i chwila wytchnienia. Tchibo to rodzinna firma i wiemy, jak ważne jest wspólne spędzanie czasu. Poprzez akcję do pomocy zapraszamy też naszych klientów. Mamy nadzieję, że w ten sposób dostarczymy Mamom i ich dzieciom odrobinę wakacyjnej radości – mówi Gabriela Bar-Rutkowska, menedżer ds. komunikacji korporacyjnej i odpowiedzialności biznesu z Tchibo.
Światowy Dzień Książki 2025. Marketerzy polecają swoje ulubione lektury
Autorem konceptu kreatywnego akcji „Kupując Tchibo, pomagasz Mamom” jest agencja Advalue Engaged, której misją jest propagowanie społecznej odpowiedzialności biznesu poprzez łączenie marek z wartościowymi inicjatywami i organizacjami.
Słuchaj podcastu NowyMarketing