Facebook ponownie na językach: kara za dyskryminację pracowników oraz potencjalny rebranding podyktowany rozwojem metaverse

Facebook ponownie na językach: kara za dyskryminację pracowników oraz potencjalny rebranding podyktowany rozwojem metaverse
Facebook zapłaci karę za dyskryminowanie Amerykanów na rzecz zagranicznych pracowników. Z nieoficjalnych źródeł wynika również, że firma zamierza zmienić swoją nazwę ze względu na nowe usługi. Pojawiły się jednak głosy, że nowa nazwa to sposób na wyjście z postępującego kryzysu wizerunkowego.
O autorze
2 min czytania 2021-10-20

W ostatnich tygodniach o najpopularniejszym serwisie społecznościowym zrobiło się głośno ze względu na kilka sytuacji, które negatywnie wpłynęły na wizerunek firmy. Niedawno była pracownica Facebooka ujawniła serię niewygodnych faktów na temat działania serwisu i kwestii bezpieczeństwa w sieci. Następnie serwis napotkał poważny problem z sześciogodzinną przerwą w dostawie swoich usług do użytkowników na całym świecie. W miniony wtorek amerykańskie Ministerstwo Sprawiedliwości uznało, że firma dyskryminowała amerykańskich pracowników i naruszyła federalne zasady rekrutacji, w związku z czym zapłaci karę 14,25 mln dolarów.

W grudniu 2020 roku Departament Sprawiedliwości złożył pozew, oskarżając Facebooka o „potencjalne naruszenia przepisów dotyczących rekrutacji” oraz dyskryminowanie Amerykanów, starających się o pracę w firmie, na rzecz tymczasowych pracowników zagranicznych. Według przedstawicieli administracji Stanów Zjednoczonych Facebook przyznawał preferencje podczas zatrudniania pracownikom, którzy posiadali specjalne wizy H-1B – często przyznawane cudzoziemcom posiadającym kwalifikacje cenne na stanowiskach w firmach technologicznych.

W sumie Facebook zgodził się zapłacić karę cywilną w ramach ugody z resortami sprawiedliwości i pracy w wysokości 4,75 mln dolarów oraz 9,5 mln dolarów ofiarom dyskryminujących praktyk zatrudniania.

Kristen Clarke, asystentka amerykańskiego prokuratora generalnego Wydziału Praw Obywatelskich Departamentu Sprawiedliwości skomentowała, że porozumienie z Facebookiem można nazwać historycznym, odnosząc się do prawa imigracyjnego USA, chroniącego pracowników i zakazującego ich dyskryminacji ze względu na obywatelstwo czy status imigracyjny. Ponad 14 mln dolarów to jedna z najwyższych kar, jakie Wydział Praw Obywatelskich odnotował w 35-letniej historii funkcjonowania antydyskryminacyjnego przepisu ustawy o imigracji i obywatelstwie.

LinkedIn logo
Dziękujemy 90 000 fanom na LinkedInie. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Czy Facebook planuje rebranding?

Według informacji udostępnionych przez amerykański serwis The Verge, Facebook zamierza zmienić swoją dotychczasową nazwę. Jak podaje źródło, decyzja Marka Zuckerberga jest podyktowana modyfikacjami, które serwis społecznościowy zamierza wprowadzić do swoich usług i produktów. Oprócz jednej gałęzi działalności związaną z social mediami, firma w najbliższej przyszłości chce rozwijać swoje usługi, rozbudowując metaverse. Nowa nazwa ma zatem odzwierciedlać coś więcej niż tylko dotychczasowe usługi mediów społecznościowych. Na konferencji Connect, która odbędzie się 28 października, Facebook ma oficjalnie ogłosić plany dotyczące modyfikacji firmy.

Ostatnie kryzysy, z którymi zmaga się Facebook – kolejne oskarżenia, kary i poważne problemy w działaniu aplikacji – spowodowały, że w sieci pojawiły się nowe teorie na temat zmiany nazwy serwisu. Według niektórych z nich planowany rebranding ma być jednym z kroków w kierunku zerwania z wizerunkiem portalu społecznościowego o pogarszającej się reputacji. Na razie Facebook odmówił komentowania „pogłosek i spekulacji” na temat sugerowanych zmian.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS
Facebook ogłosił plan stworzenia 10 000 nowych miejsc pracy dla specjalistów w Unii Europejskiej w celu budowy platformy cyfrowej metaverse.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się