Michał Kniaź (HalfPrice): Jesteśmy wszędzie tam, gdzie są łowcy i łowczynie okazji cenowych

Michał Kniaź (HalfPrice): Jesteśmy wszędzie tam, gdzie są łowcy i łowczynie okazji cenowych

HalfPrice to najnowszy koncept Grupy CCC. Sieć sklepów, która zadebiutowała rok temu, oferuje produkty znanych marek w cenach obniżonych do 80%. O segmencie off-price, rozwoju sieci i promowaniu oferty marek premium opowiada Michał Kniaź, head of marketing w HalfPrice.

Na początek przybliżmy czytelnikom, co właściwie oznacza koncept off-price. Co ten segment oferuje konsumentom i co wyróżnia go na tle popularnych outletów?

Off-price to przede wszystkim atrakcyjne ceny i wysoka jakość. Wartość, którą oferujemy codziennie naszym klientom w sklepach HalfPrice, stanowią znane światowe marki w mocno obniżonych cenach – nawet do 80% taniej. To co również wyróżnia nasz koncept, to możliwość znalezienia prawdziwych „perełek” modowych i cenowych okazji, ponieważ oferowane produkty są zupełnie wyjątkowe. Zdarza się, że w całej sieci posiadamy tylko kilka sztuk produktów w danym fasonie, rozmiarze i kolorze. HalfPrice jest rajem dla łowców i łowczyń okazji. Nie ma dnia, kiedy w naszych sklepach nie pojawiałyby się nowości, a te z kolei należy szybko wybrać i zabrać ze sobą do domu, bo znikają w zawrotnym tempie.

Halo, bileciki do kontroli!

Pełną treść dostaniesz bez grosza,
ale musisz być w naszym newsletterze.

Raz, raz, wpisywać e-mail. Tylko prawdziwy, bo sprawdzę!

partner technologiczny: GetResponse

Jak można podsumować pierwszy rok działalności i realizacje celów marki? Czy obecnie salony HalfPrice znajdziemy wyłącznie w centrach handlowych i w dużych miastach?

Ten rok był dla nas bardzo intensywny – dla mnie osobiście był to najbardziej intensywny czas w życiu. Jednak już dzisiaj mogę powiedzieć, że było warto, ponieważ w zaledwie rok stworzyliśmy coś zupełnie wyjątkowego – markę, którą pokochały miliony klientów w Polsce i za granicą, z czego jestem niezwykle dumny.

Pierwsze sklepy uruchomiliśmy 4 maja, a zaledwie rok później nasza sieć to 68 świetnie wyposażonych sklepów stacjonarnych, prężnie działający sklep online oraz obecność na 7 rynkach. Oprócz Polski działamy także w Austrii, Czechach, Chorwacji i Słowenii, a także na Węgrzech oraz Słowacji.  Jesteśmy obecni zarówno w dużych miastach, ale także mniejszych aglomeracjach. Można powiedzieć, że HalfPrice jest wszędzie tam, gdzie są łowcy i łowczynie okazji cenowych.

Myślę, że w HalfPrice słowo „rozwój” to bardzo dynamiczne pojęcie. Działamy tu i teraz, najszybciej jak potrafimy. Chcemy odpowiadać na potrzeby naszych klientów, oferować im najnowsze trendy w atrakcyjnych cenach, aby w swój unikatowy sposób i bez skrępowania mogli wyrażać siebie, bo w HalfPrice bardzo cenimy indywidualizm i self-love.

HalfPrice wkroczyło także na rynek e-commerce. Czy sklep internetowy sieci działa na zasadzie klubu zakupowego?

HalfPrice wkroczył do świata online w grudniu zeszłego roku. I faktycznie sklep internetowy działa jak klub zakupowy. Uczestnicy HalfPrice Club mają możliwość robienia zakupów online i jako pierwsi dowiadują się o atrakcyjnych rabatach oraz codziennych nowościach. Każdego dnia pojawiają się nowe tematyczne kampanie ofertowe, które zawierają od kilkudziesięciu do kilkuset markowych produktów w atrakcyjnych cenach. Zasada jest prosta – kto pierwszy, ten lepszy, ponieważ kolekcje są limitowane i ograniczone czasowo.

Na razie opcja zakupów online jest dostępna wyłącznie dla polskich klientów, ale w planach mamy rozwój platform online na pozostałych rynkach, na których działają sklepy stacjonarne.  

Czy sklepy typu off-price cieszą się popularnością wśród konsumentów? Jak zainteresowanie takimi sklepami wygląda w Polsce, a jak w innych krajach?

Można powiedzieć, że HalfPrice zdecydowanie przypadł do gustu klientom – koncept bardzo szybko zyskuje na popularności w Polsce i za granicą. Nasze sklepy stacjonarne w zaledwie rok odwiedziło ponad 16 milionów klientów. Cały czas rozszerzamy portfolio oferowanych przez nas marek, nad czym nieustannie pracuje nasz dział zakupów. Planujemy, że w 2025 roku będziemy mogli zaoferować naszym klientom produkty ponad 5000 światowych brandów.

Pierwszy rok działalności marki to wzmożone działania marketingowe, mające na celu dotarcie do świadomości klientów i zachęcenie ich do zakupów w nowym modelu. Które kanały komunikacji i narzędzia marketingowe są kluczowe dla rozwoju HalfPrice?

