Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Neuronauka w praktyce: Emocje czy rozum? Mapa mózgu klienta [Q&A]

Emocje czy rozum – co i kiedy odgrywa kluczową rolę w procesie zakupowym i dlaczego? Dowiedz się, czym jest neuromapa i na jakie jej elementy powinni zwracać uwagę marketerzy.

SPRAWDZAM SZCZEGÓŁY

Kaufland wprowadza oznaczenia ułatwiające segregację odpadów na produktach marek własnych

W ramach strategii REset Plastic Kaufland wprowadza na opakowaniach produktów marek własnych specjalne oznaczenia dotyczące segregacji odpadów. Z pomocą piktogramów klienci łatwo zidentyfikują, do jakiego pojemnika powinny trafić poszczególne elementy opakowania.
O autorze
1 min czytania 2022-06-02

Jak wynika z najnowszych badań rynkowych, blisko 66% Polaków deklaruje, że segreguje odpady. Jednak prawidłowa klasyfikacja zużytych opakowań wciąż przysparza konsumentom wielu problemów[1]. Zaledwie 51% ankietowanych wiedziało, do jakiego pojemnika należy wyrzucić karton po mleku lub soku[2]. Jeszcze większym wyzwaniem okazuje się należyte sortowanie opakowań składających się z wielu elementów, na przykład szklanego słoika z papierową etykietą i aluminiowym wieczkiem. Poprawa efektywności recyklingu to dziś konieczność – według danych Eurostatu[3] z roku na rok zwiększa się średnia ilość odpadów opakowaniowych przypadająca na jednego obywatela UE – w 2018 r. było to 178 kg, dziś z pewnością znacznie więcej.

– Konsumenci coraz bardziej świadomie podchodzą do segregacji odpadów, co potwierdzają badania rynkowe. W przypadku wielu opakowań prawidłowe sortowanie bywa jednak problematyczne, dlatego postanowiliśmy ułatwić to naszym klientom. Piktogramy dotyczące segregacji odpadów pojawiły się już m.in. na butelkach napojów K-Classic, parówkach, salami, kiełbaskach oraz kiełbasie K-Stąd Takie Dobre. Z pomocą prostych wskazówek chcemy zachęcić konsumentów do efektywnego sortowania odpadów opakowaniowych – mówi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

Specjalne oznaczenia wskazujące, do jakiego pojemnika powinny trafić odpady, umiejscowione są na opakowaniu tuż przy składzie produktu. Szczególnie pomocne okażą się z pewnością w przypadku opakowań złożonych z kilku elementów, które powinny trafiać do różnych frakcji odpadów – jak na przykład słoiki (szkło, aluminiowa zakrętka i papierowa etykieta). Dotychczas piktogramy pojawiły się na kilkunastu wybranych artykułach marek K-Classic i K-Stąd Takie Dobre i będą sukcesywnie wprowadzane na opakowaniach kolejnych produktów marek Kaufland.

Oznaczania dotyczące sortowania odpadów są elementem strategii REset Plastic. Zgodnie z jej założeniami do 2025 r. w całej Grupie Schwarz zużycie tworzyw sztucznych zostanie ograniczone o 20%, a wszystkie opakowania marek własnych będą nadawać się do recyklingu. Decyzja o umieszczaniu na opakowaniach marek własnych piktogramów ułatwiających sortowanie wpisuje się w działania edukacyjne wynikające z tej strategii.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

[1] Badania przeprowadzone przez Instytut IQS na potrzeby ogólnopolskiej kampanii edukacyjnej #rePETujemy, 2022

[2] Fundacja ProKarton, Jak zmienia się widza Polaków na temat segregacji kartonów po płynnej żywności?, 2021

Słuchaj podcastu NowyMarketing

[3] ec.europa.eu/eurostat/statistics-explained/index.php/Packaging_waste_statistics

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się