Uczelnia Łazarskiego nawiązała współpracę z IATA i uruchamia nową specjalność studiów – Airline Management

O autorze
1 min czytania 2022-05-19

Dzięki współpracy Uczelni Łazarskiego z IATA powstał kierunek studiów Airline Management, przeznaczony dla osób przygotowujących się do pracy w liniach lotniczych: kadry zarządzającej, w tym nowych menedżerów w branży lotniczej, profesjonalistów linii lotniczych awansujących na stanowiska kierownicze, ale także obecnych menedżerów, którzy chcą poszerzyć swoją wiedzę. Partnerami programu są Polskie Linie Lotnicze LOT i Polska Grupa Lotnicza.

Podczas dwuletnich studiów w języku angielskim studenci odbędą zajęcia na Uczelni Łazarskiego oraz spotkanie w siedzibie zarządu IATA w Genewie. Reszta zajęć będzie prowadzona online w weekendy.

W programie Airline Management zawarte są trzy szkolenia z ekspertami IATA: trzygodzinny kurs online „Overview of Air Transportation System TCVG-92”, jednodniowy kurs Airline Business Foundations oraz warsztaty w Genewie.

– Widzimy ogromne zainteresowanie branżą lotniczą, która stanowi dla Unii Europejskiej sektor o znaczeniu strategicznym. Przed pandemią wnosił on 300 miliardów euro (czyli około 2,1% PKB) do europejskiej gospodarki, zapewniając przeszło 5 milionów miejsc pracy. Jak wskazują statystyki, branża cały czas rośnie w siłę. W związku z tym postanowiliśmy uruchomić nowy kierunek studiów poprzez nawiązanie współpracy z jednym z najważniejszych podmiotów w branży – mówi dr inż. pilot Tomasz Balcerzak z Instytutu Prawa lotniczego i kosmicznego Uczelni Łazarskiego. – Nasze studia przygotowują do zawodu pilota, umożliwiając karierę na międzynarodowym rynku przewozów lotniczych – w liniach lotniczych na całym świecie – dodaje.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Po ukończeniu studiów absolwenci Airline Management otrzymają dyplom Uczelni Łazarskiego oraz dwa certyfikaty IATA – najbardziej rozpoznawalne na świecie dokumenty potwierdzające kompetencje do pracy na rynku przewozów lotniczych.

– Naszymi priorytetami na rok 2022 jest m.in. różnorodność – globalna inicjatywa na rzecz zmiany równowagi płci w przemyśle lotniczym oraz pomoc liniom lotniczym w spełnianiu wymagań dotyczących podróży związanych z pandemią COVID-19. Nawiązanie współpracy z Uczelnią Łazarskiego pozwoli zachęcać do podejmowania studiów lotniczych, przez co pozytywnie wpłyniemy na branżę oraz wypełnimy ogromne zapotrzebowanie na nowych pracowników sektora lotniczego – ocenia prof. Anna Konert, dyrektor Lazarski Aviation Academy.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się