Heavy metalowy koncert pod wodą w kampanii uświadamiającej ryzyko utonięcia

Heavy metalowy koncert pod wodą w kampanii uświadamiającej ryzyko utonięcia

Jeżeli nie słyszysz heavy metalowego koncertu, który odbywa się pod wodą, to jak chcesz usłyszeć tonące dziecko? – Takie pytanie pojawia się w kampanii społecznej Havas Portugal na temat niebezpieczeństw nad wodą.

Symboliczny podwodny koncert

„Heavy Silence” to 30-sekundowy spot przygotowany przez agencję Havas Portugal i Stowarzyszenie na rzecz Promocji Bezpieczeństwa Dziecka (APSI). W filmie pojawia się metalowa kapela, która daje podwodny koncert w basenie. Krzyki wydobywające się z gardeł muzyków oraz dźwięki instrumentów są całkowicie tłumione przez wodę. Ten nietypowy koncert ma na celu uświadomienie, jak trudno jest usłyszeć wołanie o pomoc tonącej osoby.

Czarno-biały spot kończy się słowami skierowanymi w szczególności do rodziców: „Śmierć przez utonięcie jest cicha. Chroń swoje dzieci”.

Cichy wróg

Kampania powstała w odpowiedzi na alarmujące dane – w Portugalii w ostatnich latach odnotowano już ponad 270 zgonów dzieci spowodowanych utonięciem. Jest to druga najczęstsza przyczyna przypadkowej śmierci dzieci i młodzieży, tuż po wypadkach drogowych.

Jak podkreśla APSI, niebezpieczeństwo wzrasta w okresie letnim, kiedy wiele dzieci bawi się w pobliżu przydomowych basenów czy dobrze znanych, pobliskich jezior i rzek. Nawet chwila nieuwagi rodzica może doprowadzić do tragedii. Organizacja apeluje więc, aby szerzyć świadomość na temat ryzyka utonięcia:

Tego lata dołącz swój głos, aby ostrzegać przed tym cichym wrogiem – zachęcają twórcy kampanii.

PS
Legionowski WOPR przygotował spot pt. „Pijesz. Wchodzisz. Toniesz.”, w którym pokazuje, że łączenie wypoczynku nad wodą z alkoholem może przynieść tragiczne skutki. 

Polecane

Dzięki, link został przesłany

Zamknij

Serdeńko!
Lubisz już nasz fanpage?

Wystarczy kliknąć:

zobacz nasz fanpage >> Zamknij

Niech zapisze się
do newslettera!

Zostaw e-mail
i powolutku strzałeczka na guziczek!

Zamknij