Zła passa Facebooka trwa nadal? Do niedawnych oskarżeń o dyskryminację pracowników, wyjątkowo złej reputacji na rynku pracy czy zbiorowego pozwu w Wielkiej Brytanii dołącza pierwsza w historii serwisu utrata dziennych użytkowników.
Zobacz również
W ciągu trzech ostatnich miesięcy 2021 roku średnia dzienna liczba osób korzystających z serwisu spadła z 1,93 mld na 1,929 mld. Choć te dane wskazują, że Facebook wciąż zrzesza niemałą liczbę internautów, nie bez znaczenia pozostaje fakt, że platforma pierwszy raz w ciągu 18 lat traci, a nie zyskuje użytkowników.
Meta Platforms udostępniła wyniki raportu o zarobkach firmy, które mocno zaniepokoiły inwestorów. W konsekwencji jej akcje na giełdzie spadły w minioną środę o 18 proc., a kolejnego dnia – do 26,4 proc, co przełożyło się na utratę ponad 230 mld dolarów. Jest to największy jednodniowy spadek wartości, jakiego doświadczyła jakakolwiek amerykańska firma.
Mark Zuckerberg zaznaczył istotny wpływ zmian prywatności Apple’a na zyski firmy. Bez wątpienia główne dochody Meta Platforms pochodzą ze sprzedaży reklam w jej serwisach społecznościowych. Apple, udostępniając użytkownikom iPhone’ów oraz iPadów opcję blokowania śledzenia aktywności przez aplikacje stron trzecich, ograniczył Facebookowi możliwość personalizacji reklam. Według dyrektora generalnego Mety przyczyn mniejszej liczby użytkowników Facebooka należy doszukiwać się w rosnącej konkurencji ze strony innych platform. TikTok zrzesza coraz większą liczbę nowych użytkowników, zwłaszcza w młodym wieku, którzy stopniowo odchodzą od starszego Facebooka.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Czy utrata użytkowników i spadki na giełdzie oznaczają rychły upadek Facebooka? Choć serwis odnotował pierwszą tak dotkliwą stratę, liczba miesięcznych logowań wciąż nie spada. Co więcej, mimo obaw inwestorów, pojawiają się głosy, że pozostałe platformy spółki Meta, czyli Instagram, WhatsApp i Messenger, nadal zyskują nowych użytkowników. Mark Zuckerberg podkreśla również, że prace nad rozwojem nowej generacji Mety, w której pokłada nadzieje, dopiero się rozpoczynają.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– W zeszłym roku chodziło o zaznaczenie, dokąd zmierzamy, a ten rok będzie się opierał na realizacji planu – powiedział szef Meta Platforms.
PS
Ile wynoszą wydatki na reklamę w ekosystemie Facebooka i Instagrama? Sotrender przeanalizował średnie koszty z 2021 roku.