Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Hashtagi i zakupy: Jak social media rewolucjonizują e-commerce [WEBINAR]

Dowiedz się, jakie narzędzia pomogą Ci w rozwinięciu strategii sprzedażowej – od tworzenia contentu, aż po moderację – i jakie procesy można zautomatyzować.

WEŹ UDZIAŁ

Meta z pierwszym w historii spadkiem przychodów

Meta z pierwszym w historii spadkiem przychodów
W drugim kwartale br. Meta odnotowała spadek przychodów w porównaniu z poprzednim rokiem. Według firmy Marka Zuckerberga sytuacja jest spowodowana zmniejszeniem wydatków na reklamę w dobie spowolnienia gospodarczego.
O autorze
1 min czytania 2022-07-29

Wraz z początkiem 2022 roku Meta odnotowała pierwszy spadek średniej dziennej liczby użytkowników. Teraz firma informuje o pierwszej kwartalnej stracie przychodów reklamowych od czasu wejścia na giełdę. Przychody najmocniej spadły w USA i Kanadzie oraz w Europie. 

W okresie od kwietnia do czerwca br. Meta wypracowała zysk w wysokości 6,69 mld dolarów. W zeszłym roku zysk firmy wynosił 10,39 mld dolarów, co oznacza spadek o 36%.  Z kolei przychody reklamowe wyniosły 28,82 mld dolarów, co stanowi wynik niższy o 1% w porównaniu z poprzednim rokiem. 

Jak podaje koncern, liczba aktywnych użytkowników Facebooka, Instagrama, Messengera i WhatsAppa wzrosła o 4% w porównaniu z ubiegłym rokiem. Pomimo wzrostu liczby wyświetleń reklam w aplikacjach o 15% rok do roku, średnia cena reklamy spadła o 14%.

Zdaniem dyrektora finansowego Mety, Dave’a Wehnera, firmy obniżają wydatki na reklamę w odpowiedzi na zwiększoną niepewność gospodarczą, a zjawisko to ma „szeroki zasięg w różnych branżach”. Straty odnotowują także inni giganci – m.in. Google i Twitter, co pokazuje szersze tendencje na rynku reklamy cyfrowej.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Oprócz spowolnienia gospodarczego, Meta musi mierzyć się także z rosnącą konkurencją ze strony TikToka oraz ustawieniami prywatności Apple, które ograniczają koncernowi widoczność danych na temat użytkowników.

Meta spodziewa się, że przychody ponownie spadną w trzecim kwartale. Firma prognozuje, że ich wysokość wyniesie od 26 do 28,5 miliarda dolarów i – jak dodaje – „prognoza ta odzwierciedla warunki słabego popytu reklamowego, którego doświadczyliśmy w drugim kwartale”.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się