Jesteśmy obecni wszędzie tam, gdzie jest nasz klient – zarówno online, jak i offline. Od początku chcieliśmy, aby nasze działania marketingowe wyróżniały się zarówno wizualnie, jak i pod względem treści. Ważne jest dla nas budowanie wartościowego i angażującego contentu, dlatego dotychczasowe kampanie współtworzyliśmy z cenionymi twórcami i entuzjastami świata mody, fotografii, filmu oraz designu. Obecnie mocno stawiamy na marketing 360°, który pozwala nam dotrzeć do szerszego grona odbiorców w Polsce oraz za granicą.

Naszymi odbiorcami są tak naprawdę wszyscy, dlatego naszą markę można zobaczyć na plakatach, bilbordach, a także w prasie czy usłyszeć w radiu. Wszystkie te działania są kompatybilne z digital marketingiem, który rozwijamy w trzech kanałach społecznościowych (Instagram, Facebook, TikTok). Staramy się naszymi aktywnościami przyciągać jak największą liczbę klientów i tworzyć lojalną, zaangażowaną społeczność. Dlatego w każdym kanale social mediowym staramy się dostarczać zupełnie inny, dopasowany do grupy odbiorców, content.

Na co dzień współpracujemy ze znanymi influencerami m.in. Mają Sablewską, Jakobem Koselem czy Jessicą Mercedes. Dodam, że działania marketingowe marki HalfPrice są efektem pracy niewielkiego zespołu, składającego się z szalenie zdolnych, zaangażowanych i oddanych swojej pracy ludzi. Obecnie poszerzamy nasz dział i szukamy nowych talentów, zatem zapraszamy wszystkich zainteresowanych tworzeniem z nami HalfPrice.

Kim są klienci sklepów HalfPrice? Do kogo stara się dotrzeć marka?

Docieramy z naszą ofertą do różnych grup odbiorców. Nasza oferta jest skrojona pod każdego „treasure huntera”, czyli łowcę okazji, bez względu na wiek czy płeć. Wśród klientów mamy „smart shopperów”, którzy szukają u nas marek premium w bardzo dobrej cenie. Nasi klienci to również fani mody, którzy cenią sobie unikalność, ale przede wszystkim wiele osób, które poszukują produktów dobrej jakości, w atrakcyjnej cenie. Z pewnością u nas każdy znajdzie coś dla siebie – wybierając z szerokiej oferty, od ubrań, poprzez akcesoria, aż po wyposażenie domu (a ten ostatni dział u nas właśnie przeżywa renesans).

Jak wygląda kwestia współpracy HalfPrice z markami i dystrybutorami? Co składa się na decyzję o obniżce ceny danego produktu?

Czuwa nad tym nasz dział zakupów, który wyszukuje najlepsze oferty, utrzymuje dobre relacje z dostawcami i negocjuje z nimi najlepsze ceny. Od początku powstania pierwszych sklepów HalfPrice stale powiększamy nasze portfolio, które obecnie liczy już prawie 3000 najlepszych światowych brandów.

„HalfPrice. Great Brands” to hasło, które przed oczami każdego dnia ma nasz zespół kupców, znajdujący kolejne okazje. To także obietnica, którą codziennie spełniamy dla naszych klientów. Wielkie marki do -80%, bo HalfPrice to sklep dla wszystkich łowców i łowczyń okazji cenowych, a także dla poszukiwaczy trendów (zarówno tych wyznaczanych przez marki i magazyny fashion, jak i tych wyznaczanych przez klientów).

Czy produkty i znaki towarowe przechodzą proces weryfikacji?

Produkty dostępne w naszej sieci pochodzą bezpośrednio od marek lub ich dystrybutorów. Wszyscy dostawcy i znaki towarowe przechodzą bardzo skrupulatny proces weryfikacji – dlatego mamy pewność, że wszystkie oferowanie przez nas produkty są oryginalne.

Jakie są plany HalfPrice na kolejne lata?

Plany HalfPrice na pewno są ambitne. Tak jak wspominałem, do końca roku planujemy podwoić kanały sprzedaży – zakładamy powiększenie sieci do 100 placówek handlowych, a mniej więcej za 4 lata – do ok. 250 sklepów. Oprócz nowych lokalizacji chcemy uruchomić sklep online na naszych pozostałych rynkach. W planach mamy wprowadzanie kolejnych udogodnień dla klientów, a także nietuzinkowe kampanie marketingowe. Dlatego zachęcam do obserwowania naszych kanałów social media – Instagram, Facebook, TikTok, aby na bieżąco śledzić trendy, naszą ofertę oraz współprace, które planujemy.

O rozmówcy:

Michał Kniaź to ekspert z ponad 10-letnim doświadczeniem w obszarze marketingu oraz PR, które zdobywał w Polsce oraz za granicą. Pracował dla takich marek jak Reserved, GAP, Esprit, Cross Jeans, gdzie odpowiadał m.in. za tworzenie i egzekucję strategii marketingowych, media społecznościowe i zarządzanie cyfrowe. Od momentu powstania HalfPrice, Michał tworzy markę na stanowisku head of marketing. Wcześniej pełnił rolę dyrektora marketingu i PR w węgierskiej marce high fashion – AERON. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij